Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حذف کنکور در دستور کار است‌ و معیار ورود به دانشگاه باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی در حاشیه مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر درباره ی حذف کنکور اظهار کرد: برنامه حذف کنکور در دستور کار است.

وی افزود: در انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه موضوع سوابق تحصیلی در نظر گرفته می شود در رشته‌های پرطرفدار دانشگاه قطعاً سهمی که از آزمون صورت می‌گیرد، تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم تصریح کرد: برنامه ای وجود دارد که در آینده این کنکور تبدیل به روش جدیدی از گزینش دانشجو و انتخاب برای رشته باشد، باید این برنامه از آموزش و پرورش شروع شود،  برای نمونه مشخص کنیم که از 5 سال آینده، دیگر مدل آزمون سراسری نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: باید آموزش و پرورش برنامه لازم برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ارزیابی سوابق تحصیلی آنها به اجرا در آورد.

غلامی خاطرنشان‌کرد: به نظرم هرچه زودتر باید به دانش‌آموزان بگوییم که براساس چه معیاری در آینده‌ مشخص قرار است انتخاب رشته کرده و وارد دانشگاه شوند. باید آنان خودشان را برای ورود به دانشگاه آماده کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به نقش شرکت تعاونی سازمان سنجش آموزش کشور در عدم حذف کنکور سراسری گفت: نه، اینطور نیست.

وی ادامه داد: سازمان سنجش مجری قانون است و در حال حاضر مجموعه برنامه‌های تنظیم‌شده را اجرا می‌کند، ضمن اینکه 85 درصد امتیاز را از سوابق آموزشی دانش‌آموزان استخراج می‌کنند. مباحثی در خصوص گردش‌های مالی در حوزه کنکور سراسری مطرح شده است که این مربوط به سازمان سنجش آموزش کشور نبوده و مربوط به بیرون از سازمان است.

وی در باره تغییر رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور نیز بیان کرد: تغییر مدیریت‌ها روندی طبیعی است. براساس شرایط برخی رؤسا اعلام می‌کنند که فعالیتشان کافی است، ضمن اینکه گاهی با توجه به سیاست‌ها ممکن است برخی مدیران برای پیشبرد سیاست‌های موجود بهتر تشخیص داده شوند.

وی تاکید کرد: روند تغییر روسای دانشگاه ها طبیعی است و به تدریج اتفاق می افتد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد

روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه، سومین دوره مسابقات کیدکد با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد در زمینه برنامه‌نویسی و رباتیک در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حمایت روبیکا و حضور ۲۱۵۰ دانش‌آموز از سنین ۷ تا ۱۷ سال از سرتاسر ایران برگزار شد. هدف این رویداد ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی وکشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه فناوری‌های هایتک بود. این رقابت‌ها به‌صورت زنده از سوپراپلیکیشن روبیکا پخش شد.

در سومین دوره کیدکد شرکت‌کننده‌ها در لیگ‌های مختلف از جمله اسکرچ، اپلیکیشن‌سازی با موبایل، طراحی سایت، پایتون، لیگ جهانی ACM و همچنین لیگ برنامه‌نویسی بر روی سخت افزار(IOT)، لیگ‌های خلاقیت، ربات‌های رالی، جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و لیگ جهانی WRO به رقابت پرداختند.

در پایان دانش‌آموزان برتر سهمیه حضور در مسابقات جهانی و بورسیه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد. نتایج نهایی این دوره از مسابقات در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه طی مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد. در مراسم اختتامیه که با حضور مدیران و مسئولان دانش‌آموزی برگزار می‌شود، از برندگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

روابط عمومی روبیکا در مورد هدف حمایت از رویداد «کیدکد» گفت: «پلتفرم روبیکا در سال جاری سیاست‌های جدیدی را برای حمایت از کسب و کارهای نوین و دیجیتال پیش رو گرفته است و با شعار «زندگی دیجیتال با روبیکا» تلاش می‌کند تا سرویس های متنوعی را به این سوپراپلیکیشن اضافه کند. بدون شک، حمایت از نسل آینده‌ساز کارآفرین و متخصص، از مسئولیت‌ها و وظایف روبیکا است و ما در این راستا تمام همت و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.»

دیگر خبرها

  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست