Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:51:22 GMT

هشدار نماینده پارلمان اردن به سفیر عربستان در امان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۰۷۴۷

هشدار نماینده پارلمان اردن به سفیر عربستان در امان

یک نماینده پارلمان اردن در واکنش به تهدیدهای سفیر عربستان در اردن، به او هشدار داده در امور داخلی اردنی ها دخالت نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری «وطن»، «مصطفی یاغی» نماینده پارلمان اردن به اظهارات اخیر «خالد بن فیصل بن ترکی» سفیر عربستان در امان واکنش نشان داد.

در پی اعتراض های خیابان مردم اردن در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گروهی از جوانان اردنی و فلسطینی در خیابان های امان علیه «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان شعارهایی سر داده بودند که این مسأله سفیر عربستان در امان را خشمگین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت عربستان هم با صدور بیانیه از شهروندان خود خواست در مناطق برگزاری تجمع های ضد اسرائیلی در اردن نزدیک نشوند، این اقدام و هشدار عربستان به شهروندان خود، نمایندگان اردنی را خشمگین کرد و منجر به حملات شدید لفظی نمایندگان پارلمان اردن به این تصمیم شد.

در مقابل سفیر عربستان هم گفت نمایندگان پارلمان اردن نسبت به قوانینی که در کشورشان وجود دارد نادان هستند و در عین حال به مردم اردن هم نسبت به توهین به مسئولان ارشد سعودی هشدار داد.

در پی اظهارات سفیر عربستان در اردن، نماینده پارلمان اردن از اقدام عربستان برای هشدار دادن به شهروندان خود و در خواست از آنها برای عدم مشارکت در تظاهرات هایی که در اردن در حمایت از مردم فلسطین برگزار شده برای حفظ جانشان ابراز شگفتی کرد و گفت که در اردن جنگ داخلی به راه نیفتاده که جان شهروندان سعودی در خطر باشد، تظاهراتی برای حمایت از مردم فلسطین برگزار شده است.

وی همچنین به سفیر عربستان هشدار داد در امور داخلی و سیاسی اردن دخالت نکند و گفت بهتر است او در خصوص قوانین داخلی اردن با ما سخن نگوید. 

یاغی تأکید کرد که سفیر عربستان به جای اظهار نظر درباره درک نمایندگان اردنی از قوانین داخلی کشورشان بهتر بود به تصمیم دونالد ترامپ که بر خلاف قوانین بین المللی است واکنش نشان دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رونالدو پس از ثبت رکورد جدید

فوق ستاره پرتغالی پس از ثبت رکورد جدید در لیگ عربستان واکنش جالبی داشت.

به گزارش گروه ورزشی دانشجو، النصر در شبی که کریستیانو رونالدو هت‌تریک کرد، حریفش را با شش گل درهم‌کوبید. النصر با بردی که در این بازی به دست آورد ۷۴ امتیازی شد و با ۹ امتیاز کمتر نسبت به الهلال و البته یک بازی بیشتر در رده دوم باقی ماند.

با اختلاف امتیازی زیادی که النصر با الهلال دارد آن هم در فاصله چهار هفته مانده تا پایان لیگ، قهرمانی این تیم غیر ممکن است و باید الهلال را قهرمان فصل جاری لیگ عربستان نامید. النصر از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شد و تنها امید این تیم برای کسب جام در فصل جاری رقابت‌های جام حذفی است که آن هم با وجود حریف قدرتمندی مثل الهلال کار سختی است.

دو تیم النصر و الهلال در پایان ماه جاری باید فینال جام حذفی را برگزار کنند و کریستیانو رونالدو بسیار امیدوار است که تیمش بتواند الهلال آماده را شکست دهد و قهرمان شود. او گفت: در فصل جاری می‌خواهیم جام بگیریم. امیدواریم فصل را به بهترین شکل به پایان برسانیم و قهرمانی در جام حذفی را به دست آوریم.

رونالدو با ۹ گل اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در صدر جدول بهترین گلزنان فصل جاری لیگ عربستان قرار دارد. او در ۳۰ بازی در فصل جاری لیگ عربستان ۳۲ گل به ثمر رسانده است. رونالدو درباره این آمار گفت: رکورد‌ها به دنبال من هستند و به صورت طبیعی به ثبت می‌رسند. امیدوارم به رکورد ۹۰۰ گل برسم. بسیار خوشحالم و البته که مهم پیروزی و قهرمانی تیم است. باید در دیدار‌های بعدی‌مان به پیروزی برسیم تا به بهترین شکل فصل را به پایان ببریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • واکنش رونالدو پس از ثبت رکورد جدید
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا