Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-«کمرون و تایلر وینکلوس» در دنیای فناوری برادران دو قلوی ناشناخته‌ای نیستند. به نظر می‌رسد بالاخره رویاهای بلندپروازانه آن‌ها به ثمر نشسته و اکنون جزو ثروتمندترین افراد جهان هستند.

 نزدیک به یک دهه پیش؛ نام این دو برابر بر سر زبان‌ها افتاد و اکنون پس از ده سال دوباره تیتر اول رسانه‌ها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش ارزش بیت‌کوین در مقابل دلار و سیر صعودی شدید آن در روزها و هفته‌های اخیر؛ شاهد بروز اولین میلیاردرهای بیت‌کوین بودیم و آن‌ها کسی جز برادران «وینکلوس» نیستند.

اجازه بدهید داستان را از ابتدا و سال ۲۰۰۶ شروع کنیم

در این سال، کمرون و تایلر وینکلوس شکایتی به دادگاه ایالات متحده تقدیم کردند و مدعی بودند، مارک زاکربرگ ایده آن‌ها در ساختن شبکه اجتماعی فیسبوک را به سرقت برده و به نام خود ثبت کرده است.

این دادگاه نزدیک به سه سال طول کشید و نهایتا در سال ۲۰۰۹ رای به نفع این دو برادر دو قلو داد. مارک زاکربرگ و فیسبوک ناچار شدند ۶۵ میلیون دلار غرامت به آن‌ها بپردازند.

پول‌های سرگردان و بادآورده

این دو برادر که ایده و روی خود روی شبکه‌های اجتماعی را از دست رفته دیدند؛ تصمیم گرفتند روی پول مجازی سرمایه‌گذاری کنند. چندین ایده را پیش بردند و از جمله در سال ۲۰۱۳ با همان پول ۶۵ میلیون دلاری رسیده از فیسبوک، حدود یک درصد کل بیت‌کوین‌های استخراج شده تا کنون را خریداری کردند. در آن زمان، یک درصد کل بیت‌کوین‌ها حدود ۱۱ میلیون دلار می‌شد.

در آن زمان؛ بیت‌کوین یک پول مجازی رمزنگاری شده تازه‌ای محسوب می‌شد و بسیاری از کارشناسان مالی مدعی بودند که به‌زودی ورشکسته خواهد شد و یک تلاش نافرجام برای ساختن واحد پولی مستقل در دنیای دیجیتالی است.

برادران وینکلوس تلاش‌های خود برای پول مجازی را متوقف نکردند و در سال ۲۰۱۵ به سراغ ابداع یک نوع پول رمزنگاری شده به نام «گمینی» رفتند. گمینی یک نوع ارز دیجیتال رسمی و تحت مقررات سازمان‌های مالی بین‌المللی و کشورهای توسعه‌یافته محسوب می‌شود. آن‌ها می‌خواسند با گمینی خلا و اشکال بیت‌کوین را رفع کنند.

آن‌ها می‌خواستند بازارهای سرمایه‌گذاری و بورس مانند وال‌استریت و مین‌استریت نیز این ارز دیجیتالی را به رسمیت بشناسد. برخی هم معتقد هستند این دو برادر به دنبال ایجاد یک مرکز داد و ستد قانونی و رسمی برای پول مجازی هستند.

به هر حال، آن‌چه که اهمیت دارد؛ قیمت نزدیک به ۱۲ هزار دلاری هر بیت‌کوین در این روزها است که با یک حساب ساده به ما می‌گوید ارزش بیت‌کوین‌های این برادران به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

تعداد افراد بسیار کمی روی بیت‌کوین چنین سرمایه‌ای دارند و برادران وینکلوس جزو اولین میلیاردرهای بیت‌کوین هستند. البته؛ نباید خالق بیت‌کوین اولیه، آقای «ساتوشی ناکاموتو» مرموز و مستعار را فراموش کنیم که یکی از افراد دارای بالاترین بیت‌کوین تا کنون است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگو‌های مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارز‌های دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۰ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۹ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا جدیدترین عضو بلادلاین برای همه یک سورپرایز بود؟/ اخبار WWE
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست