Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار اجرای حقوق شهروندی، اصول زمین مانده قانون اساسی نیاز به پیگیری رئیس جمهوری و مسئولان دارد.

به گزارش ایرنا بهرام پارسایی، عصر دوشنبه در نشستی با عنوان حقوق شهروندی، آزادی مدنی و آزادی بیان در دانشکده پزشکی شیراز بیان داشت: قوانین روشن، دقیق و شفافی در زمینه حقوق شهروندی داریم اما متاسفانه در برخی موارد در اجرا عکس قوانین عمل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی را به لحاظ دینی دارای جایگاه ویژه ای دانست و گفت: دیدگاه ها و اقدامات رئیس جمهوری در مورد حقوق شهروندی امیدواری را در این زمینه در جامعه افزایش داده هرچند که مقاومت هایی در این خصوص وجود دارد.
پارسایی افزود: قوانین خوبی در زمینه رعایت حقوق شهروندی در قالب فصل 19 تا 42 قانون اساسی کشور وجود دارد اما متاسفانه این قوانین آنگونه که باید اجرا نمی شود.
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حقوق حاکمیت بر ملت در کشور ما مانند مالیات و موارد مشابه آن مو به مو اجرا می شود لیکن حقوق ملت بر حاکمیت بعضا مورد غفلت واقع می شود.
پارسایی، تشکیل اجتماعات را جزو اصول اصلی قانون اساسی دانست و بیان کرد: سال 95 من را برای نشستی با دانشجویان دانشکده پزشکی شیراز به این دانشگاه دعوت کردند اما زمان شروع مراسم برخی افراد که تاریکی و جهل را دوست دارند برق سالن را قطع کردند، البته به کمک دانشجویان و نور شمع آن نشست در نهایت برگزار شد.
این نماینده مجلس، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ستاره دار کردن دانشجویان اشاره کرد و گفت: انتظار ما از دولت دوازدهم این است که یک بار برای همیشه بحث ستاره دار کردن دانشجویان تمام شود زیرا بر این باوریم که بار احزاب نباید تنها بر دوش دانشجویان باشد و فقط دانشجو هزینه سیاسی آن را پرداخت کند.
9873 /6118
خبرنگار: محمد امین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بررسی راهکار‌های تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا پرداختند.

مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها، راهکار‌های رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد