Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي از برگزاري بيش از 50عنوان برنامه با موضوع عفاف و حجاب در هفت ماهه نخست سال جاري خبر داد. به گزارش روابط عمومي اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامي استان مرکزي،«محسن شريفي»، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي در جلسه بررسي و تبيين برنامه هاي اين اداره کل با موضوع عفاف و حجاب که با حضور معاونان وکارشناسان اين اداره کل برگزار شد، گفت: برپايي نمايشگاه هاي عفاف و حجاب در اين استان گام موثري براي ترويج اين فرهنگي ديني بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شريفي افزود: در هفت ماهه نخست سال جاري نمايشگاه هاي مختلف عکس و پوستر، کتاب، نقاشي، خوشنويسي در راستاي ترويج عفاف و حجاب در شهرستان ها و روستاهاي استان داير شده است.
وي به برگزاري همايش دين، حيا و حجاب در شهرستان ساوه اشاره و اظهارکرد: نمايشگاه عفاف و حجاب در فراهان، مشارکت در همايش حريم خانواده فراهان، نمايشگاه عفاف و حجاب در فرهنگسراي آيينه، آشتيان و تفرش، نمايشگاه پوسترحريم ريحانه در ساوه، سير نمايشگاهي بنر و تراکت در موضوعات امر به معروف، نماز، حجاب در شهرستان هاي دليجان، ساوه، زرنديه و تفرش، برگزاري کارگاه آموزشي سبک زندگي ديني درخمين، نمايشگاه پوستر ريحانه سبز و نمايشگاه طراحي و نقاشي با موضوع عفاف و حجاب در شازند از جمله برنامه هاي اين اداره کل در اين حوزه است.
شريفي به برگزاري بزرگداشت هفته عفاف وحجاب اشاره کرد و گفت: در اين هفته نمايشگاه عکس عفاف و حجاب در فرهنگسراي آيينه، برگزاري جلسات پرسش و پاسخ، مسابقات کتابخواني با موضوع عفاف و حجاب، تجليل از بانوان محجبه، پاسخگويي به شبهات ديني نوجوانان و جوانان و سخنراني ائمه جماعات در خصوص تاکيدات دين اسلام به همت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اجرا شد.
مديرکل فرهنگ وارشاد اسلامي استان مرکزي تصريح کرد: برپايي نمايشگاه حريم ريحانه با موضوع عفاف و حجاب در تيرماه در شهرستان دليجان متشکل از بخش هاي پوستر حاوي آيات و روايات عفاف و حجاب و همچنين تاريخچه حجاب در اديان و ملل مختلف، غرفه فروش کتاب و نرم افزار و بسته هاي فلش کارت با موضوع تخصصي عفاف و حجاب غرفه فروش چادر و مقنعه و ساير البسه اسلامي، غرفه پخش کليپ هاي سخنراني و نماهنگ با موضوعات عفاف و حجاب، غرفه ويژه نقاشي کودکان با موضوع حجاب و پوشاک اسلامي از ديد کودکان، برپايي نمايشگاه مد و پوشش اسلامي آبان ماه در شهرستان دليجان از ديگر برنامه هاي اداره کل در راستاي توسعه فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.
وي بيان کرد: برپايي نمايشگاه خوشنويسي با موضوع کتابت احاديث و آيات مربوط به عفاف و پاکدامني تيرماه در شهرستان دليجان،خمين، نمايشگاه کتاب با موضوع عفاف و حجاب در شهرستان دليجان، ساوه، خمين ومحلات، همکاري در برگزاري نمايشگاه تجلي پايداري و ايجاد غرفه هاي کتاب و محصولات فرهنگي، حجاب و عفاف شهريور ماه در امامزاده محمد تفرش، نمايشگاه پوستر حجاب تحت عنوان ريحانه تير ماه در محل سالن سلمان ساوجي در شهرستان ساوه از ديگر اقداماتي است که براي توسعه عفاف و حجاب انجام شده است.
شريفي افزود: نمايشگاه تصويرسازي «عفاف و حجاب» در شهرستان اراک، مشارکت در همايش حرير خضرا با موضوع عفاف و حجاب در شهرستان خمين، نمايشگاه پوستر عفاف و حجاب در شهرستان ساوه با هدف ترويج فرهنگ اسلامي، نمايشگاه حجاب، بصيرت و ولايت در مسجد جامع روستاي قالهر دليجان، نمايشگاه عکس عفاف و حجاب در شهرستان خمين، تفرش،ساوه، نمايشگاه حريم ريحانه در ساوه90 تابلو عکس و مطلب در خصوص عفاف در اديان و اسلام و عفاف و حجاب نيز در اين راستا برگزار شد.
اين مقام مسئول کارگاه آموزشي «نقش مهارت هاي زندگي در تحکيم خانواده» در دليجان، برگزاري مشاوره و راهنمايي افرادي که داراي پوشش مناسب نيستند در شهرستان هاي اراک ، تفرش و ساوه، برگزاري عصر شعر ريحانه النبي (ص) به مناسبت ميلاد حضرت زهرا (س) در ارديبهشت ماه در شهرستان ساوه، تشکيل کميته عفاف و حجاب در شهرستان هاي محلات، ساوه، جلسات کارگروه عفاف و حجاب در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، کارگاه تحکيم بنيان خانواده در شهرستان هاي فراهان و آشتيان، مشارکت در کارگاه آموزشي تحکيم بنيان خانواده با حضور دکتر عزيزي در سالن نمايش مجتمع پروفسور حسابي شهرستان تفرش و مسابقه کتابخواني با موضوع عفاف و حجاب در تيرماه در شهرستان دليجان را از جمله برنامه هاي اين اداره کل در حوزه عفاف و حجاب دانست.
وي به برگزاري کارگاه عفاف و حجاب پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، حفظ کرامت زن، تحکيم بنيان خانواده وارتقاء فرهنگ عمومي در جامعه در شهرستان تفرش اشاره و اظهار کرد: کارگاه آموزشي سبک زندگي اسلامي با رويکرد شيرين سازي زندگي با حضور جمعي اصحاب فرهنگ وهنر شهرستان هاي محلات ودليجان برگزار شد.
شريفي برگزاري همايش ها و جشن ها را نيز راهي براي توسعه عفاف و حجاب دانست و تصريح کرد: نمايش هاي خياباني، جشنواره و نمايشگاهي فرهنگي وهنري، نمايشگاه فرهنگي عفاف و حجاب در شهرستان تفرش(40 عدد تابلو) با هدف آشنايي با مباحثي نظير پوشش صحيح زن مسلمان، سير تکاملي حجاب و عفاف، ترويج چادر به‌عنوان حجاب برتر و ناهنجاري‌ و معضلات بي‌حجابي، يازدهمين همايش عطر ياس، جشن اعياد شعبانيه، همايش فاطمي، همايش دين،حيا و حجاب وجلسه مشترک کار گروه بانوان و خانواده در هفته عفاف و حجاب برگزار شد.
مديرکل فرهنگ وارشاد اسلامي استان مرکزي اظهار کرد: اجراي نمايش خياباني با موضوع عفاف و حجاب به نام «فرمان شاه» به کارگرداني اصغر تنهايي درشهرستان ساوه و «حراج غير واقعي» به کارگرداني اکبر نجفي به بازيگري مجيد افشار و ناهيد مراديان به مناسبت هفته عفاف و حجاب درشهرستان ساوه از برنامه هاي هنري در هفته عفاف و حجاب بوده است.
در ادامه اين جلسه هر يک از معاونان به بيان نظرات و پيشنهادات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ذوالفقار جبرائیلی ظهر یک شنبه در جمع کارکنان و خانواده‌های یگان پدافند شمالغرب کشور در تبریز اظهار کرد: حجاب و عفاف نماد ارزشمند دین مبین اسلام و یک فرهنگ ارزشی و ملی در جامعه ایرانی است.

وی با بیان اینکه دشمنانِ ارزش‌های الهی و دینی با رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه به دنبال آسیب به بنیان خانواده هستند افزود: فرهنگ عفاف و حجاب علاوه بر یک مقوله ارزشی و اجتماعی از ملزومات قانونی کشور است که رعایت آن برای تک تک اقشار جامعه ضروری و لازم الاجراست.

حجت الاسلام جبرائیلی با تاکید بر لزوم پاسداشت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، گفت: حجاب و عفاف نماد اسلامیت جامعه، تکریم مقام زن، نشانه حرمت و ارزش انسانیت و بلوغ عقلانی شهروندان جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از پایه‌ها و اساس جامعه ایرانی نهاد خانواده است که دشمنان با ابزار و ساز و کارهای گوناگون می‌خواهند این بنیان مستحکم را کم رنگ و از بین ببرند.

کد خبر 6091059

دیگر خبرها

  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب