Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ملي پوش کشتي آزاد گفت: وقتي رهبري انگشترشان را از انگشت بيرون آوردند تا به من هديه کنند غافلکگير شدم و نمي دانستم چه بويم.
سرويس ورزش مشرق – پيرو اتفاقات کم سابقه اي که براي يکي از کشتي گيران رشته آزاد در مسابقات اخير رخ داد برخي درصدد برآمدند تا با ماهي گرفتن از آب گل آلود از اين نمد کلاهي براي خود بسازند ولي اقدام به موقع و هوشيارانه اين ورزشکار و مسئولان ورزش کشور در نهايت منجر به سرافرازي جوان کرجي کشتي مان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عليرضا کريمي در گفت و گو با مشرق، درباره مسايل اين روزها و البته ديداري که با مقام معظم رهبري داشت حرف زد.
پرسش و پاسخ مشرق با پهلوان عليرضا کريمي در ادامه مي‌آيد:
* از چه زماني کشتي را شروع کرديد؟
- تقريبا از 10 سالگي.
* کجا؟
- در باشگاه شفق کرج. همان باشگاهي که عليرضا حيدري(دارنده 6 مدال المپيک و جهان در رشته کشتي آزاد) در آن تمرين مي کرد.

* دانشگاه هم رفتيد؟
- بله! حسابي هم اذيت شدم. البته دو بار دانشگاه عوض کردم ولي باز هم مسئولان دانشگاه نتوانستند با شرايطي که من داشتم کنار بيايند و مرا هر ترم مي انداختند تا اينکه قيدش را زدم.
* چطور؟
- خب به واسطه اينکه بايد در اردوهاي تيم هاي ملي در رده هاي مختلف شرکت مي کردم يا در ليگ کشتي مي گرفتم نمي توانستم در همه کلاس ها شرکت کنم و براي همين ترجيح دادم تا فعلا درسم را به تأخير بيندازم و به سربازي بروم.
* مگر "سرباز قهرمان" نيستيد؟
- هستم! ولي گفتند بايد بروم. البته بعد از اتفاقاتي که در مسابقات آخر رخ داد دستوري صادر شد تا معاف شوم.

* پس مي خواهيد درستان را هم ادامه بدهيد؟
- حتما اين کار را خواهم کرد.
* ماشين داريد؟
- نه! اما رانندگي بلدم و البته قرار هم شده يک دستگاه اتومبيل به من بدهند که البته اميدوارم اين اتفاق بيافتد.
* اگر اوضاعتان خوب شود به خانواده کمک مي کنيد؟
- قطعا! اين يکي از مهمترين اهدافم در زندگي است که بتوانم شرايط راحتي را براي آنها فراهم کنم. البته شکر خدا همين حالا هم به همت پدرم و لطف خدا شرايط بدي ندارند.
* به شما لقبي هم داده بودند؟
- نمي دانم دادند يا ندادند! ولي در کل من شخصا با اين القاب کاري ندارم و معتقدم مردم به انسانيت ورزشکارشان بيش از هر چيز اهميت مي دهند.

* هدفگذاري تان در کشتي چيست؟
- اينکه بتوانم در جهان و المپيک مدال طلا بگيرم و باعث افتخار ايران و ايراني شوم.
* پس از آن مسابقه که قرار شد ببازيد چه حسي داشتيد؟
- خب من رفته بودم که مدال طلا را بياورم. با اين هدف وارد تشک مي شدم تا آن مسابقه رسيد. ابتدا کمي گيج بودم ولي بنابر دلايلي که مي دانيد نشد تا ادامه بدهم. بعد که از تشک بيرون آمدم و حمايت هاي مردم از اين کارم را ديدم قوت قلب گرفتم و خوشحال شدم. فهميدم که مردم متوجه کاري که به آن مجبور شدم هستند و اين شکست را به حساب ناتواني من نگذاشته اند. اين برايم از هر چيزي با ارزش تر بود.
* بعد از آن مسابقه قول و قرارهايي به شما داده شد ولي ظاهرا اوايل کمي بي توجهي هم ديديد؟
- بله! 4 سال قبل هم که در رده پايه با چنين قرعه اي مواجه شدم به من گفتند که معادل مدال طلا که 40 سکه طلا جايزه اش بود پاداش مي دهند ولي وقتي يک سال از آن ماجرا گذشت و موعد اعطاي جوايز کشتي گيران شد به من گفتند چنين قانوني ندارند و هيچ چيزي به من داده نشد!

* الان شما در اين مدت سرجمع از همه مسابقات بين المللي و حضور در ليگ کشتي چه ميزان پاداش و پول دريافت کرده ايد؟
- در اين 4 سال با دو مدال طلاي آسيايي و يک برنز جهاني در لاس وگاس حدود 200 ميليون تومان!
* اين براي اين همه تلاش و مدال و افتخار آفريني کم نيست؟
- هميشه گفته ايم که حق کشتي به درستي ادا نمي شود. نه من بلکه خيلي از قهرمانان قبل از ما هم اين را گفته اند ولي تبعيض در ورزش هست. نمونه اش هم در فوتبال که نمي خواهم زحمات آنها را هم بي ارزش جلوه بدهم. فوتباليست ها هم زحمت مي کشند. ما مي گوييم حق کشتي به درستي ادا نمي شود. همين!
* حالا بعد از اين اتفاقات برنامه تان چيست؟
- پس از يک استراحت موقت دوباره تمريناتم را از سر گرفتم تا با قدرت در رقابت هاي آينده شرکت کنم و بتوانم در مسابقات جهاني بعدي حضور پيدا کنم و در نهايت به المپيک برسم.
* نگران اين نيستيد که باز هم برويد و تلاش کنيد و بار ديگر...؟
- نه! به هيچ وجه! ورزشکار که از ورزش خسته نمي شود. من زندگي ام را در 13 سال گذشته صرف ورزش کرده ام و تا در اين زمينه به جايگاهي که مي خواهم نرسم دست از تلاش برنمي دارم.

* مي دانيد در وزني که هستيد کشتي گيران خوبي در داخل حضور دارند؟
- بله! از روزي که به سطح بزرگسالان آمدم متوجه اين موضوع بودم و مي دانم رقباي گردن کلفتي در اين وزن هستند.
* نمي خواهيد وزنتان را تغيير بدهيد تا راحت تر باشيد؟
- نه! من هميشه بين 86 تا 88 کيلو وزنم است و بالاتر از آن هم نمي روم.
* مي دانيد حسن يزداني در اين وزن است؟
- البته که مي دانم. اتفاقا حسن از دوستان خوب من است. ما در عين رفاقت رقيب هم هستيم و بايد تلاش کنيم. من با تمام وجود در اين وزن کشتي مي گيرم و اميدوارم که من يا او هر کدام در انتخابي هاي تيم ملي بالا مي رود در مسابقات بين المللي پرچم ايران را بالا ببريم.
* از حضورتان در بيت رهبري حرفي نمي زنيد؟
- اتفاق خيلي مهم و بزرگي بود که برايم رخ داد. ايشان لطف کردند و مرا به همراه خانواده ام دعوت کردند. از اين موضوع خيلي خوشحال بودم که آقا را از نزديک مي ديدم. البته قبلا ديده بودم ولي نه به اين شکل...

* ...کجا؟
- در يک همايش ورزشي بود که به اتفاق 400، 500 ورزشکار ديگر به بيت رهبري رفته بوديم و در حسينيه بيت، آقا را از دور ديدم. ولي خب آن روز از نزديک شرايط ديگري داشت.
* شما از ايشان انگشترشان را طلب کرديد يا...؟
- ...نه! خود آقا زحمت کشيدند و انگشترشان را به من هديه دادند. حسابي غافلگير شده بودم و نمي دانستم چه بگويم.
* چيزي هم گفتيد؟
- فقط مي توانستم تشکر کنم. اين افتخار بزرگي بود که انگشتر رهبر از انگشت شان بيرون آمد و به من هديه شد.
* الان کجاست؟
- انگشتر؟ در خانه و در يک جاي خوب از آن نگهداري مي کنم.

* پدر و مادر حرفي نزدند؟
- آنها هم خوشحال بودند و مي گفتند که انشااله اتفاقات خوبي برايم در زندگي رخ بدهد.
* سوال پاياني.... اگر همين الان 5 ميليارد تومان به شما پول بدهند با آن چکار مي کنيد؟
- کارآفريني مي کنم. الان هم که در سال توليد ملي و اقتصاد مقاومتي هستيم. اگر اين رقم را بدست بياورم کار و کاسبي راه مي اندازم تا خيلي ها از کنار چرخش کار اقتصادي من نان به خانه ببرند و من هم زندگي ام را بکنم. اينطور زندگي کردن را دوست دارم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم

ترانه احمدی دارنده مدال نقره اسکیت بازی‌های آسیایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره رقابت‌های انتخابی تیم ملی اسکیت فری‌استایل گفت: مسابقه انتخابی تیم ملی در قالب رقابت‌های کشوری برگزار شد. این مسابقه به میزبانی اصفهان برگزار شد و از سرتاسر ایران شرکت کننده داشت. خدا را شکر در این مسابقه توانستم دوباره رکورد ایران را جابه جا کنم. البته رکورد قبلی هم دست خودم بود که با زمان ۴.۲۸۰ ثانیه ثبت شده بود. اما در رکورد جدیدم زمان ۴.۲۱۷ ثانیه را ثبت کردم.

احمدی تأکید کرد: خدا را شکر علاوه بر ارتقای رکورد تایم تریل مقام نخست این مسابقات هم کسب کردم و بار دیگر ثابت کردم با شایستگی لباس تیم ملی را بر تن کرده‌ام.خدا را شکر توانستم این رکورد را به نام خودم ثبت کنم و در مسابقات قهرمانی کشور هم با اختلاف زیاد به مدال طلا رسیدم.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی عنوان کرد: سطح مسابقات قهرمانی کشور بالا بود و از این نظر باید از مسئولان فدراسیون تشکر کنم که چنین مسابقات باکیفیتی برگزار کردند. این مسابقات پیش زمینه خوبی برای کسب مدال‌های طلا در مسابقات بعدی است.

ملی‌پوش اسکیت در مورد مسابقات پیش رو امسال عنوان کرد: ما امسال مسابقات زیادی پیش رو داریم، در شهریور ماه مسابقات المپیک اسکیت به میزبانی ایتالیا برگزار خواهد شد. مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن را در مهرماه پیش رو داریم و سپس باید در رقابت‌های نوروزگاه شرکت کنم که که آینده برگزار خواهد شد.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی با بیان اینکه هدفش کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی است، گفت: به تمامی این مسابقات رقابت‌های جهانی را هم اضافه کنید و با توجه به اینکه سال قبل در بازی‌های آسیایی نقره گرفتم، امسال تمام تلاشم را می‌کنم تا به مدال طلا دست پیدا کنم. امیدوارم با برنامه ریزی‌هایی که با مربی‌ام انجام دادم به این هدف برسم و رکورد ایران را هم بتوانم جابه جا کنم.

کد خبر 6096952 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • امین میرزازاده با طلای دوم، دهمین طلای لوپز را نقره می‌کند
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • نظر محمدرضا طالقانی درباره رسول خادم و علیرضا دبیر و درخواست مهمش از رئیس فدراسیون کشتی | ویدئو
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • رسیدن علیرضا سرلک به المپیک با فرمول تکراری
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟/ اولین پیشنهاد مربیگری به جادوگر رسید
  • ورزشکار کردستانی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور را تصاحب کرد