Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جانشين فرمانده کل سپاه گفت: آتش زدن تصاوير پادشاهان سعودي و شعار عليه آنها در فلسطين پديده جديدي است که نشان مي دهد استراتژي هاي آنها در فلسطين، يمن، سوريه و لبنان شکست خورده است.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران در همايش قدرت هاي بزرگ و امنيت منطقه غرب آسيا، گفت: همه مي دانند برخي مناطق نقطه تغيير بوده اند و جنگ هاي بسيار بزرگي در اين مناطق رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: منطقه غرب آسيا نقطه استراتژيک و عامل تامين کننده امنيت رژيم صهيونيستي است و به همين دليل محل برخورد راهبردهاي قدرت هاي جهاني و منطقه اي است و شما مشاهده مي کنيد همه جنگ هاي چند سال اخير در اين منطقه رخ داده است.
سردار سلامي گفت: رژيم صهيونيستي که بخشي از هويت استعماري آمريکا است. جهان استکبار به دليل کوچک بودن راهبردي که انتخاب کرده اند، در پي تجزيه کشور هاي منطقه و تشکيل حکومت هاي ضعيف است و رژيم صهيونيستي منبع تنش در منطقه است.
سردار سلامي تصريح کرد: در راهبرد جمهوري اسلامي، اسرائيل ديگر تهديد نيست و حزب الله به عنوان بخشي از جبهه مقاومت دست برتر را در برابر اين رژيم دارد و هر جنگ جديدي شکل بگيرد موجب تهديد بقاي رژيم صهيونيستي مي شود که اين مهم نشان دهنده افول قدرت آمريکا در حفظ بقاي رژيم صهيونيستي است.
وي با تاکيد بر اينکه در يک موازنه راهبري بين ايران و آمريکا دست برتر با انقلاب اسلامي ايران است افزود: مواجه با گروهاي تروريستي شش سال طول کشيد اما در اين مدت براي اولين بار آمريکا توان مداخله مستقيم نظامي پيدا نکرد، زيرا توان جنگ مستقيم را در جهان اسلام ندارد، پس جنگ نيابتي را پيش گرفت و با تمام توان از تروريست هاي تکفيري حمايت کرد اما همه اين توطئه ها به شکست آمريکا و پيروزي جبهه مقاومت انجاميد.
جانشين فرمانده کل سپاه با بيان اينکه بودجه نظامي آمريکا به اندازه تمام بودجه نظامي قدرت هاي بزرگ جهان است، گفت: اين قدرت نظامي نمي تواند پيروزي براي آمريکا در پي داشته باشد و همه اقدامات براي آنها نتيجه عکس دارد پس روشن شده که معادلات تغيير کرده است، نتيجه عملکرد آمريکا در غرب آسيا، تشکيل قدرت هاي مکمل براي نظام اسلامي در عراق، سوريه و لبنان شده که غير قابل شکست است.
وي ادامه داد: نيروهاي مردمي در عراق ضامن قدرت دولت مرکزي هستند که در موضوع تجزيه کردستان عراق اين قدرت را مشاهده کرديد. شکل گيري قدرت مردمي در منطقه مي تواند آرزو ها را واقعيت ببخشد و شما مشاهده مي کنيد نيروهايي از سراسر جهان اسلام از عراق، سوريه، ايران، لبنان، افغانستان و پاکستان در يک جبهه مبارزه مي کنند و دشمن قادر به شکست آنها نيست و اين مهم در سوريه ديده شد که دشمنان نتوانستند به اهداف خود برسند.
سردار سلامي افزود: در يمن و بحرين هم درگيري حق و باطل ديده مي‌شود اما نتيجه آن تغيير موازنه قدرت به نفع مردم است .
جانشين فرمانده کل سپاه تاکيد کرد: آل سعود و رژيم صهيونيستي منبع تنش در منطقه هستند که با هم گره خورده و درگيري هاي خوني و مشکلات را براي مردم به وجود آورده اند و جمهوري اسلامي بدون هيچ چشم داشتي به کرامت مسلمانان مي انديشد و راهبردهاي آن موجب شکست توطئه دشمنان است.
وي پيروزي هاي جبهه مقاومت را به دليل رهبري آن دانست و تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب توانسته به خوبي اين جبهه مقاومت را راهنمايي و دشمنان را با شکست مواجه کند.
سردار سلامي در ادامه به تحولات فلسطين اشاره کرد و گفت: آتش زدن تصاوير پادشاهان سعودي و شعار عليه آنها پديده جديدي است که نشان مي دهد استراتژي هاي آنها در فلسطين، کردستان عراق، سوريه، عراق، لبنان و يمن شکست خورده است.
وي افزود: برخي از قدرت هاي منطقه فکر مي کنند با بلند پروازي مي توانند به يک قدرت تبديل شوند اما بين واقعيت و آرزوهاي آنها فاصله بسياري است و اين جبهه مقاومت و ملت هاي مسلمان هستند که با مهار تفکر تکفير بر سرنوشت خود حاکم مي شوند.
جانشين فرمانده کل سپاه در پايان تاکيد کرد: محو رژيم صهيونيستي عامل اصلي امنيت و ثبات در منطقه است که به ياري خدا اين مهم محقق مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه