Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:47:57 GMT

مشکل اغلب دانشجویان ستاره دار حل شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۹۹۸۴

مشکل اغلب دانشجویان ستاره دار حل شده است

شیراز- ایرنا- دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: با پیگیری هایی که از سوی دولت صورت گرفته، به مشکل اغلب دانشجویان ستاره دار رسیدگی و این موضوع حل شده است.

به گزارش ایرنا شهیندخت مولاوردی، عصر دوشنبه در نشستی با عنوان حقوق شهروندی ،آزادی مدنی و آزادی بیان در دانشکده پزشکی شیراز افزود: در ارتباط با موضوع دانشجویان ستاره دار تنها 12مورد در مقطع پزشکی و 18 مورد در مقطع کارشناسی ارشد باقی مانده که آنها نیز در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به بیست و سوم آذرماه، سالگرد رونمایی از منشور حقوق شهروندی در سال 95 بیان داشت: این منشور که یکی از مهمترین وعده های رئیس جمهوری بود هم اینک در مرحله اقدام و عمل قرار دارد.
مولاوردی ادامه داد: در حال حاضر نمی توانیم ادعایی در زمینه تحقق حقوق شهروندی داشته باشیم زیرا این امر به مقدمات و ملزوماتی نیاز دارد که به تدریج در حال پیگیری آنها هستیم و این هدف به عنوان سرلوحه سیاست داخلی دولت دوازدهم مطرح و در دستور کار دولت قرار دارد.
وی گفت: بنا به پیشنهاد معاون اول رئیس جمهوری، رعایت حقوق شهروندی ابتدا باید از خود دولت شروع شود و بی شک موفقیت و محقق شدن این مهم نیاز به هم افزایی و همکاری قوای مقننه، مجریه و قضاییه دارد.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: قرار نیست منشور حقوق شهروندی با 120 ماده به صورت لایحه ای به مجلس ارایه تا قانونی شود زیرا بند، بند این منشور در قوانین کشور وجود دارد.
مولاوردی افزود: در پاسخ به این پرسش که اگر قوانین مورد نیاز در این مورد وجود دارد دیگر چه نیازی به تدوین و رونمایی از منشور حقوق شهروندی است، باید گفت، در زمان مطرح شدن منشور حقوق شهروندی به نظر می رسید اغلب قوانین در این مورد بر زمین مانده و مطرح شدن این دسته از قوانین در قالب منشور می توانست به تحقق و عملی شدن این قوانین کمک کند.
این مقام مسئول بیان کرد: هفته آینده و به مناسبت یکمین سال رونمایی از منشور حقوق شهروندی، گزارشی یک ساله از تحقق حقوق شهروندی ارایه خواهد شد.
وی اظهار داشت: در چارچوب منشور حقوق شهروندی، برنامه توسعه اصلاح نظام حقوقی را به زودی در اختیار دستگاههای مختلف قرار خواهیم داد تا سلیقه ای در این زمینه عمل نشود و همه دستگاه ها از یک رویه مشخص تبعیت کنند.
منشور حقوق شهروندی روز بیست و سوم آذرماه سال 95 در قالب 120 ماده از سوی دولت رونمایی شد.
9873 /6118
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لگدمال شدن آزادی در کشور‌های مدعی حقوق بشر


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، زلفی گل در سفر به یاسوج افزود: در دانشگا‌های آمریکا و فرانسه به خاطر ابراز عقیده دانشجویان، آنها را سرکوب می‌کنند.
 وی با بیان اینکه ما باید به دانشجویان دانشگاه‌های خود افتخار کنیم اضافه کرد: امروز در سراسر دنیا، دانشجویان نسبت به نسل کشی و کشتن غیر نظامیان در غزه حساسیت ویژه‌ای به خرج دادند.

دیگر خبرها

  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • لگدمال شدن آزادی در کشور‌های مدعی حقوق بشر
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است