Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس هيات مديره انجمن وارد کنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبي افزايش قيمت برخي گوشي هاي تلفن همراه از يک نشان خاص تجاري را بي ارتباط با اجراي طرح رجيستري دانست و گفت:نوسان ايجاد شده در نرخ ارز عامل اصلي اين افزايش قيمت است.

سيد محمود سفار روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: افزايش نرخ ارز به طور قطع اثر مستقيم بر کالاهاي وارداتي به خصوص کالايي مانند تلفن همراه دارد زيرا واردات با ارز انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد:اعلام افزايش قيمت گوشي هاي نشان تجاري آيفون ناشي از اجراي طرح رجيستري شايعه اي است که قاچاقچيان به آن دامن مي زنند تا مانع اجراي اين طرح شوند.
سفارخاطرنشان ساخت: اجراي طرح رجيستري به هيچ عنوان تاثيري در قيمت ها نخواهد داشت بلکه هرنوع تغيير قيمت ناشي از تحول هاي بازار ارز است.
اين عضو اتاق بازرگاني ايران گفت: وارد کنندگان اصلي تلفن همراه هيچ زماني به دنبال ايجاد افزايش قيمت کاذب در بازار گوشي هاي تلفن همراه نيستند بلکه آنها متاثر از تغييراتي هستند که در بازار ارز کشور ايجاد مي شود.
طرح کددار کردن گوشي هاي تلفن همراه معروف به (رجيستري ) طبق وعده هاي داده شده از چهاردهم آذرماه وارد مرحله عملياتي شد تا بازار نابسامان قاچاق گوشي هاي تلفن همراه را ساماندهي کند و در نهايت امر مردم بتوانند از خدمات پس از فروش مطلوب شرکت هاي سازنده گوشي ها برخوردار شوند.
طرح کددار کردن گوشي هاي تلفن همراه يا رجيستري گوشي تلفن هاي همراه طرحي است که در آن گوشي هاي تلفن همراه کاربران بر اساس شماره سريال گوشي و شماره سريال سيمکارت در سامانه اي که وزارت صنعت، معدن و تجارت براي اين منظور طراحي و پياده سازي کرده است، ثبت مي‌شوند که به هنگام روشن شدن در شبکه تلفن همراه کشور، اين شماره سريال‌ها با زيرساخت هاي شبکه مخابراتي کشور مطابقت داده مي‌شوند و اگر از مبادي رسمي وارد نشده باشند، امکان فعاليت در شبکه تلفن همراه کشور را نخواهند داشت.
طرح رجيستري که يکبار در سال 1385 به مرحله اجرا درآمد و به دليل هاي مختلف شکست خورد در دولت يازدهم و با هدف کنترل بازار از گوشي هاي قاچاق مطرح و پيگيري شد که در فرصت اين دولت و به دليل آنکه طرحي باشد که امکان شکست در آن به شدت کاهش يابد امکان اجرايي شدن نيافت .
خبار اقتصادي ايرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام *2078**6075
خبرنگار :محمد مهدي بهرامي**انتشار: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روسیه از ایران

 

به گزارش تابناک، یک مقام مسئول گفت: هیات‌های روسی در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند و این اتفاق بسیار نادر است.

روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه «تهران ۲۰» اظهار داشت: چهارشنبه «۱۲ اردیبهشت ماه»، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

او در ادامه بیان کرد: کشورهایی از جمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

او اظهار کرد: هیات‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند. آنها استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • همراه پرخرج