Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حمید رضا نیک بخت افزود: در این استان بیش از 18 هزار معلول شناسایی شده که از این تعداد 10 هزار و 269 نفر دچار معلولیت مادرزادی است.

وی بیماری را دومین علت بروز معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و گفت: هم اینک یکهزارو 433 معلول ناشی از بیماری در این استان زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک بخت ادامه داد: همچنین 717 نفر دچار معلولیت ژنتیکی،10 نفر معلولیت ناشی از عوارض زایمان و 471 نفر معلول به دلیل سانحه و تصادف هستند.

معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون پنج هزار و 816 تن معلول در این استان از حمایت بهزیستی برخوردارند.

نیک بخت تصریح کرد: در سال جاری بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون ریال تجهیزات توانبخشی معلولان در کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد.

وی بیان کرد: این تجهیزات کمک توانبخشی شامل سمعک، تشک مواج، ویلچر است.

نیک بخت از حمایت بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از 147 معلول ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: آمار معلولان ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات جاده‌ای روبه افزایش است.

نرخ معلولیت در کهگیلویه بویراحمد سه درصد و میزان معلولیت در این استان یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

342 نفر خانواده 2 معلولی، 37 خانواده سه معلولی، 16 خانواده چهار معلولی و 9 خانواده پنج معلولی و یک خانواده پنج معلولی به بالا در این استان وجود دارد.

یک هزار و 606 معلول روانی، یک هزار و 445 ناشنوا، یک هزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی حرکتی و 867 سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

17 هزار نفر از جمعیت حدود 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یک هزار و 676 روستای دارای سکنه زیرپوشش بهزیستی قرار دارد.

28 مرکز توانبخشی در این استان فعالیت دارد که از این تعداد 9 مورد شبانه روزی است.

حدود پنج هزار خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند. 

انتهای پیام/غ

افزایش معلولیت ضایعه نخاعی  ناشی از تصادفات

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد

مهرجو فرخی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۰.۹ درصد کاهش داشته است گفت: عمده کالا‌های جابه جا شده شامل کلینکر سیمان، گندم، آب معدنی، آجر سفالی و سایر محصولات کشاورزی بود.   معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت داشتند بیان کرد: بر اساس کارت هوشمند صادره جهت ناوگان تعداد یک هزار و ۷۵۱ دستگاه از انواع کامیون در استان کارت هوشمند ناوگان دریافت و هزار و ۹۹۷ نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالا به دریافت کارت هوشمند اقدام کردند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید