Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@22:27:23 GMT

واکنش «۹۰» به افزایش عوارض خروج از کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۷۷۶۶

واکنش «۹۰» به افزایش عوارض خروج از کشور

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ عادل فردوسی‌پور در برنامه شامگاه گذشته «90»، در ابتدای آیتمی که در واکنش به افزایش عوارض خروج از کشور تولید و پخش شد، به کنایه‌ گفت: با توجه به تعرفه جدید عوارض خروج از کشور، اکثر مربیان خارجی تصمیم گرفتند برای همیشه ایرانی باقی بمانند و جایی نروند.

در این آیتم طنز که دوشنبه (۲۰ آذر ماه) به روی آنتن رفت، برخی از مربیان خارجی شاغل در ایران با پوشش لباس‌های سنتی ایرانی نشان داده شدند؛ ضمن اینکه برای موسیقی پس زمینه تصاویر هم از ترانه «وطنم» با صدای سالار عقیلی استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فردوسی‌پور در این گزارش همچنین مطرح کرد که در تعطیلات نیم فصل شایعاتی درباره خداحافظی برخی مربیان ناکام خارجی شنیده می‌شد اما گفته می‌شود با توجه به تعرفه جدید عوارض خروج از کشور اکثر مربیان خارجی تصمیم گرفتند برای همیشه ایرانی باقی بمانند و جایی نروند.

صبح امروز هم برنامه «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور، برای لحظاتی به موضوع افزایش عوارض خروج از کشور پرداخت.

 دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ که روز یکشنبه (۱۹ آذر) به مجلس تقدیم کرد، افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور را پیشنهاد داد. بر این اساس هر نفر در سفر نخست ۲۲۰ هزار تومان باید عوارض خروج پرداخت کند، این مبلغ در سفر دوم حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد (۳۳۰ هزار تومان) و برای سفرهای سوم و بیشتر با ۱۰۰ درصد افزایش، به ۴۴۰ هزار تومان می‌رسد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند

به گزارش همشهری آنلاین، تیرماه پارسال با حکم قانون بودجه قرار شد که خرید بیمه شخص ثالث مشروط به تسویه بدهی عوارض بزرگراهی دارندگان خودرو شود به این معنا که تا زمانی که فرد بدهی عوارض بزرگراهی‌اش را نپردازد، نمی‌تواند بیمه شخص ثالث خریداری کند.

این اتفاق اگر چه به کمک وزارت نیرو و بهره‌برداران بزرگراه‌ها آمد اما یک مانع دیگر بر سر خرید بیمه شخص ثالث تبدیل و راه بیمه‌گریزی را باز کرد. در سال‌های اخیر به واسطه افزایش حق بیمه شخص ثالث و البته عوارض مختلفی که از هر بیمه‌نامه گرفته می‌شود، وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه افزایش یافت و بحران بیمه‌گریزی را تشدید کرد.

آمارها نشان می‌دهد که تعداد وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شامل موتورسیکلت و خودرو به بیش از ۱۲ میلیون دستگاه رسیده است. حال سوال اینجاست که آیا برداشتن مانعی به نام الزام به پرداخت عوارض بزرگراهی به افزایش خرید بیمه شخص ثالث می‌انجامد؟ پاسخ منفی است و حال که این مانع برداشته شده، سوال مهم‌تر این است که برای وصول به موقع عوارض بزرگراهی چه باید کرد؟

کافی است در برخی بزرگره‌ها رانندگی کنید آنگاه متوجه می‌شوید که دست‌اندازهای زیادی ایجاد شده که هم به خودروها آسیب زده و هم سلامت رانندگان و سرنشینان را به خطرمی‌اندازد چرا که شرکت‌های بهره‌بردار به بهانه وصول نشدن عوارض، از نوسازی و بهسازی سرباز می‌زنند. راه بهتر این است که وزارت راه و شهرسازی به فکر تدابیری برای وصول به موقع مطالبات معوق ناشی از تردد خودروها در بزرگراه‌ها باشد و افرادی که به موقع بدهی‌شان را نمی‌پردازند، مشمول جریمه شوند.

کد خبر 848547 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بیمه شخص ثالث بزرگراه بیمه مرکزی

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌ های کشور
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور
  • افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها
  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • بازیگران سریال تورم