Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:12:56 GMT

ضعف مدیریتی دولت برنج و چای شمال را نابود می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۴۴۹۰

ضعف مدیریتی دولت برنج و چای شمال را نابود می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف مدیریتی دولت، محصولات برنج و چای را به ورطه نابودی کشانده است.

اسدلله عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: عدم عملکرد صحیح دولت در بخش کشاورزی، برنج و چای که جزء محصولات استراتژیک خطه شمال هستند را به‌سمت نابودی و اضمحلال کشانده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بنده طرح سئوال از وزیر جهاد کشاورزی در مورد وضعیت چای و برنج را در اولویت قرار داده‌ام و از وی به‌عنوان عالی‌ترین مقام در راس وزارتخانه می‌خواهم پاسخ‌های روشنی در این مورد ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس وضعیت صنعت چای را نگران کننده خواند و عنوان کرد: اوضاع چایکاران شمالی که بعضاً تنها از همین راه زندگی و امرار معاش می‌کنند بسیار ناخوشایند است و تاخیر و اطاله در پرداخت معوقات برای کشاورزان به یک عادت آزار دهنده برایشان تبدیل شده است.

عباسی ضعف‌های مدیریتی در بحث چای را تاسف آور دانست و افزود: معمولاً کشاورزان چایکار شمالی در این وقت از سال باید کارهای مربوط به بهزراعی باغات چای خود را انجام دهند اما وجود این ندانم‌کاری‌ها باعث از بین رفتن انگیزه کار و تلاش در بین کشاورزان شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اهمال‌کاری از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و مسئولان مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در خصوص چای باعث شده کشاورزان مانند گذشته رغبتی به حضور در مزارع و باغات خود نداشته باشند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس به مشکلات برنج کاران اشاره کرد و گفت: در بحث برنج، متاسفانه مشکلات ریشه ای تر از این ها است به طوری که کشاورزان قبل از اینکه نگران فروش و افت قیمت محصول خود باشند نگران تامین آب مورد نیاز برای کشت سال آتی هستند.

وی با اشاره به اینکه چنین شرایطی به هیچ عنوان شایسته مردم نیست بیان داشت: غفلت‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف کشاورزی و به‌ویژه در خطه شمال در مورد برنج و چای در کشور در حال وقوع است که بسیار ناراحت‌کننده بوده و باید این رویه‌ها هرچه سریعتر اصلاح شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: درخواست نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی این است برای درک صحیح و واقعی تر از وضعیت کشاورزان شمالی، سفری به این منطقه داشته باشد و برای اطلاع از اوضاع آنان  تنها به اخبار رسانه‌ها و مکاتبات بسنده نکند.

عباسی در مورد واردات بی‌رویه برنج به کشور خاطرنشان کرد: از دلایل مهمی که در واردات بی‌رویه برنج به کشور مطرح است عدم هماهنگی بین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در مورد سیاست‌گذاری‌ها و تنظیم بازار بوده که تاکنون به شکلی ناهمگون پیش رفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد واردات دیگر محصولات کشاورزی افزود: عدم هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها موجب شده در سایر محصولاتی که خود تولید‌کننده آن هستیم شاهد سیل واردات بی‌حساب و کتاب باشیم که البته در مورد سلامت آن‌ها نیز شبهات فراوانی وجود دارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بسیاری از محصولاتی که بدون ضابطه خاصی وارد کشور می‌شوند بدون قرنطینه وارد بازار مصرف شده که بعضاً هم استاندارد نیستند و از لحاظ سنوات تولید به‌نوعی سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: چای وارداتی و اسانس زده‌ای که هم اکنون وارد کشور می‌شود به‌هیچ عنوان سالم نیست زیرا به‌صورت فله‌ای و ناسالم به کشور آمده و سپس در بسته‌بندی‌های شیک و گول‌زننده وارد بازار مصرف شده‌اند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ضمن هشدار به مردم افزود: انتظار از وزارتخانه‌هایی همچون وزارت بهداشت و درمان این است که به‌صورت جدی به این موضوع که با سلامت و جان مردم در ارتباط است ورود کرده و مانع از عرضه کالاهای غیر استاندارد در کشور شوند.

انتهای پیام/

R7877/P1361/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد