Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به بهانه نمایش مستند «آقای دادستان» که به روایت زندگی سید اسدالله لاجوردی در روزهای تصدی ایشان در مناصب دادستان انقلاب تهران و رئیس سازمان زندان‌ها می‌پردازد، مراسم تکریم از عوامل تولید این اثر سینمایی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه و سید اسدالله جولایی معاون وقت دادستان انقلاب مرکز در سال 58 برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون فرهنگی دستگاه قضا در این جلسه با اشاره به خدمات پیش از انقلاب و مجاهدات شهید لاجوردی در اختناقات دهه 60 گفت: مبارزی ثابت قدم چون شهید لاجوردی به تاسی از سیره ائمه اطهار(ع) چه در دوران رژیم پهلوی و چه در روزهای سخت ترورهای بعد از انقلاب شخصیت استواری بود که از مسیر حق و حقیقت پا فراتر نگذاشت.

وی با اشاره به آیه 112 سوره هود ادامه داد: این شهید مبارز را می‌توان مصداق بارز این فرمایش الهی دانست که «فاستقم کما امرت». در سیاه‌ترین موقعیت‌های تاریخ کشورمان و در ایامی که منافقان در داخل و کشورهای بیگانه در مرزهای غربی کشور انقلاب نوپای ما را با قساوت غیر قابل وصفی نشانه گرفته بودند، شهید لاجوردی ضمن استقامت در ایستادگی هیچ وقت از اراده و حرکت باز نایستاد.

سید اسدالله جولایی نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: در عصری که  فیلسوفان بزرگ آن مرگ خدا را جار می‌زدند، به ثمر نشستن تنها انقلاب دینی در جهان اقدام سهل و ساده‌ای نبود. چه پیش از پیروزی انقلاب در بهمن 57 و چه در ایام سیاهی که پس از آن، منافقان کوردل ابتدائا در قالب احزاب سیاسی و بعد در هیات جنبش‌های مسلح کمونیستی رقم زدند و به دنبال آن 17 هزار نفر از مردان و زنان و حتی کودکان این سرزمین را به فجیع‌ترین انحاء ممکن به شهادت رساندند، در تمامی این روزهای فراموش شده اقدامات شهید لاجوردی در خط مقدم مبارزه با آن‌ جریان هرگز فراموش نخواهد شد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به منابع این مستند گفت: در سال‌های اخیر به دلیل خاص بودن این بازه زمانی در کشورمان بعضا فیلم‌های سینمایی ضعیفی تولید شده است که خواسته و ناخواسته به تحریف شخصیت قاطع لاجوردی پرداخته‌اند، اما در این اثر مستند که در جریان ساخت آن بیش از صد ساعت گفتگو با بستگان و دوستان نزدیک ضبط شده است، تصویری واقعی از این شهید والامقام مشاهده می‌کنیم.

گفتنی است، مستند 68 دقیقه‌ای «آقای دادستان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن اسلام‌زاده روز پنج‌شنبه (23 آذرماه) راس ساعت 17 در بخش جایزه شهید آوینی یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در اولین نشست فصلی روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی با دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و معاونین قضایی  برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ دادگستری استان تبیین گردید.
دکتر عتباتی در این نشست با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ تلفیقی از سند تحول قوه قضائیه، دادستانی کل کشور و معاونت راهبردی و مقتضیات استان است بر حرکت به سمت ترقی، ارتقاء و تحول و تعالی عملکرد دستگاه قضایی استان تاکید کرد.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه موضوعاتی را درخصوص مواردی که در شعب تحقیق و اجرای احکام می‌بایست در راستای اجرای برنامه عملیاتی سال جدید مورد توجه قرار دهند را بیان داشت.
در این نشست پس از ارائه گزارش زارع معاون فناوری و اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان محمد پور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، اسدی معاون قضایی شورای حل اختلاف، حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، محمد و ابراهیم علی‌نژاد، رضایی معاونین قضایی و محمدرضا معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان مطابی را در راستای اجرایی نمودن برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ بیان داشتند.
در ادامه حمیدی رئیس دادگستری سلماس، گل حسینی رئیس دادگستری میاندوآب، پوراکبر دادستان مهاباد، جعفری دادستان ماکو درخصوص مشکلات و موارد مبتلابه به نمایندگی از سوی سایر حوزه‌های قضایی استان مطالبی را طرح و در پایان با جمع بندی دکتر عتباتی و تصویب مصوباتی این نشست به کار خود خاتمه داد.
لازم به ذکر است روح الامین مدیر کل امور اراضی استان نیز در بخشی از این جلسه حاضر و گزارشی از عملکرد و میزان پیشرفت حوزه‌های قضایی در خصوص تثبیت اراضی کشاورزی ارائه که رئیس کل دادگستری استان با آسیب شناسی بر تثبیت ۸۰ درصدی اراضی کشاورزی تا هفته قوه قضاییه سال جاری تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری