Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:17:58 GMT

تبدیل 8000 هکتار اراضی استان قم به کانون گرد و غبار

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۱۴۳۴

تبدیل 8000 هکتار اراضی استان قم به کانون گرد و غبار

مدیرکل محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه 8000 هکتار از اراضی استان به کانون فعال گردوغبار تبدیل شده‌ است، گفت: برنامه عمل استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار قم بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، تورج همتی در سومین جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان قم گفت: پدیده گرد و غبار از مهمترین معضلات زیست محیطی در مرکز کشور است که چندین استان از جمله پایتخت را درگیر و بیش از 25 درصد جمعیت کشور را با مخاطرات جدی مواجه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه نسبت روزهای ناسالم برای گروههای حساس و عموم مردم بر اثر پدیده گرد و غبار از 13 روز در تابستان سال گذشته به 49 روز در سال جاری رسیده است، اظهار داشت: بر اثر خشکسالی مستمر و قطع حقابه های رودخانه ها و تالاب های استان، 105 هزار هکتار از اراضی استان در حالت بحرانی قرار گرفته و 8 هزار هکتار نیز به کانون فعال گرد و غبار تبدیل شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به تشکیل ستاد ملی مقابله با گرد و غبار در کشور، تصریح کرد: تدوین برنامه عمل استانی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در دستور کار قرار گرفته و در جلسه ای با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سید مهدی صادقی استاندار قم، نمایندگان وزارتخانه های عضو کمیته راهبردی و برخی از مدیران دستگاههای اجرایی استان شنبه 25 آذرماه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی جدیت در تخصیص حقابه ها و اعتبارات لازم را در احیای دریاچه نمک و دشت مسیله به عنوان تهدیدات زیست محیطی ملی بسیار مهم دانست و گفت: امیدواریم با عزم و اراده ملی و حمایت و هماهنگی همه دستگاههای اجرایی بتوانیم گام های مثبت و موثری در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار و تأمین سلامت عمومی جامعه برداریم.

 در این جلسه که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان قم، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از معاونان و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط برگزار شد، گزارش‌هایی از برنامه های کوتاه و میان مدت و اقدامات دستگاه‌ها در جهت کاهش پدیده گرد و غبار و اثرات آن در جامعه ارائه شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با شعار امسال"مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" آموزشهای زیست محیطی برای دانش آموزان مدرسه  بهگامان شهرستان ارومیه برگزار شد.

مرتضی داودی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس برگزار می شود .

 وی افزود: مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی از جمله موضوعاتی است که در این کلاسهای آموزشی به برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی