Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،با چند درمان طبیعی خانگی به شما کمک خواهیم کرد تا برای همیشه از دست سردردهای دردناک خوشه ای رها شوید.

منیزیم و ویتامین B2

سردردهای خوشه ای معمولا به دلیل کمبود منیزیم در بدن اتفاق می افتد. در بسیاری از تحقیقات مشخص شده با تزریق منیزیم به شخصی که سردرد خوشه ای دارد درد به سرعت از بین رفته می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس به منظور جلوگیری از بروز این نوع سردردها کافی است روزانه ۴۰۰ میلی‌گرم منیزیم دریافت کنید. کپسول را قبل از خواب میل کنید. چون تجربه نشان داده است بیشتر سردردهای خوشه ای در ابتدا یا میانه شب وسط خواب بروز می‌کند.

کمبود ویتامین B بخصوص ویتامین B2 یا ریبوفلاوین از دیگر عوامل بروز التهاب و صدمه دیدن سیستم عصبی و سردردها است. این ویتامین را هم باید به اندازه منیزیم یعنی ۴۰۰ میلی‌گرم روزانه مصرف کنید.

عصاره KUDZU

 این گیاه که در جنوب شرقی آسیا و نوعی از آن در آمریکا می روید حداقل در آسیا قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد. از این گیاه برای درمان تب، اسهال، قندخون، بیماری های قلبی و حتی اسهال خونی حاد استفاده می شود. در ریشه این گیاه بیش از هفتاد نوع فیتونوتریئنت Phytonutrients و فیتوکمیکال Phytochemical ، ایزوفلاوونوئید Isoflavonoids ( نوعی استروژن گیاهی که در سویا به وفور وجود دارد) و تری ترپنوئید Teriterpenoids (افزایش دهنده قدرت ایمنی بدن) یافت می‌شود. قدرت درمانی عصاره این گیاه با چند داروی مسکن طبیعی برابری می کند.

در سال ۲۰۰۹ تحقیقات نشان داد در افرادی که از ریشه یا عصاره Kudzu استفاده کرده اند تکرار و شدت سردردهای خوشه ای به میزان زیاد کاهش داشته است.

ملاتونین

این هورمون که هورمون خواب هم نام گرفته برای معمولا به عنوان یک مکمل دارویی برای سردردها و بی خوابی استفاده می شود. این مکمل دارویی را می توان بدون نسخه از داروخانه تهیه کرد.

 

هوای آزاد

اگر بتوانید هر از گاهی به فضای باز و سرسبز و بدون آلودگی بروید اکسیژن یکی از درمان کننده‌های خوب سردردهای خوشه ای است. وقتی به چنین فضایی می‌روید تا می توانید نفس های عمیق بکشید.

ورزش

ورزش باعث گردش بهتر خون، اکسیژن رسانی بیشتر به اعضا بدن و کاهش استرس می‌شود. در صورتی که سردردهای خوشه ای شما مکرر بروز می‌کند باید هر چه زودتر یک برنامه پیاده روی برای خودتان ترتیب دهید. کلاس یوگا بروید و نرمش های روزانه انجام دهید.

روش های تنفس عمیق

از آن جا که بیشتر سردردها به دلیل استرس بروز می کند، راه‌های آرامش دادن به اعصاب و مغز یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از بروز سردردها است. تنفس عمیق یکی از روش‌هایی است که باعث اکسیژن رسانی بیشتر به مغز و رفع سردردها می‌شود. بهتر است تکنیک های تنفسی یوگا را یاد بگیرید و هر روز یکی از آن‌ها را انجام دهید.

خواب خوب و منظم

بی خوابی و بد خوابی باعث بروز انواع سردردها می شود. بنابراین مکان و زمان خواب شبانه تان را به دقت بررسی کنید. سعی کنید در محل خواب‌تان از تلفن همراه و تلویزیون خبری نباشد. سر ساعت خاصی بخوابید و سر ساعت خاصی بیدار شوید تا هم کامل بخوابید و هم خواب منظمی داشته باشید.

روغن نعنا فلفلی

این روغن گیاه تاثیر خوبی بر رفع سردرد و جلوگیری از بروز مجدد آن دارد. حتی وقتی سردرد ندارید یکی دو قطره روغن نعنا فلفلی را روی شقیقه‌هایتان ماساژ دهید. در صورتی که درد دارید علاوه بر شقیقه‌ها این روغن را روی قسمت پشت گردن و کف پاها نیز بمالید و ماساژ دهید.

چای زنجبیل

از خواص بی‌شمار زنجبیل زیاد گفته ایم. خوشبختانه این گیاه را می‌توان به صورت تازه از میوه فروشی‌ها یا پودر شده از عطاری تهیه کرد. خواص آنتی اکسیدانی ضد سرطان و ضد التهابات زنجبیل به خوبی سردردهای خوشه ای را از بین می‌برد. روزانه یک یا دو فنجان چای زنجبیل را دم کرده و بنوشید.

منبع:نت نوشت

انتهای پیام/

درمان های گیاهی و خانگی برای سردردهای خوشه ای

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه باغداران خلیل‌آبادی هر سال در این فصل که برگ‌های انگور پهن شده و قابل چیدن است برای استفاده بهینه از محصولات باغی این برگ‌ها را می‌چینند.

محمود شبان افزود: به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازار‌های داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برگ‌های انگور چیده شده بعد از بسته‌بندی به سایر شهرستان‌های استان و خارج از استان ارسال می‌شود گفت: برگ انگور برای تهیه دلمه و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه هر سال با آغاز کار برداشت برگ درخت مو در خلیل‌آباد، کار پخت دلمه‌های خوشمزه به همت کدبانو‌های شهرستان هم رونق می‌گیرد، افزود: برداشت برگ مو علاوه بر درآمدزایی برای باغداران خلیل‌آباد، در هوادهی و تابش مستقیم خورشید به خوشه‌های انگور و رسیدن دانه‌ها تأثیر دارد.

شبان با بیان اینکه برداشت و بسته‌بندی برگ باعث ایجاد اشتغال در روستا‌ها به مدت ۵۰ روز و در هر روز ۸۰۰ نفر شده است گفت: چیدن برگ درخت انگور باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام‌های بوته مو و به منظور تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه می‌شود.

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند