Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید حدود پنج میلیون تن مرکبات درکشور ولزوم صادرات این محصول به خارج کشورگفت: با پیگیری‌های انجام شده و نشست‌های مشترک، مقررشد وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های تشویقی برای صادرات مرکبات اعمال کند.

وی ازپرداخت تسهیلات با نرخ سود ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد توسط بانک‌های کشاورزی و صادرات به صادرکنندگان خبر داد و گفت: مقرر شد صندوق ضمانت صادرات، تضمین‌های لازم برای دریافت تسهیلات و صادرات مرکبات را ایجاد و اجرایی کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر سیاست‌های تشویقی شده، رییس سازمان برنامه و بودجه کشورمتعهد شد ۱۵۰ میلیارد ریال یارانه نقدی صادرات مرکبات برای هر کیلوگرم صادرات تا سقف ۵۰۰۰ ریال تخصیص دهد.

شاعری افزود:درخواست اولیه برای مشوق صادراتی مرکبات رایک هزار میلیارد ریال بود که رییس سازمان برنامه و بودجه کشوربا توجه به محدودیت منابع اعتباری یکصد و ۵۰ میلیارد ریال موافقت کرد و آن را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

وی گفت: درصورت صادرات مرکبات، مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات کم بهره و ارائه مشوق نقدی صادرات مرکبات خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می‌رود با توجه به سیاست‌های تشویقی پیش بینی شده برای صادرات مرکبات، صادرکنندگان با همکاری اتاق بازرگانی، اتحادیه باغداران، تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی مربوطه و سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به صادرات مرکبات اقدام و مدارک را پس از صادرات به مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی تحویل داده تا نسبت به پرداخت مشوق‌های صادراتی اقدام شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین، « محمد علی نیکبخت » در گردهمایی مدیران بازرسی ؛ ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان های ملی و استانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: استفاده از ظرفیت بازرسی و نظارت مردمی گامی مهم به سوی شفافیت و حرکت به سوی بهره وری است.

وزیر جهاد کشاورزی، تولید صادرات محور و عامل فراوانی در داخل کشور را بستر ساز راهبرد « کشاورزی اقتصادی » دانست و اظهارداشت: تحقق این راهبرد به حاکمیت کشاورزی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار منجر می شود.

نیکبخت با یادآوری اینکه تامین امنیت غذایی پایدار مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی و بنابراین رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی است گفت: حفظ و تداوم این راهبرد نیازمند هماهنگی و پایش دقیق همه ارکان مدیریت کلان این وزارتخانه است.

وزیر جهاد کشاورزی شرایط اقلیمی و چهار فصل را « موهبت بزرگ سرزمینی » ایران دانست و با تاکید بر اینکه در تولید محصولات اساسی هیچ محدودیتی نداریم تصریح کرد: این ویژگی عامل تعیین کننده در کاهش نوسان تولید و قیمت محصولات در سراسر سال است.

وی به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به « جهش تولید با مشارکت مردم » اشاره کرد و گفت: جهش تولید و تحول در کشاورزی و دست یافتن به اهداف کلان در این حوزه با مشارکت مردم و حضور بخش خصوصی محقق می شود.

نیکبخت افزود: ایران می تواند صادر کننده پایدار برخی محصولات کشاورزی باشد مشروط به اینکه به مردم و تشکل ها فرصت و نقش دهیم و موانع و محدودیت ها را رفع و اجرای سیاست ها تسهیل شود.

نقش آفرینی مردم در افزایش تولیدات کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه برای حفظ منابع پایدار و زیرساخت ها باید به آبخیزداری؛ آبخوان داری و طرح های کوچک زود بازده باید اولویت بدهیم اظهارداشت: اگرچه دانش و مهندسی اجرای طرح ها و زیرساخت ها در کشور بومی شده و توسط کارشناسان داخلی انجام می‌شود اما مشارکت مردم برای اجرا، نگهداری، افزایش بهره وری و جبران عقب ماندگی ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یکی دیگر از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی را « سرمایه‌گذاری در شیلات » دانست و خاطرنشان کرد : صید و صیادی و آبزی پروری بخصوص پرورش ماهی در قفس با توجه به سواحل طولانی و منابع آبی ویژه پرورش ماهی سردابی و گرمابی بدون نیاز به تغییر کاربری امکان پذیر است.

نیکبخت از تعداد زیاد متقاضیان به عنوان ویژگی و ظرفیت بخش تولیدات گلخانه ای یاد کرد و گفت: گره خوردن تولید با کارآفرینان کشاورز ؛ صنعت کشاورزی را در مسیر رشد و گسترش قرار می دهد.

برداشت کلزا در مناطق گرمسیری در دستور کار است

وزیر جهاد کشاورزی به « برداشت کلزا در مناطق گرمسیری برای نخستین بار » اشاره کرد و افزود: برای حمایت از تولید داخلی ؛ کارخانه ها و وارد کنندگان دانه های روغنی و روغن خام برای ثبت سفارش و واردات به خرید دانه های روغنی تولید داخل ملزم شده اند.

وی اضافه کرد: این شرایط برای واردات برنج و چای هم حاکم است و واردات در صورت خرید محصول کشاورز مجوز دریافت می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان