Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج-ایرنا-مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان البرز اعلام کرد:تاکنون حدود 10 هزار خانوار روستایی و عشایری عضو صندوق بیمه اجتماعی در این استان هستند.

هادی بشیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تفاهمنامه همکاری فیمابین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکننده فرش دستباف شهری و روستایی ایران، بافندگان چند پیشه حوزه صنایع دستی اعم از قالی، فرش، گلیم، جاجیم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.
وی افزود: این تفاهمنامه کلیه بافندگان عضو شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی زیرمجموعه اتحادیه سراسری را به شرط اشتغال به شغل قالی‌بافی، فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، ورنی‌بافی، تابلو فرش، رنگرزی، روفه‌گری، برجسته‌زنی و... از یکسو و سکونت در روستاها، مناطق عشایری، شهرهای زیر 20هزار نفر و تمامی شهرهای بزرگ استان از سوی دیگر شامل می‌شود.
وی گفت: عضویت قالیبافان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اختیاری بوده و مشروط به عدم شمول بیمه اجباری است.
بشیری اظهار داشت: مشمولین می‌توانند با ارایه تاییدیه از اتحادیه‌های شهرستانی یا شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی زیرمجموعه اقدام به عضویت در صندوق نمایند.
تاییدیه‌های مذکور به منزله تایید اشتغال متقاضی به مشاغل مزبور و همچنین تایید سکونت متقاضی در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20هزار نفر می‌باشد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان البرزگفت: حداکثر سقف سنی برای عضویت بافندگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همچون دیگر مشمولان صندوق، 50 سال بدون توجه به جنسیت متقاضی است.
بشیری افزود: حرفه قالی‌بافی، فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و... در زمره مشاغل فعال بخش کشاورزی تعریف شده‌اند بر این اساس کلیه بافندگان مشمول در شهرها نیز می‌توانند به قالب کشاورزان غیرساکن در روستا، به عضویت صندوق درآیند.
وی بیان کرد: 5درصد حق بیمه متقاضیان عضویت در این صندوق توسط بیمه شده و 2 برابر آن از سوی دولت بعنوان کمک دولتی محاسبه و با توجه به سطح درآمدی انتخابی اعضا در سوابق آنها اعمال می‌شود.
بشیری گفت: مزایای بیمه های اجتماعی شامل بازنشستگی، کارافتادگی ، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال حق بیمه بین صندوق های بیمه ای می باشد.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود

عباس اهرابی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور توانمندسازی و تحقق درآمد پایدار مددجویان، حق بیمه اجتماعی چهار هزار و ۱۶ نفر از مددجویان تحت حمایت به سازمان تأمین اجتماعی به طور ماهیانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام استان گیلان ادامه داد: بیش از ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان حق بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت مشمول این طرح به سازمان تأمین اجتماعی طی سال گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد برای افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بین مددجویان افزود: بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اضافه کرد: بیمه اجتماعی شامل سه نوع بیمه اعم از طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرفه و مشاغل آزاد، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

اهرابی با بیان اینکه حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، با هدف بهره‌مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: با پرداخت حق بیمه اجتماعی، مددجویان می‌توانند از مزایای بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی برخوردار شوند.

وی، افزود: شرایط دریافت مستمری بازنشستگی برای زنان ۵۵ سال سن و مردان ۶۰ سال سن با سابقه پرداخت حق بیمه حداقل ۱۰ سال است که در سال گذشته ۲۲۳ نفر از بیمه شدگان از مزایای دریافت مستمری، بازنشستگی و مستمری برای بازماندگان و ازکارافتادگی بهره مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۱۸۴ نفر از مددجویان مشمول بازنشستگی صندوق روستاییان و عشایر شدند، تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۲۷ نفر از مددجویان روستایی مشمول طرح بیمه روستاییان و عشایر هستند که حق بیمه آنان به صورت سالانه توسط کمیته امداد مرکز به صندوق بیمه روستاییان و عشایر واریز می‌شود و طی سال گذشته حدود چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان در این خصوص واریز شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در اواخر سال ۱۴۰۲ مجوز پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی ۷۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت دیگر نیز اخذ شد، اضافه کرد: بدین منظور بیش از ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

کد خبر 6096762

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟