Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@02:32:22 GMT

حمله تروریستی در روسیه خنثی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۹۰۶۵

حمله تروریستی در روسیه خنثی شد

رئیس کمیته ملی ضدتروریستی روسیه از پیشگیری یک حمله تروریستی در دوره کارزار انتخابات ریاست جمهوری و نزدیک به شروع جشن های سال نو میلادی در این کشور خبر داد که ماموران امنیتی آن را خنثی کردند.

ایران آنلاین /آلکساندر بورتنیکوف، رئیس کمیته ضدتروریستی و رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه گفت: ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه یک گروه خرابکار را که قصد انجام عملیات تروریستی در دوره کارزار انتخابات ریاست جمهوری داشتند، شناسایی و متلاشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اسپوتنیک روز سه شنبه به نقل از بورتنیکوف نوشت: گروه تروریست ها متشکل از چند نفر از اتباع یک کشور آسیایی مرکزی روز گذشته در منطقه ای در استان مسکو در دام نیروهای امنیتی افتادند.
وی افزود: از خانه این افراد مقادیری مواد منفجره و سلاح گرم و مهمات به دست آمد، سازمان امنیت فدرال همچنین یک مرکز تولید مواد منفجره متعلق به این گروه را کشف کرد. رقابت های انتخابات ریاست جمهوری روسیه هنوز آغاز نشده و انتظار می رود مطابق قانون، شورای فدراسیون آن را اعلام کند.
بورتنیکوف در ادامه سخنان خود گفت: سازمان های امنیتی روسیه از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 56 کانون تروریستی در سطح روسیه را شناسایی و مانع فعالیت تروریست های عضو این کانون ها شدند.
وی افزود: سازمان امنیت فدرال روسیه در این مدت 78 تروریست و افراد همدست آنها را کشته و بیش از یکهزار تبهکار تروریست دستگیر شدند.
رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه همچنین گفت: در یک سال اخیر همچنین از ورود 17 هزار و 500 تبعه خارجی مظنون به انجام فعالیت های تروریستی به روسیه جلوگیری شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم

چهره‌های سیاسی و مردم افغانستان بر شناسایی و مجازات عاملان حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در استان هرات تاکید کردند.

نمازگزاران شیعه در مسجد امام زمان (عج) در شهرستان «گذره» استان هرات شب گذشته هدف حمله تروریستی قرار گرفتند که براثر آن هفت نمازگزار از جمله یک کودک و خطیب این مسجد به شهادت رسیدند. مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا امروز با حضور گسترده شهروندان هرات برگزار شد.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، حامد کرزی رئیس جمهور اسبق، عبدالله عبدالله رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی و محمد محقق رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان این حمله را به شدت محکوم کردند. دفترنمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان نیز با محکوم کردن این حمله بر حفاظت از شیعیان افغانستان در برابر حملات تروریستی تاکید کرد. سخنگوی استانداری هرات اطمینان داده است عاملان این حمله تروریستی توسط حکومت سرپرست افغانستان، به زودی شناسایی و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.

شب گذشته داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم