Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - 'مقتدا صدر' رهبر 'جریان صدر' در واکنش به اعلام خروج کامل عراق از 'فصل هفتم منشور سازمان ملل'، از شاخه نظامی این جریان موسوم به 'سرایا السلام' خواست، سلاح ها را تحویل دولت عراق دهد.

به گزارش ایرنا، مقتدا صدر روز دوشنبه در بیانیه ای که برای خبرنگاران قرائت کرد، گفت که از سرایا السلام می خواهد سلاح و همه مواضع خود به استثناء 'محور سامراء' را تحویل دولت مرکزی عراق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از نیروهای سرایا السلام خواسته که ظرف 45 روز سلاح ها و مواضع خود را تحویل دولت مرکزی عراق دهند.
مقتدا صدر گفت که با توجه به خروج عراق از فصل هفتم منشور سازمان ملل، ضرورت ایجاب می کند که همه فعالیت های نظامی وابسته به جریان صدر تا اطلاع ثانونی و اطمینان از استقلال کامل عراق، به حال تعلیق در آید.
رهبر جریان صدر همچنین از سرایا السلام خواست که تمامی دفاتر فرعی خود را در مناطق مختلف عراق به غیر از دفاتر اصلی را ببندد.
به گفته وی، دفاتر اصلی سرایا السلام فقط برای فعالیت های خدماتی و انسانی و شهروندی فعال باقی خواهند ماند.
وی همچنین درباره مسئله 'قدس شریف' گفت که باید بین مسئله قدس و عراق تفاوت قائل شد و نباید کاری کرد که عراق و مردم این کشور از این مسئله آسیب ببینند و در کمال محرمانه بودن، فعالیت ها را صورت داد.
وزارت خارجه عراق شنبه شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که عراق به طور کامل از فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شده است .
مقتدا صدر پیش از این در قبال تصمیم رییس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفته بود که آماده است به عنوان یک سرباز به مبارزه با این رژیم برخیزد.
خاورم *353**1651
انتشاردهنده:مسعودجعفریان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • مکتب کلامی امام صادق علیه السلام و امتداد آن تا عصر حاضر
  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر