Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در ميان خودروهاي ارزان قيمت و کاربردي آمريکايي نام نووا به خوبي مي درخشد. اما چرا نووا در بسياري از مواقع حتي به خودروهاي توليد داخل برتري دارد؟
به گزارش گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان، شورولت نووا (نووا به معناي نوح که در ايران به اشتباه نوا نوشته مي شود) با نام ديگر شوي II (Chevy II) مانند بسياري ديگر از خودروهاي هم خانواده خود با دو محوريت اسپرت و خانواده در دو قالب کوپه و سدان طراحي و توليد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نسل چهارم اين خودرو تحت نام شورولت ايران در چند تريم مختلف در پارس خودرو به توليد مي رسيد که تفاوت ميان آن ها در نوع گيربکس، طراحي داخلي و برخي آپشن هاي جزئي بود در غير اين صورت همه آن ها از پيشرانه کوچک 250 اينچ مکعبي 4.1 ليتري بهره مي بردند که ويژه رانندگي شهري و اقتصادي طراحي شده بود.

اين پيشرانه 12 سوپاپ به قدرت تقريبي 110 اسب بخار و گشتاور حدودي 240 نيوتون.متر از طريق جعبه دنده اتوماتيک يا دستي 3 سرعت نيرو توليدي را به محور عقب ارسال مي کند که پرواضح است براي اجراي حرکات نمايشي چندان توانمند نيست.

مهم ترين ويژگي برتر نووا داشتن يکي از بهترين ضريب درگ (ضريب مقاومت در برابر هوا) در بين خودروهاي هم دوره خود برابر با 0.45 است که حتي امروز نيز بسيار چشمگير است. با کمک اين ضريب درگ و پيشرانه اي اقتصادي اين خودرو بين 10 تا 14 ليتر در هر 100 کيلومتر سوخت مصرف مي کند که ميانگين آن برابر با 12 است که با توجه به تکنولوژي و وزن 1.5 تني آن بسيار قابل توجه است.

برترين تريم توليدي نووا در هر چهار در از بالابرهاي برقي و شيفتر دنده کنسولي و صندلي هاي جداگانه رديف جلويي استفاده مي کند و جزئيات بين آپشن ها قابل چشم پوشي است. قيمت اين خودرو در بازار کشور وابسته به سلامت فني و ظاهري و ميزان کارکرد بين 12 تا 22 ميليون تومان قيمت دارد اين در حالي است که نمونه هاي وارداتي کوپه V8 آن به سادگي بين تا 45 ميليون تومان في مي خورد.

مجموعه ويژگي هاي بيان شده نظير توان فني قابل قبول، مصرف سوخت بسيار عالي، هزينه نگهداري و تعميرات بسيار ساده به همراه قطعات فراوان و همچنين قيمت بسيار رقابتي آن را به يکي از بهترين خودروهاي دست دوم بازار ايران و در بسيار از موارد، به گزينه اي برتر از خودروهاي داخلي براي استفاده روزمره بدل مي کند.
منبع: خودروکار
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره‌گذاریایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد

سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، مهدی انگورج، مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل و نقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد ایران در نامه‌ای به پلیس راهور ناجا اعلام کرد: برابر بررسی‌های فنی به عمل آمده و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران به شماره 6924 در خصوص وجود نقص ایمنی بحرانی، ضمن تعلیق اعتبار تأیید نوع خودروی مذکور، ضروری است، شماره‌گذاری آن متوقف شود.

گفتنی است، چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی از لحظه شکسته شدن اکسل خودرو ام‌وی‌ام X55 پرو و واژگونی آن در اتوبان کاشان-قم منتشر شد که با واکنش‌های زیادی همراه شده است.

البته مدیران خودرو در پی این حادثه، اقدام به صدور فراخوان عمومی و سراسری کرده است به نحوی که به صورت فراگیر و در سطحی ملی، تمامی خودروهای X55 پرو را در سراسر کشور مورد بررسی فنی، تخصصی و دقیق قرار می گیرند.

فراخوان سراسری برای تمام خودروهای ام وی ام X55 پرو +جزئیات

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شماره‌گذاریایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • خرید ام وی ام X22 پرو کارشناسی‌شده + گارانتی فنی و بدنه
  • رونمایی از اولین محصولات برقی سامانه یکپارچه خودرو
  • قیمت قطعی ۲ خودروی برقی در سامانه یکپارچه خودرو+ جدول
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی + سایت فروش، قیمت و زمان ثبت نام اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد