Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، قرچک به واسطه وسعت محدود و جمعیتی بالغ بر 270 هزار نفر ، از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است به گونه ای که برخی از روستاهای آن نظیر داود آباد و قشلاق ، بیش از 30 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده و تنها با یک دهیار اداره می شود.
این شهرستان به لحاظ فرصت های شغلی ، یکی از محروم ترین مناطق استان تهران محسوب می شود و بسیاری از افراد جویای کار در تهران و یا شهرک های صنعتی اطراف ، به دنبال شغل می گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با آغاز فعالیت دولت یازدهم ، خدمت رسانی به مردم این شهرستان رنگ و بوی دیگری به خود گرفت ، بیمارستانی 96 تختخوابی در آن احداث شد ، زیر ساخت های بهداشت و درمان 200 درصد رشد کرد ، شهرک صنعتی قرچک راه اندازی شد و بسیاری از مشکلات و موانع توسعه این شهرستان برداشته شد که به صورت اجمال به گوشه ای از این خدمات می پردازیم.
شهرک صنعتی قرچک در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران با وصعت 755 هکتار در 4 فاز عملیاتی شده که از سال 91 پروژه های عمرانی فاز یک آن در 220 هکتار آغاز شد.
این شهرک صنعتی از امکانات زیر بنایی شامل برق ، آب ، گاز و راه دسترسی ، روشنایی معابر برخوردار است.
سرعت راه اندازی شهرک صنعتی قرچک در 2 سال گذشته از رشد فزاینده ای برخوردار بوده به طوری که 750 هکتار از اراضی آن به وسیله صنایع مختلف اشغال شده است.
با توافقات صورت گرفته 530 سرمایه گذار جذب شهرک صنعتی شده و 70 هکتار زمین در اختیار آن ها قرار گرفته ضمن این که جواز احداث برای یکصد واحد صنعتی صادر شده و کار 10 واحد به مرحله پایان کار رسیده و در حال نصب تجهیزات کارخانه هستند و تعداد بسیاری از افراد در مراحل آماده سازی این اماکن مشغول به کار شده اند.
بیمارستان 96 تختخوابی قرچک ، یکی از مهمترین پروژه های درمانی در کشور است که با رکوردی 14 ماه در شهرستان قرچک احداث شده است.
این بیمارستان در زمینی به مساحت 30 هزار و 134 مترمربع واقع شده که پس از تکمیل از زیربنایی بالغ بر 8 هزار و 31 متر مربع در چهار طبقه برخوردار می شود و 280 مترمربع ساختمان جانبی نگهبانی، امحای زباله، تصفیه فاضلاب، پست برق داخلی و منبع زمینی ذخیره آب و انبار در آن احداث می شود.
طبقه همکف این بیمارستان شامل بخشهای پذیرش، اورژانس، درمانگاه و دیالیز، طبقه اول شامل بخش های جراحی و ریکاوری و هوراسان، طبقه دوم شامل بخش های بستری زنان، کودکان و CCU و طبقه سوم شامل بخشهای بستری، جراحی و داخلی، ایزوله و اداری خواهد بود.
راه اندازی آزمایشگاه مرکزی ، طب کار ، آزمایشگاه آب ، دندان پزشکی روستای ولی آباد ، دندان پزشکی روستای فردیس ، راه اندازی مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی امام زمان(عج)، بازسازی مراکز بهداشتی درمانی امام خمینی (ره) ، روستای داود آباد و روستای فردیس ، راه اندازی هشت پایگاه سلامت و ارتقاء سرانه درمانی از دیگر اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان قرچک است.
راه اندازی فاز دوم مرکز دیالیز قرچک ، افتتاح مرکز توانبخشی و بهره برداری از مرکز بهداشی درمانی امام زمان (عج) از دیگر خدمات دولت به مردم شهرستان قرچک است.
تسریع در احداث فاضلاب شهری ، ریل گذاری قطار شهری تهران – قرچک – ورامین ، توسعه کشاورزی ، توسعه کشت گلخانه ای ، آغاز عملیات کشت پسته در منطقه ، ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی ، ایجاد منطقه اقتصادی در قرچک ، واگذاری اسناد مالکیتی شهرک گلهای پس از 22 سال و افتتاح پایگاه های خدمات توانبخشی در 4 روستای شهرستان از دیگر خدمات دولت یازدهم به مناطق مختلف قرچک است.
احداث بوستان خانواده روستای ولی آباد ، بوستای روستای داود آباد ، بهره برداری از نخستین زمین چمن مصنوعی روستای ولی آباد ، احداث ساختمان چند منظور ، احداث چهار باب مدرسه در مناطق روستایی ، نصبت ست های ورزشی در روستاهای شهرستان ، ساخت دهیاری و خانه عالم روستای داود آباد ، ساخت ساختمان دهیاری محمد آباد ، اجرای طرح زهکشی روستای محمد آباد و رفع خطر تخلیه این روستا از خدمات دولت تدبیر و امید به مناطق روستایی قرچک است.
مردم شهرستان قرچک که در سال های اخیر طعم خوش خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را لمس کرده اند امیدوارند که در دولت دوازدهم مشکلات آنان برطرف و خواست آن ها در دسترسی به قطار شهری ، تکمیل کمربندی جنوبی ، کمبود فضای آموزشی و ارتقاء مناطق پرجمعیت این شهرستان به بخش محقق شود.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا،‌ محمدعلی آخوندی افزود: سد خاکی روستای نوده به دنبال بارندگی شدید و سیلاب، شکسته شده و حوزه آبخیز هم بسیار گسترده است لذا بخشی از آب وارد شهر حاجی آباد (مرکز شهرستان) شده و روستاهای بقرایی و محمد آباد را هم تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: سطح آب سیلاب به نحوی است که از رکاب ماشین بالاتر آمده و تیم های تخلیه آب مستقر شده اند که به محض اینکه بتوان امدادرسانی کرد خانه ها هم با کمک مردم لایروبی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه ادامه داد: به دنبال سیلاب و حجم زیاد بارندگی در شهرستان زیرکوه، بند خاکی قدیمی روستای نوده بامداد امروز شکسته شد.

وی گفت: طی تماسی تلفنی با فرماندار زیرکوه اعلام شد که بند خاکی روستای نوده وضعیت مطلوبی ندارد که بلافاصله دستور تخلیه روستاهای پایین دست داده شد، فرماندار شهرستان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان پیگیری های لازم را انجام دادند و ۶۰ خانوار این روستا تخلیه و در آبیز اسکان داده شدند.

سیل خسارت جانی نداشت

آخوندی تصریح کرد: با اقدام سریع و تخلیه روستا برای کسی اتفاقی پیش نیامده است و خسارت جانی نداشته ایم.

وی از شکسته شدن بند خاکی روستای سالک آباد زیرکوه هم خبر داد و افزود: ۲۵۰ خانوار روستای بمرود توسط امدادگران هلال احمر به شهر حاجی آباد منتقل و اسکان داده شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: با دستور استاندار، جلسه اضطراری سیلاب در استان تشکیل می شود و تمامی امکانات برای امدادرسانی به زیرکوه بسیج می‌شوند.

همچنین با وجود سیلاب شدید در شهرستان زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار زیرکوه، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می شود.

رایزنی‌ با ارتش و مرزبانی برای انتقال دانش‌ آموزان از نقاط مختلف به وسیله ماشین آلات سنگین به مرکز شهرستان برای شرکت در آزمون کنکور سراسری از دیگر اقدامات است.

فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و دیروز شدت گرفت که باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر و مدیریت بحران استانداری اعلام کرد که به دلیل ادامه بارش‌ها، نیروهای امدادی و خدمات رسان در بیشتر نقاط استان به ویژه زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس آماده باش کامل هستند.

گفتنی است، بنابر اعلام هواشناسی بارش های شدید تا اواخر وقت امروز در خراسان جنوبی ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم
  • تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • شکسته شدن ۲ سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان