اهمیت زیارت آل یاسین/ منتظر نمازش را اول وقت می خواند
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۶۱۰۸
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، کارشناس مذهبی اظهار کرد: زیارت آل یاسین، حدیث قدسی و کلام خداوند است، سلام های خداوند به امام زمان(عج) است که بسیار زیباست.
وی اضافه کرد: در این زیارت داریم: «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ فى آناءِ لَيْلِكَ وَ اَطْرافِ نَهارِكَ؛ سلام بر تو در تمام ساعات شب و روز» یک منتظر باید در عصر جمعه امام زمان(عج) با این زیارت بخواند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رفیعی ادامه داد: در این زیارت به امام زمان(عج) زمانی که نماز می خوانند، سجده می روند و ... سلام می دهیم، ایشان چه زمانی نماز می خوانند؟ در اول وقت! آیا می شود فردی که به ایشان در هنگام نمازش در اول وقت سلام می دهد، خود در این زمان در کوچه و خیابان باشد و نماز نخواند؟
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اول مغربِ روز نیمه شعبان باید مساجد مملو از جمعیت باشد نه خیابان ها، تصریح کرد: تمام جشن ها و مراسم ها برای امام زمانی است که نماز اول خوان است لذا نمی شود زمانی که به ایشان در نمازهایشان سلام می دهیم، خود نماز صبح را دیر بخوانیم.
وی با اشاره به اینکه «السَّلامُ عَلَيْكَ یا الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ؛ سلام بر تو ای رحمت گسترده» یکی از کلمات و مفاهیم بلند زیارت آل یاسین که از آن غافل شده ایم و یکی از آسیب های مهدویت است، گفت: امام زمان(عج) رحمت است، لذا نباید ایشان را با خشونت، شمشیر و کشتار معرفی کرد، کمااینکه ما امیرالمومنین امام علی(ع) را نیز اینگونه معرفی کرده ایم و همواره با سیف و جنگ ایشان را ارائه داده ایم در حالیکه در زیارت غدیر داریم: «شهادت می دهیم تو پدر مهربان هستی» درست است که یک پدر گاهی فرزند خود را می زند اما شمشیری که ایشان می زند مانند جراحی یک پزشک است و بنا دارد غده را خارج کند و نبردش هم رحمت است.
رفیعی با اشاره به اینکه زیارت آل یاسین را باید خواند زیرا یک دوره اعتقادات شیعه است، گفت: این زیارت ما را از دیگر فرقه های مسلمانان جدا می کند و مابقی این زیارت را ندارند و تنها ما داریم و در آنجا می خوانیم: «أُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنَّ عَلِيّا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ؛ شهادت می دهیم که امام علی(ع) حجت خداوند است» و به امامت دیگر امامان علیهم السلام نیز شهادت می دهیم و در نهایت می گوییم، رجعت حق است، رجعت را شیعه قبول دارد و دیگر فِرَق قبول ندارند و این ها اعتقادات شیعه است و پیش از آنکه در قبر برایمان بخوانند در دنیا بخوانیم: «أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاكِرا وَ نَكِيرا حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِيزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ».
منبع: ایکنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
زمینهسازان شهادت امام حسین (ع)
فرازی از زیارت عاشورا گویای آن است که باید دید اولبار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در فرازی از زیارت عاشورا میخوانیم «فَلَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْكُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ؛وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ وَ أَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتِی رَتَّبَكُمُ اللّٰهُ فِیها، وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللّٰهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْكِینِ مِنْ قِتالِكُمْ»؛ یعنی خدا لعنت کند امّتی که بنای ستم و بیداد بر شما اهلبیت را بنیان کردند و خدا لعنت کند قومی که شما را از مقامتان دور کرد و از مرتبههایتان برکنار نمود، مرتبههایی که خدا شما را در آنها جای داد و خدا لعنت کند امّتی که شما را کشتند و خدا لعنت کند آنان را که امکانات و توان جنگ با شما را برای ایشان تدارک دیدند،
در این بخش از زیارت عاشورا 4 مرتبه به چهار گروه لعن فرستاده میشود:
1. آنها که اساس ظلم و جور را علیه اهل بیت علیهمالسلام بنا کردند و آن را عادیسازی کردند 2. آنها که اهل بیت را از جایگاهشان منع کردند و مقامی که خداوند به ایشان عطا کرده بود زائل کردند 3. آنها که دست به قتل ائمه زدند 4. آنها که عامل و زمینهساز قتل عترت شدند.
این فراز از زیارت عاشورا گویای آن است که واقعه غمبار کربلا دارای پیشینهای عمیق است. فارغ از اینکه به صورت مصداقی به تاریخ قبل از رویداد عاشورا بپردازیم، همین گزارهها در زیارت عاشورا کافی است انسان را با حقیقت ماجرا آشنا کند؛ یعنی باید دید اولبار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. این دو گزاره اول، اساس ماجرای شهادت رساندن امام حسین علیهالسلام را نشان میدهد.
خلاصه وضعیت امت اسلام از رحلت نبوی تا قیام حسینیانتهایپیام/