Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل شرکت سروش سيما با تأکيد بر اهميت استفاده از ابزارهاي مختلف در جهت کنترل و درمان به‌موقع بيماري ايدز گفت: با همکاري وزارت بهداشت و دفتر منطقه‌اي سازمان ملل سريال پريا با محوريت کنترل ويروس ايدز توسط شرکت سروش توليد مي‌شود. سيد محمود رضا حسيني مديرعامل و عضو هيئت‌مديره شرکت سروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در استان تهران، پيرامون اقدامات اين شرکت در راستاي با مقابله با بيماري ايدز اظهار داشت: متأسفانه در سال‌هاي اخير و با توجه به افزايش افراد مبتلا به ويروس HIV؛ تغيير روش‌هاي انتقال در سطح جامعه و کاهش سن ابتلا به اين بيماري، نشان‌دهنده ناآشنا بودن افراد با اين بيماري و ناکافي‌بودن برنامه‌هاي آموزشي است
وي افزود: بي‌تريد نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي عمومي بسيار مؤثر است و دراين‌بين دستگاه‌ها و نهادهاي که ابزارهايي لازم را در اختيار دارند مي‌توانند با اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي عمومي به‌ويژه براي جوانان و همچنين کشف بيماران مبتلا و درمان به‌موقع آنان برنامه‌هاي راهبردي را اجرايي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل و عضو هيئت‌مديره شرکت سروش پيرامون اقدامات شرکت سروش سيما تصريح کرد: به‌تازگي و در راستاي اهميت کنترل اين بيماري تفاهم‌نامه همکاري ميان شرکت سروش، وزارت بهداشت و برنامه مشترک سازمان ملل متحد در ايران با موضوع دستيابي به اهداف سازمان ملل و اهداف کشوري در زمينهٔ مقابله با ايدز امضا شده است.
حسيني هدف از امضاي اين تفاهم‌نامه سه‌جانبه را دستيابي به اهداف 10 گانه سازمان ملل متحد و اهداف کشوري به‌منظور مقابله با بيماري ايدز و اثرات آن عنوان و خاطرنشان کرد: شرکت سروش با توجه به فعاليت‌هايي که در حوزه صدا و تصوير و توليد برنامه براي رسانه ملي انجام مي‌دهد، مي‌تواند گام مهمي براي اجراي برنامه‌هاي سازمان ملل متحد و همچنين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در زمينهٔ کنترل و مهار بيماري ايدز بردارد.
وي در بخش ديگر سخنانش افزود: در مجموعه شرکت سروش، دانشگاهي با ظرفيت 1800 دانشجو در حال فعاليت است و براي پيش بردن اهداف اين تفاهم‌نامه سه‌جانبه، بر آن شديم تا کمپين دانشجويي را که متشکل از قشر دانشجو ساير جوانان هستند، در راستاي آگاهي هرچه بيشتر فعال کنيم.
مديرعامل و عضو هيئت‌مديره شرکت سروش سيما يادآور شد: سال گذشته با همکاري رسانه ملي سريال «پريا» با مضمون بيماري ايدز پخش شد که اين موضوع سبب شد تا ميزان مراجعات مردمي براي درمان ايدز به صورت چشمگيري افزايش پيدا کند.
وي با تأکيد بر استفاده ظرفيت صداوسيما و رسانه‌ها در زمينهٔ مقابله با بيماري ايدز، متذکر شد: ساخت فصل دوم از سريال پريا نيز توسط شرکت سروش در دستور کار قرارگرفته که قطعاً اين مهم تأثير مؤثري در افزايش آگاهي مردم پيرامون بيماري ايدز و نحوه کنترل آن خواهند داشت.
حسيني در خاتمه متذکر شد: در حال حاضر شرکت سروش تقريباً در تمام نقاط کشور و مناطق آزاد نمايندگي دارد و از اين ظرفيت مي‌تواند براي ترويج آموزش‌هاي لازم حتي به زبان‌هاي محلي، در زمينهٔ بيماري ايدز استفاده کرد.
به گزارش تسنيم، به‌همت شرکت سروش سيما از آلبوم به‌سوي صفر نيز با صداي شهرام پارسه خواننده موسيقي پاپ و فعال در زمينهٔ اچ.آي.وي به مناسبت روز جهاني ايدز رونمايي شد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی

 مهدی زنگنه  در مراسم آغاز این طرح اظهار کرد: پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود که این حالت سرانجام به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد، بطوریکه شکستگی ناشی از آن از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

وی افزود: به همین منظور اداره اسکلتی،عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر برای مدیریت بیماری پوکی استخوان و لزوم اجرای مداخلات پیشگیرانه و موثر، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت اجرای برنامه کنترل بیماری استئوپروز و پیشگیری از بروز شکستگی‌های ناشی از آن، انتخاب و برنامه با هدف کاهش خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵۰ سال و بالاتر از طریق شناسایی و درمان افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه(س) زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: پوکی استخوان در بیشتر مواقع بدون علامت و بیماری خاموش است و عوارض آن شامل، شکستگی خودبخودی، درد شدید کمر، قوز پشت، کوتاه شدن قد بیشتر از ۵.۲ سانتی‌متر است.

زنگنه بیان کرد: سنجش سلامت استخوان که به طور معمول شامل میزان خطر شکستگی استخوان است، تعیین می‌کند که فرد تا چه حد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد، بر اساس نتایج این سنجش و سن و شرایط فرد، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا نیاز به سنجش تراکم استخوان(BMD) دارد.

وی تاکید کرد: متداول‌ترین روش برای تعیین میزان BMD ، اسکن تراکم استخوان یا سنجش میزان جذب اشعه ایکس (DXA) است که در این اسکن سریع و کم تهاجمی، میزان تراکم استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می گیرد و نتیجه این سنجش نشان می‌دهد که فرد تا چه حد مبتلا و یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • 90 درصد «ناریا» با محوریت یک شهید هسته‌ای تصویربرداری شد
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟