Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز -جنگل شروود جاییست که بسیاری را یاد داستان افسانه ای و محبوب رابین هود می اندازد. هرچند هنوز مشخص نیست چنین شخصیتی در واقعیت در این جنگل زندگی می کرد یا این داستان فقط یک افسانه است ، اما با این حال این جنگل را با نام او می شناسند. هرچند این جنگل به خودی خود طبیعتی بکر و سرسبز دارد.



شروود یک جنگل سلطنتی در شهر ناتینگهام انگلستان است که فضایی برابر با 423.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 هکتار ( 4.23 کیلومتر مربع ) را به خود اختصاص داده است. این جنگل قدمت طولانی دارد و امروزه به یک پارک ملی یا منطقه طبیعی محافظت شده تبدیل شده است. این پارک که یکی از قدیمی ترین پارک ها در اروپا است در سال 1963 افتتاح شده است.



 در این جنگل بیش از 900 درخت بزرگ بلوط وجود دارد که عمر آنها به بیش از 500 سال می رسد. درختان جنگل شروود را قدیمی ترین درختان اروپا می شناسند. مشهورترین درخت این جنگل ، بلوط اصلی ، نام دارد. این درخت جاییست که رابین هود شجاع در آن پنهان می شده و برنامه ها و فعالیت های خود را انجام می داد. این بلوط قدیمی ترین بلوط جنگل است که عمر آن به 1000 سال می رسد و آن را مهم ترین عجایب طبیعی میدلندز می دانند.



از آنجایی که این جنگل با نام رابین هود شناخته شده است ، مجسمه هایی از شخصیت های این داستان مشهور در گوشه و کنار آن ساخته شده اند. مشهورترین آن نیز مجسمه رابین هود است که کنار بلوط اصلی در جنگل رسم شده است.

جنگل شروود سالانه حدود یک میلیون گردشگر را به سوی خود جذب می کند که بسیاری از آنها از کشورهای دیگر می آیند. تعداد بازدیدکنندگان از این جنگل از سال 2006 ، بعد از اینکه سریال تلویزیونی رابین هود پخش شد و محبوبیت بسیاری کسب کرد ، افزایش یافت.

هر سال در ماه آگوست در این جنگل فستیوالی با نام فستیوال رابین هود برگزار می شود که یک هفته طول می کشد. در این فستیوال هر شخصی می تواند یکی از شخصیت های داستان رابین هود را انتخاب کرده و همانند او لباس بپوشد و اتمسفر انگلستان در قرون وسطی را ایجاد کند.

از شهر لندن با طی کردن 2-3 ساعت و با استفاده از قطار سریع السیر می توان به جنگل شروود رفت. علاوه بر اینها یک خط ریلی با نام " لاین رابین هود" از ناتینگهام وجود دارد که به سوی این جنگل کشیده شده است.




منبع:لست سکند

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت : این حادثه جمعه شب در  محدوده جنگل ابر، سر تخت دوم منطقه قلعه چه شاهرود رخ داد .

حسین درخشان افزود : امدادگران هلال احمر پایگاه عامل جنگل ابر با پشتیبانی تیم  هلال احمر مرکزی شاهرود و محیط بانان محیط زیست به محل حادثه اعزام شدند و پس از سه ساعت جستجو موفق به پیدا کردن این فرد شدند اما فرد حادثه دیده بر اثر سقوط از ارتفاع جان سپرده بود .

به گفته وی ، این مرد۴۰ ساله‌  بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و بدون رعایت نکات ایمنی برای عکاسی به ارتفاعات جنگل ابر رفته بود  

درخشان همچنین از نجات یک گردشگر گرفتار در  ارتفاعات کوهستانی روستای بادله کوه ، منطقه سنگ کلن کلیدانی آبشار کیدانی دامغان خبر داد و گفت : تیم امدادگران هلال احمر 
 چشمه علی به محل حادثه اعزام شدند و این گردشگر را یافته و به منطقه امن انتقال دادند .

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • سکانس‌هایی از فیلم جنگل پرتقال
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد