Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: کروبی هدف جایزه سپیدار را آموزش غیر مستقیم مسایل زیست محیطی به بچه ها دانست و گفت: آموزش و پرورش اجازه اعلام فراخوان سپیدار را در هیچ مدرسه ای نداد.

رضا کروبی، بنیانگذار جشنواره سپیدار و مدیرعامل انتشارات فنی ایران در مورد این جشنواره به خبرنگار شبستان گفت: جشنواره سپیدار که امسال سومین دوره آن را برگزار کردیم، فراخوانی برای جذب دانش‌آموزان، نویسندگان و کسانی که به طور حرفه ای در مورد مسایل زیست محیطی کار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد می توانند در مورد محیط زیست داستان بنویسند،کلیپ  بسازند، نقاشی بکشند یا و عکس تهیه کنند. ما می خواهیم به گونه ای دانش آموزان را درگیر مسایل زیست محیطی کنیم صرفا نه اینکه ما کتاب چاپ کنیم و آنها بخوانند. ما می خواهیم خود بچه ها برای خودشان کتاب بنویسند و به صورت تعاملی درگیر مسایل زیست محیطی کشور شوند.

 

کروبی در پاسخ به این سوال که هنر چقدر می تواند در آشنایی بچه ها با محیط زیست اثرگذار باشد، اظهار داشت: اصل جشنواره سپیدار به آموزش زیست محیطی برمی گردد البته به طور غیرمستقیم. هنر یکی از مهمترین وسایلی است که می تواند به کمک ما بیاید و به طور غیرمستقیم مسایل مربوط به محیط زیست را آموزش دهد. حال این هنر می تواند در قالب عکس، نقاشی، فیلم، داستان یا کلیپ باشد. ما در تمام شاخه ها داوری می کنیم و جوایزی به بچه ها می دهیم. جشنواره سپیدار بخش بزرگسال هم دارد. ما سال گذشته مقالاتی که در مطبوعات در مورد محیط زیست وجود داشت را جمع آوری کردیم، جایزه دادیم و کتاب مقالات هم چاپ شد. امسال چون مقالات به حد نصاب نرسید، آن قسمت را حذف کردیم و بیشتر روی آثار بچه ها و یک سری از داستان های بزرگسالان به طور حرفه ای متمرکز شدیم.

 

بنیانگذار جایزه سپیدار در مورد روند کمی و کیفی آثار رسیده به جشنواره سپیدار خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هیچ ارگانی برای ارسال و اعلام فراخوان جشنواره سپیدار با ما همکاری نکرد ، شاهد افزایش کمی و کیفی آثار بودیم. سازمان آموزش و پرورش به ما اجازه نداد که در مدارس اعلام فراخوان داشته باشیم. سایر نهادها از جمله فرهنگسراها و کتابخانه ها هم به ما اجازه اعلام فراخوان ندادند. ما انتظار ده ها هزار اثر داشتیم اما به هر حال آثار دریافتی به سومین دوره جشنواره سپیدار نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

 

کروبی اظهار داشت: با اینکه ما از رسانه های سراسری برای فراخوان جشنواره و جمع کردن بچه ها به سمت این جشنواره برخوردار نبودیم با افزایش آثار مواجه شدیم. علت این افزایش این است که به طور خود به خودی در جامعه اقبالی برای آموزش های زیست محیطی وجود دارد. کسانی که در سال های اول و دوم در جشنواره سپیدار شرکت کرده بودند به سایرین اطلاع دادند و در واقع اینگونه آثار رسیده به جشنواره افزایش یافت. ما امسال یک رشد 300 درصدی در مورد آثار ادبی را شاهد بودیم. امیدواریم سال های دیگر مسئولان در آموزش و پرورش و فرهنگسراها با ما همکاری کنند. ما صد هزار مدرسه داریم. اگر بتوانیم در این مدارس فراخوان خود را اعلام کنیم، بسیاری از بچه ها جذب می شوند و تعداد شرکت کنندگان در سپیدار زیاد می شود.

 

مدیرعامل انتشارات فنی ایران با بیان اینکه از جشنواره سپیدار حمایتی نشد، تصریح کرد: دوره قبل وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه جشنواره سپیدار شرکت کرد و برای همکاری قول مساعد داد اما امسال آموزش و پرورش حتی اجازه نداد فراخوان جشنواره سپیدار را در مدارس داشته باشیم. ما از مسئولان آموزش و پرورش انتظاری نداریم جز اینکه اجازه دهند فراخوان جشنواره را در مدارس اعلام کنیم. امسال سومین سالی است که سپیدار را برگزار می کنیم و هر سال موانعی پیش می آید. متاسفانه حتی کانون هم در کتابخانه ها و مراکزش فراخوان سپیدار را پخش نکرد. فرهنگسراها نیز اجازه پخش فراخوان را به ما ندادند. نهادهایی مانند وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، فرهنگسراها، شهرداری تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزو حامیان ما هستند اما همین حامیان هیچ کاری نکردند. تنها کاری که صورت گرفت این بود که کانون برای برگزاری جشنواره سپیدار سالنی در اختیار ما قرار داد.

 

گفتنی است، جشنواره محیط زیستی سپیدار که توسط انتشارات فنی ایران (کتاب های نردبان) برگزار می شود ، در طی سه دوره برگزاری قدم های مهمی را در تولید محتوای فرهنگی در حوزه محیط زیست برداشته است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، باشگاه فیلم رویش حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری مرکز فیلم جوان سازمان سینمایی سوره و معاونت امور استان‌های حوزه هنری، آمادگی خود را برای حمایت از تولید طرح و فیلمنامه‌های تولیدی هنرمندان استان خراسان رضوی اعلام کرد.    روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارش داد: در متن فراخوان حمایت از تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آمده است، با توجه به اهمیت پرداخت به نهاد خانواده و مغفول ماندن آن در آثار سینمایی، هر یک از ایده‌های ارسالی که در این محور محتوایی شکل گرفته است، امتیاز ویژه‌ای را در مرحله انتخاب دارا خواهد بود.    همچنین در صورت انتخاب موضوعی خارج از محور‌ها و موضوع‌های مطرح شده در فراخوان، محوریت بازنمایی خانواده ایرانی متناسب با زیست بوم استان خراسان رضوی از امتیاز خاص تری برخوردار خواهد بود.   هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به هنر سینما و فیلمسازی در خراسان رضوی، می‌توانند طرح یا فیلمنامه خود را از طریق پیام رسان‌ها در فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۰۸۳۸۶۸ ارسال کنند.   مهلت ارسال آثار از ۸ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد تعیین شده است و اعلام نتایج بررسی و انتخاب آثار در بازه زمانی یک ماه بعد از پایان مهلت فراخوان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت