Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: کم جلوه دادن فریضه الهی نماز در جامعه به خصوص در بین جوانان از مهمترین برنامه های دشمن است.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه درنشست با اعضای ستاد برگزاری سومین اجلاس نماز استان بوشهر افزود: با توجه به آسیب‌هایی که دشمن وجبهه ضد دین ایجاد می‌ کند باید با ایجاد جاذبه های معرفتی زمینه حضور پرشور مردم را در نماز جماعت فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نماز پیوند نورانی انسان با خداست، اظهارکرد: ستاد اقامه نماز عمود دین و خیمه اسلام است که زندگی دنیایی مردم را با نماز به عرش و خدا متصل می کند.
وی یادآور شد: ستاد اقامه نماز یعنی ستادی که انسان را از دنیا گرایی نجات و به سمت خداباوری و خداگرایی جهت می دهد.
صفایی بوشهری گفت: دنیا دارای جاذبه های بسیاری است که انسان را در باتلاق متعفن خود مدفون و از نگاه توحیدی جدا و به نگاه شرک، کفر، نفاق و افتادن در دام ظواهر دنیا گرفتار می کند.
وی ادامه داد: نماز ریسمان محکم نجات انسان از سقوط در باتلاق دنیا گرایی و ابتذال است به همین خاطر خداوند مهمترین و بیشترین عبادت خود را نماز قرار داده است.
امام جمعه بوشهر گفت: نماز تنها یک گفته و دعا نیست بلکه مدرسه ای است که انسان در پرتو آن می تواند دارای یک شخصیت الهی شود.
صفایی بوشهری گفت: مساله ستاد اقامه نماز، نجات بشریت و تصدی کمال انسان است چون متصدی مهمترین عبادت الهی است.
وی افزود: ستاد اقامه نماز باید با یک برنامه ریزی بسیار پرجاذبه معرفتی، هم ارزش نماز را به جامعه معرفی کند و هم در یک فضای بسیار الهی، دیگران را به اقامه نماز دعوت کند.
صفایی بوشهری گفت: درسال های اخیرفضای نماز در مساجد و اداره ها در وضعیت مناسبی قرار دارد اما هنوز با نگاه آرمانی و ایده آل فاصله داریم.
وی با اشاره به برگزاری سومین اجلاس نماز استان بوشهر در 22 آذرماه در بوشهرگفت: برگزاری این اجلاس نقش مهمی در تبیین جایگاه اقامه نماز در جامعه دارد.
رئیس ستاد برگزاری سومین اجلاس نماز استان بوشهرنیز گفت: 598 اثر در 10 موضوع به دبیرخانه سومین اجلاس نماز استان بوشهرارسال شده است.
سعید زرین فربا بیان اینکه سومین اجلاس نماز استان بوشهر با عنوان 'نماز و فضای مجازی' برگزار می ‌شود تصریح کرد: سال گذشته اجلاس استانی نماز با موضوع 'نماز و آسیب‌های اجتماعی' برگزار شد که در رفع معضلات این بخش نقش مهم و تاثیرگذاری داشت.
زرین فر افزود: براساس توجه جامعه به خصوص جوانان به فضای مجازی موضوع اجلاس امسال 'نماز و فضای مجازی' تعیین شده است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های پنج‌‌‌گانه اجلاس نماز استان بوشهرافزود: کمیته‌های علمی، فنی، پشتیبانی، فرهنگی و اطلاع رسانی برای هر چه پربارتر شدن اجلاس استانی نماز استان بوشهر فعالیت قابل توجهی تاکنون انجام داده اند.
رئیس ستاد برگزاری سومین اجلاس نماز استان بوشهر گفت: در سومین اجلاس نماز استان از تهیه کنندگان 65 اثر برگزیده این اجلاس تجلیل می شود.
زرین‌فر با تاکید بر ترویج فرهنگ دینی و نقش رسانه ملی در این عرصه افزود: برای مشارکت بیشتر صدا و سیما در ترویج فرهنگ دینی، یک‌درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان به این مهم اختصاص یافته است.
سومین اجلاس نماز استان بوشهر22 آذر امسال برگزار می شود.
6047/6043**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان