Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛احسان ارشاد رئیس مرکز بهداشت خرمشهر امروز در همایش آسیب های اجتماعی پیشگیری از طلاق و تحکیم بنیان خانواده ، هدف از برگزاری این همایش را عمل کردن به سیاست های رهبری در خصوص افزایش نسل عنوان کرد و گزارشی از آمار مربوط به میزان زادآوری و سن ازدواج در کشور ارائه کرد و نسبت به خطر پیری جامعه هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  گفت: در راستای سیاست ابلاغی رهبری در خصوص افزایش فرزند آوری. همایش های این چنینی با محوریت ازدواج برگزار می شود.

 ارشاد بر تدام این آموزش ها در طول سال تاکید کرد و افزود: اقداماتی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برای ازدواج در سه مرحله پیش از ازدواج، حین از ازدواج در مراکز مشاوره و حتی پس از ازدواج و در طول زندگی مشترک برنامه هایی در نظر گرفته شده است.تعریف برنامه ها در بحث ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، مشاوره و حمایت از زوجین، و مراقبت از خانواده برای اینکه خانواده از لحاظ روحی و جسمی آمادگی لازم برای باروری و تربیت نسل سالم و سازنده از جمله اقدامات مرکزبهداشت در این خصوص است.

حجت الاسلام حسن جلالی یکی از قضات شعبه خانواده دادگستری نیز سخنران این همایش بود.

 وی از مادی گرایی، تجمل گرایی، نداشتن آگاهی کامل نسبت به ازدواج به عنوان مهمترین دلایل طلاق در شهرستان خرمشهر یاد کرد.

جلالی از موازی کاری و یا ناهماهنگی برخی نهادها در مقوله ازدواج و کاهش میزان طلاق، همچنین ورود نکردن برخی دستگاه ها در این بحث را از عمده دلایل ناکارا بودن تلاش ها در این عرصه دانست .

ناصر صبحی قرامکی، از اساتید دانشگاه سخنران ویژه این مراسم بود که در خصوص ماهیت،چیستی، چگونگی و چرایی ازدواج مطالبی مطرح کرد و به مقوله طلاق نیز پرداخت.

برپایی نمایشگاه عکس، ارائه بسته های مشاوره ای، انجام تست سلامت و مشاورهای مختلف روانشناسی و درمانی از برنامه های جانبی این همایش بود.

انتهای پیام/د

حمایت از خانواده اصلی مهم برای تربیت نسلی سالم و سازنده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.   معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.   وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.   خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.   به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.   معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی