Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:14:59 GMT

دومین جشنواره جایزه ملی ایثار برگزار می ‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۶۹۶۵

دومین جشنواره جایزه ملی ایثار برگزار می ‌شود

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دومین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار در آستانه روز شهید (22 اسفند) در تهران برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن کاویانی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در این جشنواره از تعدادی از دانشجویان، دانش آموزان و نخبگان خانواده های شهدا و ایثارگران تجلیل می شود اما هنوز آمار دقیقی از افرادی که تجلیل می شوند، در دست نیست تا زمانی که مراحل استانی و کشوری این جشنواره برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: دومین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار با مشارکت و تعامل دستگاه های آموزشی عضو طرح شاهد از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز حوزه ‌های علمیه و بنیاد شهید با هم افزایی و انسجام در اجرای برنامه برگزار می‌ شود.
کاویانی راد ادامه داد: این جشنواره در 2 سطح استانی و کشوری اجرا می‌ شود که در حال حاضر مرحله استانی آن در قالب فراخوان شروع شده است و مقرر است مرحله کشوری مراسم تجلیل و تقدیر از برترین ‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دهه اول اسفندماه و در آستانه هفته بزرگداشت شهدا با حضور مسئولان عالیرتبه کشور برگزار شود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید درباره اختصاص امتیاز ویژه به منتخبان گفت: همچنین براساس هماهنگی ها لازم قرار است امتیازات ویژه ‌ای برای منتخبان نهایی دومین جشنواره از سوی هر دستگاه آموزشی اختصاص داده شود تا انگیزه و تحرک تحصیلی جامعه هدف طرح شاهد بیش از پیش فراهم شود.
کاویانی راد ابراز امیدواری کرد با برگزاری دومین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار اهداف این برنامه در ایجاد پویایی و تحرک تحصیلی و ارتقای همه جانبه یادگاران شاهد و ایثارگر در راستای فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری بیش از پیش محقق و متجلی شود.
به گفته وی، با هماهنگی ‌های به عمل آمده پوستر اطلاع رسانی و فراخوان جشنواره در تمامی مراکز آموزشی سطح کشور توزیع شد و علاوه بر آن برای دسترسی به اطلاعات بیشتر به ویژه شاخص‌ های اختصاصی انتخاب برترین‌ های هر دستگاه آموزشی، در سایت ایثار به نشانی www.isaar.ir جایگاهی در نظر گرفته شده است.
نخستین جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار اسفندماه سال گذشته با تجلیل از ٧٢ دانشجو و دانش آموز برتر در وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نفرات اول سهمیه شاهد آزمون سراسری برگزار شد.
اجتمام ** 7268 ** 1418
خبرنگار: مهناز بیرانوند ** ناشر: مریم برزآبادی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلسه یکصد و سی و ششم مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این نشست چهار دستور بررسی شد، در نخستین دستور که به ارائه گزارش نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی از وضعیت برپایی بخش دانشگاهی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اختصاص یافت، بحث‌های مختلفی در مورد کم و کیف این بخش مطرح شد و در نهایت مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، گزارشی درباره ضعف‌ها و مشکلات نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

همچنین در ادامه بررسی دستور نخست، وزارت علوم به عنوان میزبان بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن معرفی شد. این نمایشگاه اواخر سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والملسمین سیدرضا طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم که میزبان گزارش جشنواره نهج‌البلاغه است، گزارشی از این جشنواره ارائه کرد. در این بخش مقرر شد با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تاثیرگزاران حوزه نهج‌البلاغه نشستی تشکیل شود و در آن تصمیم‌سازی‌هایی درباره فعالیت‌های بیشتر در حوزه نهج‌البلاغه اخذ شود.

از دیگر مصوبات مربوط به این دستور تشکیل کانون نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بود که بر اساس این مصوبه مقرر شد هر دانشگاه یک کانون نهج‌البلاغه داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت و نیز گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت ارائه و پس از طرح مباحث مختلف مقرر شد زمان و مکان اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در نشست آینده مجمع مشورتی اعلام شود.

تصمیم‌گیری برای اضافه شدن یا اضافه نشدن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان نیز به جلسه آینده مجمع مشورتی موکول شد.

دیگر خبرها

  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود