Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری از برگزاری همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز» و تجلیل از فعالان عرصه بین الملل در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی جامعه المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با تشریح برنامه های همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز، گفت:حوزه در ذات ماموریت های خود، بین المللی است؛ یعنی هم اسلام، دینی بین المللی است و به شکل خاص، مکتب اهل بیت(ع)  نیز آموزه های فراوان جهانی و بین المللی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین حوزه در ذات ماموریت های خود، دارای ذات تمدنی است؛ در طول تاریخ نیز هم حوزه های علمیه و علما و بزرگان، بعد تمدنی اسلام را بارها ظهور و بروز داده اند و در مقاطعی نیز از تاریخ شاهد اوج گیری جهان اسلام هستیم و این رویکرد، جهانی شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: در حوزه نظری و مبانی، جهان اسلام تمدنی و جهانی است؛ ولی در حوزه عمل نیز به این رویکرد تمدنی و جهانی نیز توجه و عمل کرده است؛ حوزه های علمیه کشورها و شهرهای متعدد، پایگاه و خاستگاه حوزه بوده اند و این پایگاه همیشه در حال چرخش بوده است.

وی افزود: پس از انقلاب رویکرد بین المللی حوزه های علمیه به تبع نقش حوزه های علمیه در سراسر جهان تقویت می شود؛ در این همایش از برگزیدگان بین المللی حوزه های علمیه تجلیل و شناسایی می کنیم و زمینه هایی را برای سامان دهی این ظرفیت عالی ایجاد می نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری اظهارکرد: در این همایش پیام هایی از مراجع عظام تقلید ارایه می شود؛ آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی گفت: در پایان این همایش از برگزیدگان حوزه بین الملل نیز تجلیل به عمل خواهد آمد؛ تفاوت این همایش با همایش های نظیر آن  این است که در این همایش از فعالان هفت حوزه تخصصی بین المللی در عرصه تبلیغ، تدریس، ترجمه، تشکل های بین المللی، حضور در همایش های خارج از کشور، نشر مقاله در نشریات بین المللی تجلیل خواهیم کرد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بیان کرد: از سال آینده با هماهنگی هایی که به عمل آمده، این همایش به شکل یک جشنواره ثابت و با استانداردهای جشنواره ای برگزار خواهد شد و این مقوله را به جشنواره های حوزه از جمله علامه حلی و.. اضافه خواهیم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه در پایان یادآورشد: همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز» پنج شنبه 23آذرماه، ساعت 9 صبح در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار خواهد شد.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی آموزشی تابستانه با موضوع اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین میرباقری به همت فرهنگستان علوم اسلامی برگزار می‌شود.

از جمله سرفصل‌های این اردو نقشه تمدنی انقلاب اسلامی، جریان ولایت الهیه، فلسفه تاریخ، نظریه اجتماعی، تمدن غرب، فقه حکومتی، علم دینی، نظریه پیشرفت، مدل حل مساله و اندیشه منیر است.

از شرایط ثبت نام می‌توان به طلاب سطح ۲ بودن، دانشجویان کارشناسی، قبولی در مصاحبه اشاره کرد.

لازم به تاکید است دوره برای برادران فقط به صورت حضوری و برای خواهران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام ۸ اردیبهشت الی ۱۰ خرداد و زمان برگزاری اردو نیمه دوم شهریور خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فرهنگستان علوم اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 6089506 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد