Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدعلی کریمی معاون آمار و فناوری دادگستری استان مازندران در افتتاح دفاتر خدمات قضایی تعدادی از حوزه‌های قضایی استان گفت: نخستین دفاتر خدمات قضایی در شهر‌های رامسر، آمل، فریدونکنارو بخش خرم آباد را اندازی شد.

وی افزود: هدف اصلی از افتتاح این دفاتر اجرای برخی از خدمات قضایی در اجرای قانون آئین دادرسی کیفری ماده ۶۵۵ در واگذاری به بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آمار و فناوری دادگستری مازندران گفت: ۳۰ دفتر خدمات قضایی الکترونیک نیز دراستان مازندران راه اندازی شد.

کریمی افزود: دسترسی آسانتر مردم در فضای مناسب به خدمات الکترونیک قضایی، ثبت دادخواست‌های حقوقی تجدید نظرخواهی، تجدید نظر خواهی کیفری، ثبت سنا که مقدمه‌ای برای ابلاغ الکترونیک و دریافت حساب کاربری و ثبت اظهار نامه است در این دفاتر ارائه می‌شود.

وی گفت: ۵۰۰ هزار ابلاغ الکترونیکی امسال در استان مازندران صادر شد که ۵۰۰ هزار بار از سرویس حمل و نقل استفاده نشده است.

معاون آمار و فناوری دادگستری استان مازندران افزود: ۸۵ درصد ابلاغیه‌های الکترونیکی امسال به دست مردم رسیده و در آینده پرونده‌های کیفری که با شکایت شاکی شروع می‌شود توسط خدمات الکترونیکی انجام می‌شود.

کریمی گفت: طرح سوم و طرح پابند الکترونیکی برای افرادی که نخستین بار حکم محکومیت زندان دریافت می‌کنند نیز در مازندران به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این طرح افراد مجرم که برای نخستین بار زندانی می‌شوند با استفاده از این طرح در خارج از زندان و جایی که دادگاه تعیین می‌کند حضور پیدا کرده و در جامعه در کنار خانواده باشند، اما محدودیت‌هایی برای آن‌ها مشخص می‌شود.

معاون قضایی و فناوری دادگستری کل استان مازندران گفت: حرکت به سمت دنیای بدون کاغذ در دنیای قضایی و فراهم کردن بستر مناسب برای مردم جهت سرعت و دقت کار مد نظر بوده و کم کردن بخشی از برنامه‌هایی که ماهیت قضایی برای دادگستری ندارد از اهداف راه اندازی این دفاتر است همچنین واگذاری به بخش خصوصی فرصتی برای قضات جهت رسیدگی با دقت و سرعت به پرونده‌ها فراهم می‌کند.

انتهای پیام/آ

افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در چند حوزه‌های قضایی مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان

رییس کل دادگستری اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت:: تقویت این مجموعه قضایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: در بازدید سال گذشته از دادگستری فلاورجان با توجه به اهمیت این حوزه قضایی و تعداد پرونده‌های وارد شده و موجود در این محل، تصمیماتی برای تقویت نیروی انسانی این حوزه قضایی گرفته شد.

رییس کل دادگستری اصفهان گفت:: در بازدید‌های گذشته روند ارائه خدمت به مراجعان در هر بخش دادگستری این شهرستان بطور دقیق بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات این حوزه قضایی اخذ شد.

او  آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوعدوستی مردم این منطقه، رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: هدف دستگاه قضایی در این بخش، رساندن این آمار به میانگین ۳۵ درصدی استان و ۴۳ درصدی کشور تا پایان سال است و این امر با برنامه‌ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف از لحاظ علمی ممکن خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان