Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد از دستگیری عامل تخریب درختان تاغ (نوعی درخت کویری) در عرصه های منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، رضا نجفی فدافن عصر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان، اظهار داشت: یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی خلیل آباد حین گشت زنی در منطقه  جنوب شرقی شهرستان موفق به دستگیری قاچاقچی چوب‌های تاغ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه  ماموران یگان حفاظت این اداره حین گشت زنی متوجه فردی می  شوند که در حال شکستن و جمع آوری پایه های تاغ می باشد، خاطرنشان کرد: فرد متخلف دستگیر و جهت طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد بازار داغ ذغال را عامل تخریب جنگل‌های دست کاشت دانست و تصریح کرد: قاچاقچیان با نیت های سودجویی، اقدام به قطع درختان تاغ و زغال گیری می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی در مناطق کویری شهرستان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اذعان کرد: جنگل های دست کاشت از کویری بودن و هجوم شن های روان در منطقه جلوگیری می کند.

 

نجفی در ادامه بابیان اینکه مناطق کویری و بیابانی به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر، نیازمند کاشت گونه‌های مقاوم هستند، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیابان‌زایی در شهرستان؛ مقابله با قاچاق گونه‌های بیابانی به‌ویژه تاغ به‌طورجدی در دستور کار نیروهای حفاظت این اداره قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه بیش از هشت هزار هکتار شهرستان خلیل آباد را اراضی بیابانی تشکیل داده است تشریح کرد: در همین راستا تا کنون در قالب پروژه های نهالکاری و عملیات بیابان زدایی، سطحی نزدیک به 15 هزار هکتار تبدیل به جنگلهای کویری دست کاشت تاغ شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروزه اهمیت منابع طبیعی و کاربرد آن در جنبه های مختلف زندگی افراد و جوامع، آشکار و نمایان است، بیان کرد: بهره برداری های غیراصولی از این منابع طبیعی خسارات جبران ناپذیری را به شهرستان تحمیل می کند.

 

وی همچنین در پایان با بیان اینکه تاغ‌زارهای شهرستان از عوامل  تثبیت شن‌های روان و حفظ تعادل اکوسیستم نیمه کویر است خاطرنشان کرد: از روستانشینان و دامداران درخواست می‌کنیم در حفظ این سرمایه‌های ارزشمند طبیعی کوشا و در صورت مشاهده هر گونه تخریب در عرصه های طبیعی و قطع درختان تاغ با شماره 1504 تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»

دریافت 28 MB

تصویربردار: حسین نوری

کد خبر 6093468

دیگر خبرها

  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟