Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:56:08 GMT

اولیا مطالبات خود را به آموزش و پرورش اعلام کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۲۰۵۶

اولیا مطالبات خود را به آموزش و پرورش اعلام کنند

تهران-ایرنا- مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره اینکه دغدغه این نهاد مطالبه گری اولیا است، گفت: اولیا با همراهی انجمن اولیا و مربیان باید مطالبات خود را به مسئولان آموزش و پرورش اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نورعلی عباسپور عصر سه شنبه در آیین انتخابات شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شهر تهران در تالار فرهنگ اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان باید مطالبه خود را نه تنها در سطح مدارس، مناطق و استان بلکه باید با وزیر، معاون وزیر و مسئولان آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بیان کردن دغدغه ها و مشکلات آموزش و پرورش از زبان اولیا و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان با توجه به استقلال و آزادی عمل بیشتر آنها، تاثیرگذاری بیشتری نسبت به بیان این موضوع ها از سوی یک نهاد دولتی دارد.
عباسپور با بیان اینکه در حال حاضر ناکارآمدی مدارس و کیفیت پایین آنها از جنبه های مختلف دغدغه مسئولان آموزش و پرورش است، افزود: اولیا کیفیت بخشی مدارس را به عنوان مطالبه از مسئولان درخواست کنند و همچنین می توانند نظرات، پیشنهادها، مشاوره هایی را برای ارتقای کیفیت مدارس ارائه دهند.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اولیا مشتریان آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: اولیا باید در بحث کتاب های درسی، معلمان، روش تدریس و سایر برنامه های مدرسه درخواست های خود را اعلام کرده و تعیین کنند که چه چیزی باید آموزش داده شود و چگونه دانش آموزان تربیت شوند و در راستای مشارکت اولیا باید آگاهی آنان ارتقا پیدا کند.
وی با اشاره به انتقادهای مطرح شده درباره صوری و نمایشی بودن انجمن های اولیا و مربیان گفت: برخی معتقدند که این انجمن ها در سطح مدارس، مناطق، استان و کشور جایگاهی نداشته و تاثیرگذار نیست که باید با فراهم شدن شرایطی همچون انتخابات انجمن اولیا و مربیان و شورای مرکزی این انجمن، اولیا مشارکت کرده و در تصمیم گیری ها نقش داشته باشند.
عباسپور با اشاره به اینکه برخی از اولیا پیشنهاد تشکیل «خانه اولیا» را در سطح استان های کشور ارائه دادند، افزود: این امر نشان دهنده مطالبه گری و مشارکت اولیا در تصمیم گیری ها از طریق یک نهاد غیردولتی است که اولیا می توانند با بسیاری از مسئولان در سطوح مختلف گفت و گو کنند.
وی با بیان اینکه امروزه آسیب های اجتماعی دغدغه اصلی بسیاری از نهادهای کشور است، اظهار کرد: همه معتقدند که خانواده و مدرسه به خصوص والدین تاثیرگذارترین قشر در کاهش آسیب های اجتماعی هستند و در این راستا مشارکت و همراهی اولیا ضروری است.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر نقش اولیا در تمام سطوح تصمیم گیری تاکید شده، گفت: از شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان استان انتظار داریم که ضمن جهت دادن به مطالبات اولیا در حوزه های آموزشی، تربیتی و مالی، ارتباط مناسبی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش ایجاد کنند و ما هم آمادگی همکاری در این زمینه را داریم.
انتخابات شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شهر تهران روز سه شنبه با حضور نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، کامیاب صدری رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران و منتخبان شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان مناطق و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در تالار فرهنگ برگزار شد.
شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شهر تهران متشکل از 6نفر از والدین منتخب و سه نفر از مدیران منتخب شوراهای مرکزی انجمن اولیا و مربیان در مناطق هستند که وظیفه این انجمن ارتباط با شوراهای مناطق، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران و مسئولان شهری در راستای حل مسائل اقتصادی، معیشتی، تربیتی آموزش و پرورش است که عمده این مسائل ذیل مسائل تربیتی مطرح می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره شفاف شدن شهریه‌های مدارس غیردولتی گفت: در طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که انجام شده یکی از بحث‌ها قانونمندی در پرداخت شهریه، حقوق حق‌التدریس‌ها، زمان آموزش، عنوان و مجوز مدارس و کیفیت مدارس است که مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: موارد مذکور هم مورد مطالبه معلمان حق‌التدریس غیرانتفاعی و هم صاحبان مدارس بود و طوری قانون را تصویب کردیم که منافع هر دو طرف تامین شود و حقوق کسی ضایع نشود.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد با اصلاح قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی مباحث مربوط به شهریه، کیفیت مدارس و نوع مدارس هم اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: با ابلاغ قانون جدید و نظارت جدی بر اجرای قانون، شهریه‌های مدارس غیردولتی سامان‌دهی می‌شود، چون الان با نقص‌هایی که در قانون قبلی وجود دارد، مواجهیم و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام فلاحی اظهار کرد: در قانون جدید بحث کسانی که می‌خواهند مجوز بگیرند دیده شده حتی به تعارض منافع به صورت جدی پرداخته شده است. 

وی درباره تعارض منافع گفت: منظور از تعارض منافع این است که شاید کسانی که ممکن است جایگاهی داشته باشند بخواهند مجوز بگیردند لذا یک محدودیت‌هایی برای آنها وجود دارد و اگر خودشان در آموزش و پروش و جا‌های دیگر سمت داشته باشند این‌ها در گرفتن مجوز‌ها محدود می‌شوند البته این مورد مربوط به مجوز‌های جدید می‌شود، چون قانون عطف به‌ماسبق نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • دریادار سیاری: اگر نگاه به آینده نباشد، آموزش دچار روزمرگی می‌شود
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد