Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع چین امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد شماری از بمب افکن ها و جنگنده های این کشور یک رزمایش جدید در اطراف تنگه میاکو در نزدیکی ژاپن و بر فراز اقیانوس آرام برگزار کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  این چندمین بار در سال جاری میلادی است که جنگنده ها و بمب افکن های نیروی هوایی چین در این منطقه تمریناتی برگزار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه که تارنمایی یی سی چین به آن اشاره کرده، آمده است که بمب افکن های اچ 6 و جنگنده های سوخو 30 و جی 11 چین در این عملیات حضور داشته اند.

این بیانیه زمان رزمایش را روز دوشنبه این هفته اعلام کرده ولی جزییات زیادی در باره آن منتشر نکرده و تصریح کرده که رزمایش در تنگه میاکو و کانال «باشی» صورت گرفته است.

همزمان شن جینکه سخنگوی وزارت دفاع چین در مصاحبه ای گفت که هواپیماهای شناسایی، هواپیماهای سوخت رسان و دارای رادارهای هشدار دهنده هم در این تمرینات حضور داشته اند.

وی گفت بالا بردن توان رزمی چین و همچنین حراست از حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین از اهداف اصلی این رزمایش ها در آبهای دور دست است که بر اساس قوانین بین المللی و به صورت مقرر انجام می شود.

رسانه چینی می نویسد که این کشور می خواهد تضمین کند در صورتی که درگیری در منطقه صورت گیرد، این کشور توان پیروزی در چنین جنگی را خواهد داشت.

گزارش خبرگزاری شینهوا هم حاکی است جنگنده ها و بمب افکن های چین و ناوهای جنگی این کشور چندین بار در سال 2017 میلادی در تنگه میاکو در منطقه ای واقع در شمال شرق تایوان حضور یافته و رزمایش برگزار کرده اند.

این رزمایش ها به دنبال حضور ناوهای آمریکایی در دریای جنوبی و دریای شرقی و برگزاری رزمایش های مکرر این کشور در شبه جزیره کره و دریای شرقی انجام می شود.

این گزارش می افزاید که رزمایش مذکور چین جزو تمرینات مقرر است که در سال برگزار می شود و تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست. پیشتر ژاپن و تایوان به دلیل اینکه ناو هواپیمابر چین به همراه چند ناو دیگر در این منطقه رزمایش برگزار کردند، اعتراضاتی کرده بودند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

ایسنا/قم اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا با حضور فرمانده نیروی انتظامی کشور برگزار می‌شود.

مردم قم در حمایت از نیروی انتظامی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اجتماع خواهند کرد.

این تجمع امروز پنجشنبه، ۶ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در صحن امام رضا(ع) حرم کریمه اهل بیت با حضور اقشار مختلف مردم قم به ویژه بانوان برپا خواهد شد.

سردار رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در این اجتماع حضور خواهد داشت و به ایراد سخن می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر ۲۳ سال آب‌های آرام شد
  • درخشش ورزشکار چهارمحالی در مسابقات قایقرانی کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن