Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-06@23:23:12 GMT

گوگل مپ شما را در مقصد بیدار می‌کند!

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۷۲۱۲

گوگل مپ شما را در مقصد بیدار می‌کند!

ایتنا- اگر شما هم جز آن دسته از کاربران و افرادی باشید که از سرویس گوگل مپ به منظور یافتن اماکن مختلف در شهر استفاده می‌کنید، قابلیت جدید گوگل برایتان می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

 گوگل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد قابلیت جدیدی را به سرویس گوگل مپ بیفزاید که به کاربرانی که از مترو یا اتوبوس استفاده می کنند، رسیدن به مقصد را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  به گزارش ایتنا از ایسنا، کاربرانی که با استفاده از مترو یا اتوبوس به یک شهر یا منطقه جدید و ناشناس سفر می کنند، برای آنکه راه را گم نکنند و دقیقا در منطقه یا شهر مورد نظر  پیاده شوند، قابلیت جدید گوگل مپ به آنها این اجازه را می دهد تا از رسیدن به مقصد مورد نظر با خبر شوند و دقیقا در ایستگاه اتوبوس یا متروی آنجا  پیاده شوند.

گوگل که قرار است به زودی این قابلیت جدید و شگفت انگیز را به سرویس نقشه خود یعنی گوگل مپ اضافه کند، برآورد کرده است که بسیاری از کاربران همیشگی گوگل مپ بخصوص کسانی که از اتوبوس و مترو برای سفر به مناطق یا شهرهای جدید استفاده می کنند، از این قابلیت و امکان جدید استقبال بی نظیری خواهند کرد.

بر اساس گزارشی از وب سایت تک کرانچ، هم اکنون گوگل در حال کار بر روی نسخه به‌روزرسانی سرویس گوگل مپ است که شامل قابلیت جدید اعلان رسیدن به مقصد مورد نظر می شود.

این قابلیت با رسیدن به مقصد مورد نظر، یک نوتیفیکیشن یا اعلان خبر می دهد تا دقیقا در ایستگاه مورد نظر، پیاده شوند و به عبارتی دیگر، از پیاده شدن در آن ایستگاه جا نمانند. تنها کاری که کاربران باید انجام دهند، آن است که مقصد مورد نظر و روش حمل و نقل (اتوبوس یا مترو) را بر روی نقشه مشخص و تعیین کنند  تا بقیه کارها را خود گوگل مپ به خودی خود انجام دهد.

نکته جالب توجه اینجاست که پس از این کار، دیگر لازم نیست که صفحه نمایش گوشی خود را باز و روشن نگه دارید تا ببینید که چه زمانی به مقصد می رسید بلکه حتی زمانی که صفحه گوشی تان بسته و خاموش است، گوگل مپ با ارسال پیام و اعلان خبر به گوشی، این پیام حتی بر روی صفحه قفل (لاک اسکرین) گوشی تان هم قابل مشاهده است.  

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، این طراحی تجربه ناوبری راحت تری را ارائه می کند. بسیاری از پنل های اطلاع رسانی با پنجره های کوچک تر جایگزین می شوند و این امر به کاربران اجازه می دهد تا هنگام بررسی جزییات، بخشی از نقشه را در پس زمینه ببیند به این ترتیب بستر مورد نیاز فراهم می شود.

گوشه های پنجره های اطلاعاتی گردتر هستند و بستن یا اشتراک گذاری اطلاعات با گزینه های قابل دسترس ساده تر می شود.

یکی دیگر از تغییرات مهم در این زمینه کنترل جهت ها است. اکنون حوزه های مبدا و مقصد روی نقشه شناور می شوند و همزمان گزینه های حمل ونقل مختلف به پایین نمایشگر منتقل شده اند. این امر به یک تجربه نقشه محور تبدیل شده است.

گوگل به طور رسمی زمان عرضه را اعلام نکرده اما گسترش بازه زمانی آزمایش حاکی از آن است که تغییرات به زودی ارائه می شوند.

کد خبر 6097939 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه‌های آمریکایی
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه آمریکایی
  • تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • آلارم آیفون ممکن است شما را از خواب بیدار نکند
  • وضع قوانین سختگیرانه گوگل برای محتوای دیپ‌فیک
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند