Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- پس از ابلاغ لایحه بودجه ۱۳۹۷ از سوی رئیس جمهور، نگرانی‌هایی در خصوص بودجه قزوین در سال آینده به وجود آمده که در این یادداشت به تحلیل این موضوع پرداخته‌ایم.

خبرگزاری مهر- گروه استانها، مصطفی فلاح: روز گذشته رئیس‌جمهور لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ را به مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد و این خبر در روزهایی که مردم با مشکلات عدیده اقتصادی دست به گریبان هستند، خیلی زود مرکز توجه رسانه‌ها و نخبگان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان قزوین نیز گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص سهم استان قزوین از بودجه سال ۱۳۹۷ در بین اصحاب رسانه و مسئولان به وجود آمده است و برخی آمارها و نمودارهایی نیز منتشر شده که رتبه بودجه‌ای استان قزوین را بسیار پایین نشان می‌دهد و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

نگرانی‌های نخبگان استان از شایعات به وجود آمده در خصوص بودجه ۱۳۹۷، بجا و شایسته است چرا که مقایسه آماری نشان می‌دهد استان قزوین از نظر بودجه شایسته جایگاه بهتری است و لازم است سهم بیشتری از بودجه را به خود اختصاص دهد.

اگر طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، استان قزوین را با ۳۰ استان دیگر در زمینه میزان جمعیت، تراکم نسبی جمعیت به مساحت «نفر در کیلومتر مربع»، رشد جمعیت و حتی مساحت مورد مقایسه قرار دهیم، در می‌یابیم که چرا استان قزوین باید جایگاه بهتری را در بودجه کشور به خود اختصاص دهد و اساساً چه جایگاهی شایسته مردم این استان است.

طبق آخرین سرشماری مرکز آمار که در سال ۱۳۹۵ انجام شد، استان قزوین از حیث جمعیت در بین ۳۱ استان کشور، رتبه ۲۱ را به خود اختصاص داده است و از حیث تراکم نسبی جمعیت به تفکیک استان «نفر در کیلومتر مربع» در جایگاه ۱۰ قرار می‌گیرد.

همچنین طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ که آخرین سرشماری مرکز آمار ایران محسوب می‌شود، استان قزوین از حیث رشد جمعیت، در بین ۳۱ استان کشور، در جایگاه ۱۴ قرار دارد و با وجود اینکه از نظر مساحت، استان کوچکی محسوب می‌شود اما در این حوزه نیز در رتبه ۲۶ کشور قرار گرفته است.

این‌ها بخشی از آمارهایی است که طبق آن می‌توان جایگاه استان قزوین را در بودجه کشور تعیین کرد و آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد، نگرانی‌ها از سهم استان قزوین از بودجه ۱۳۹۷ بی مورد نیست و لازم است مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی تلاش‌ها و رایزنی‌های لازم را آغاز کنند تا حق مردم این استان ضایع نشود.

*مصطفی فلاح: روزنامه نگار

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟

طبق آمارها تقریبا تمام دانشگاه‌های آمریکایی که محل تجمعات و اعتراضات هستند، محل تحصیل قشر مرفه، ثروتمند و حتی اقشار سیاسی آمریکایی هستند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، طبق آمارها تقریبا تمام دانشگاه‌های آمریکایی که محل تجمعات و اعتراضات هستند، محل تحصیل قشر مرفه، ثروتمند و حتی اقشار سیاسی آمریکایی هستند.همچنین بسیاری از دانشگاه‌های مشهور آمریکایی همواره محل تربیت نخبه‌های سیاسی برای سیاست‌های آمریکا بوده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین به تهران
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • حفظ شمس‌آذر ۱۳۰ میلیارد بودجه می‌خواهد
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند