Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@01:50:46 GMT

آماده باش ۵۵ هزار پلیس در طرح زمستانه 96

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۳۰۲۹

آماده باش ۵۵ هزار پلیس در طرح زمستانه 96

رئیس پلیس راهور ناجا از استقرار ۵۵ هزار نیروی پلیس و دستگاه‌های مشارکت کننده در طرح زمستانه در گردنه‌های برف‌گیر و جاده‌های ۲۹ استان کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار تقی مهری در رزمایش ترافیکی طرح زمستانه 96 با اشاره به جزئیات اجرای این طرح اظهار کرد: 29 استان کشور جزء استان‌های برف‌گیر محسوب شده و همکاران ما با مشارکت سایر دستگاه‌های مربوطه از امروز تا 20 اسفند در جاده‌های این استان‌ها و خصوص 100 گردنه برف‌گیر کشور استقرار خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این رزمایش نمادی از هماهنگ و اقدام هماهنگ تمامی دستگاه‌های مسئول است، افزود: این طرح با هدف برقراری نظم و انضباط ترافیکی، امداد و نجات و خدمت‌رسانی به کاربران ترافیکی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در مجموع 55 هزار نیرو از تمام دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این طرح در جاده‌های کشور مستقر می‌شوند و توصیه می‌کنیم که مسافران در طول اجرای این طرح حتما پیش از آغاز سفر از سلامت خودرو و همراه داشتن تجهیزات زمستانی اطمینان حاصل کنند.

مهری با بیان اینکه 80 درصد تصادفات در زمستان گذشته به دلیل تخطی از سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم رخ داده است، افزود: متاسفانه سال گذشته و در طول زمستان 1300 نفر از هموطنان‌مان جان خود را در سوانح ترافیکی از دست دادند و با توجه به خطرساز بودن این تخلفات، این موارد جزء خطوط پلیس خواهند بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی چند روز آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بر لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی روزهای آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این سامانه و مخاطرات احتمالی ناشی از آن، لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: به تمامی دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از جمله شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، هلال احمر، راهداری و… اعلام شده آماده باشند و اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از احتمال وزش باد و تگرگ ناشی از فعالیت این سامانه نیز یاد کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله در حوزه برق آمادگی کافی را داشته باشند، همچنین با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، لازم است شهرداری‌ها نیز نسبت به پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های آب اقدام کنند.

وی از احتمال خسارت به مزارع کشاورزی و باغات نیز خبر داد و از کشاورزان خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات در مزارع و باغات خود انجام دهند.

یگانه به مردم نیز توصیه کرد از سفرهای غیرضروری در این چند روز خودداری کرده و حتماً از توقف و چادر زدن کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و گفت: به عشایر کوچ‌رو نیز توصیه می‌شود فعلاً از جابه‌جایی خودداری کرده و در مکان امن و دور از رودخانه‌ها توقف کنند.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاری معمولاً همراه با صاعقه است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد و خصوصاً کشاورزان از قرار گرفتن در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و ورزشکاران نیز از رفتن به ارتفاعات و کوهنودی در این ایام پرهیز کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان درباره احتمال وقوع گرد و غبار خصوصاً در نوار مرزی استان طی روزهای آینده نیز هشدار داد و گفت: لازم است افراد بیمار، کودکان و سالمندان مراقبت بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، سامانه بارشی از امروز (۱۰ اردیبهشت) تا شنبه (۱۵ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده و بارش‌های نسبتاً قوی، وزش باد، کاهش دما، تگرگ و رعد و برق را به همراه دارد.

کد خبر 749171

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور