Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران - همشهری آنلاین:
فیلم مستند «پنج‌شنبه‌سوری»با حضور مدیرعامل و رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و جمعی از آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در جشنواره حقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

مستند «پنج‌شنبه سوری»، منتخب بخش مسابقه ملی جشنواره سینما حقیقت با حضور داوری، مدیرعامل و رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در روزهای منتهی به سالگرد وقوع این حادثه که منجر به شهادت 16 تن از آتش‌نشان‌ها و دو تن از هموطنان شد به روی پرده می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نمایش که در اولین روز اکران بسیار مورد توجه قرار گرفته است، در 50 دقیقه به روایت عینی از حادثه پلاسکو و تلاش برای خاموش کردن آتش و نجات قربانیان این حادثهاز زبان آتش‌نشانانحاضردرعملیات پرداخته است.

در این مستند تلاش شده با انجام مصاحبه‌ها و گفت وگو با مسئولان سازمان آتش‌نشانی و آتش‌نشان‌های محصور شده در ساختمان به ابعاد مختلف این حادثه از زمان وقوع تا فروریختن کامل ساختمان 50 ساله پلاسکو، پرداخته شود. آتش نشانان حاضر در این مستند، روایتی از لحظه برقراری چند تماس تلفنی با آتش‌نشانی و اطلاع از بروز آتش‌سوزی در طبقه دهم ساختمان پلاسکو ارائه می‌دهند و در همین حین لحظاتی از ماجرا که فیلم‌هایی از آن ها موجود است نشان داده می‌شود.

این مستند به کارگردانی محمدحسن فردوسی‌زاده و تهیه‌کنندگی مریم جانقربان روزپنج‌شنبه 23/9/1396، ساعت 15:45 در پردیس سینمایی چارسو به نمایش گذاشته خواهد شد. پس از اکران این مستند که با حضور اهالی رسانه همراه است، نشستی صمیمانه میان خبرنگاران و آتش نشانان حادثه پلاسکو برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، نشست خبری مستند پنج شنبه سوری نیز روز شنبه 25 آذر ماه با حضور کارگردان و تهیه‌کننده و دست‌اندرکاران آن، برگزار می‌شود.

در همین زمینه: شکار سایه میل مبهم خندیدن دوستان خوب روی دور تند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد

حمید رضا عابدی  گفت: در ۷۲ ساعت گذشته و از زمان وقوع حادثه سیلاب در شهر زاهدان، در تماس‌های مکرر شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و تقاضای کمک مبنی بر گرفتار شدن در سیلاب، ناجیان آتش نشانی زاهدان در بیش ۳۴۴ مورد حادثه به کمک شهروندان شتافتند.

وی عنوان کرد: همزمان با بروز سیلاب ۷۲ ساعت گذشته و آمادگی سازمان آتش نشانی زاهدان با توجه به برگزاری جلسات بحران و تاکیدات شهردار، آتش نشانان زاهدان به صورت فعال در کنار مردم در فرآیند امدادرسانی حضور داشتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان با بیان اینکه عمده اقدامات انجام شده از سوی آتش نشانان در شهر مربوط به تخلیه آب از منازل و معابر بود، گفت: آتش نشانان با تمامی امکانات موجود به کمک این افراد رفتند و همچنان نیز در حال بازدید ایمنی از برخی از منازل در معرض آب در سطح شهر زاهدان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر