Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تکواندو ايران در حالي در سال 2017 در چهار مرحله مسابقات گرندپري شرکت کرد که ملي‌پوشان ما به شکست سريالي در مقابل برخي رقباي خود عادت کردند. به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري تسنيم، با پايان مسابقات فينال گرندپري در "آبيجان" ساحل عاج، پرونده يکساله حضور نمايندگان تکواندو کشورمان در مسابقات گرندپري در سال 2017 بسته شد تا با بررسي عملکرد نمايندگان کشورمان در اين مسابقات ارزيابي دقيق‌تري از شرايط آنها به دست بياوريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان مهدي بي‌باک بعد از پايان مسابقات جهاني موجو در چهار مرحله مسابقات گرندپري در کشورهاي روسيه، مراکش، انگليس و ساحل عاج حضور و در مجموع از 15 فرصت کسب مدال به 2 مدال نقره( آرمين هادي‌پور و فرزان عاشورزاده) و سه برنز(کاظمي، عاشورزاده و مرداني) دست پيدا کردند که اين نتايج به هيچ عنوان دستاورد قابل قبولي براي تکواندو ايران نبوده است.
اين در شرايطي است که فرزان عاشورزاده، آرمين هادي‌پور، ابوالفضل يعقوبي و سجاد مرداني در سه مرحله و محمد کاظمي و ميرهاشم حسيني در دو مرحله از چهار مرحله اين مسابقات به روي شياپچانگ رفتند. تنها فرزان عاشورزاده در ميان نمايندگان ايران موفق به کسب دو مدال شد و يعقوبي وحسيني نيز دست خالي اين مسابقات را ترک کردند تا سال 2017 تبديل به تنها سالي در تاريخ مسابقات گرندپري شود که دست تکواندو ايران از رسيدن به خوشرنگترين مدال اين مسابقات کوتاه مانده است.
فارغ از تلاش بي‌باک براي بازگشت برخي ستاره‌هاي تکواندو ايران به روزهاي خوب اما نکته نگران کننده براي تکواندو کشورمان و کادرفني تيم ملي، شکست‌هاي سريالي بازيکنان ما مقابل برخي رقباي خود است که نشان مي دهد هيچ پيشرفتي در نحوه مبارزه اين نفرات چه به لحاظ تکنيکي و چه به لحاظ فني در يک سال گذشته صورت نگرفته است. سجاد مرداني باتجربه‌ترين بازيکن حال حاضر تيم ملي تکواندو ايران در يک سال و نيم گذشته وبا احتساب شکست در المپيک ريو سه بار مغلوب "ماهاما چو" از بريتانيا و دو بار مغلوب " کيو دون اين" از کره‌جنوبي شده است و نه تنها در مبارزات متوالي بازي به بازي پيشرفتي نداشته است بلکه اختلاف امتيازاتش با رقبايش بيشتر نيز شده است.
بيشتر بخوانيد: بي‌باک: تا حدود 80 درصد به پيش‌بيني‌هاي خود دست پيدا کرديم

در وزن دوم المپيک نيز ابوالفضل يعقوبي در ساليان اخير ديگر به هيچ عنوان نشاني از پديده سال‌هاي گذشته تکواندو ايران ندارد و به باخت مقابل " دائي هون لي" کره‌اي عادت کرده است. يعقوبي در دو مرحله آخر مسابقات گرندپري امسال با نتايج 25 بر 4 و 15 بر 11 مغلوب لي شد تا او نيز اعتماد به نفس پيروزي مقابل اين حريف نامدار را از دست بدهد. ميرهاشم حسيني نيز با حذف در دور نخست دو مرحله مسابقات گرندپري نشان داد با وجود کسب مدال نقره مسابقات جهاني موجو، همچنان راه درازي براي حضور در بين برترين‌هاي اين وزن داشته است و بعد از کسب مدال جهاني پيشرفت آنچناني نداشته است.

فرزان عاشورزاده تنها تکواندوکار کشورمان است که بعد از دو شکست مقابل "ميخائل آرتومونو" از روسيه در مسابقات جهاني موجو و مرحله سوم مسابقات گرندپري در لندن، در نيمه‌نهايي مسابقات فينال گرندپري موفق به شکست اين حريف شد تا تبديل به تنها عضو تيم ملي تکواندو باشد که تحت هدايت کادرفني جديد تيم ملي بالاخره راه پيروزي مقابل يکي از رقباي مستقيم خود را پيدا کرده باشد. هر چند "آرتومونو"علاوه بر دو پيروزي مقابل عاشورزاده، در مرحله اول و سوم اين مسابقات نيز مقابل آرمين هادي‌پور به پيروزي دست يافت تا به نظر برسد يا کادرفني تيم ملي تحليل و ارزيابي دقيقي روي رقباي ملي‌پوشان انجام نمي‌دهد و يا اينکه از لحاظ روحي و رواني نتوانستند بازيکنان خود را تشنه انتقام از رقباي خود کنند.

در همين وزن " تاي هون کيم" کره‌‌اي نيز مقابل هر سه نماينده ما در رنکينگ المپيک پيروز شده است تا به خوبي مشخص شود در صورت عدم تغييرات تاکتيکي و روحي بازيکنان که نيازمند کار بيشتر کادرفني است، در ساليان آينده نيز مشکل خواهيم داشت.اين نماينده کره ابتدا در فينال مسابقات جهاني مقابل هادي‌پور به برتري دست يافت و در ادامه در مرحله اول گرندپري از سد محمد کاظمي گذشت و در نهايت با شکست عاشورزاده در فينال ساحل عاج، سه‌گانه خود را مقابل نمايندگان ما تکميل کرد.
عملکرد بازيکنان ما در چهار مرحله مسابقات گرندپري نشان مي‌دهد که آنها تنها در صورتي موفق به کسب مدال مي‌شوند که مقابل رقباي مستقيم يا به عبارتي حريفاني که با آنها دچار مشکل هستند، قرار نگرفته و با توجه به قرعه با رقباي ديگر مبارزه کنند. همانطور که اشاره شد نکته نا اميدکننده اين است که تکواندوکاران ايران بعد از باخت‌هاي اول خود مقابل اين رقبا نه تنها در مبارزات بعدي از تجربيات گذشته استفاده نمي‌کنند بلکه در بيشتر مواقع خود را از پيش باخته مي‌دانند و با اختلاف بالا و بدون تلاش خاصي نتيجه را واگذار مي‌کنند.
در گذشته تکواندوکاران ايراني به سختکوشي و عدم تسليم ناپذيري در تکواندو دنيا مشهور بودند اما به نظر مي‌رسد در حال حاضر برخي بازيکنان ما با مشخص شدن رويارويي با رقبايي که چندين بار مقابل آنها مغلوب شدند، خود را از پيش بازنده مي‌داند و فقط براي رفع تکليف در ميدان حاضر مي‌شوند. مهدي بي‌باک بعد از مسابقات جهاني موجو کره‌جنوبي در تحليلي منطقي به زمان کم آماده‌سازي براي مسابقات جهاني اشاره کرد اما حالا با گذشت حدود يکسال ديگر از او توقع مي‌رود با برطرف کردن نقاط ضعف ملي‌پوشان در هر زمينه شاهد تداوم شکست‌هاي ملي‌پوشان مقابل رقباي هميشگي آنها نباشيم.
بايد به مهدي بي‌باک متذکر شد که به نظر مي‌رسد بازيکنان ما به شکست در مقابل برخي رقباي خود عادت کردند و دل خوش کردن به کسب مدال در مسابقات گرندپري بدون عدم رويارويي با اين رقيبان حاصلي براي تکواندو ما نخواهد داشت و تنها باعث گول زدن خودمان خواهد شد. قطعا نتيجه مهمترين معيار موفقيت يا عدم موفقيت يک ورزشکار يا مربي خواهد بود اما تيم ملي در يکسال گذشته نه در نتيجه‌گيري توفيقي آنچناني داشته و نه در برطرف کردن ضعف‌هاي خود توفيقي بزرگي به دست آورده است.

سرمربي با اخلاق تيم ملي تکواندو با احياي فرزان عاشورزاده در اين مدت نشان داده است توانايي تغيير شرايط را دارد و بهتر است اگر در خصوص توانايي‌هاي برخي بازيکنان به اين باور رسيده است که تغيير آنچناني نخواهند کرد با خود صادقانه رفتار کند و به صرف حضور آنها در رنکينگ، زمان خود را براي تغييرات ترکيب تيم ملي از دست ندهد. قطعا بي‌باک که تجربه حضور در المپيک را در رزومه مربيگري خود دارد به خوبي مي‌داند حتي در صورت کسب 4 سهميه المپيک توکيو با حضور بازيکنان در تورنمنت‌هاي مختلف، اگر در نهايت با نتيجه‌گيري در المپيک همراه نشود يک ناکامي در پرونده او ثبت خواهد شد. پس بهتر است به جاي سرمايه‌گذاري روي بازيکنان با درصد نوسان زياد و نتايج تکراري در گرندپري توجه بيشتري به بازيکناني با آتيه داشته باشد و با کسب امتيازات آنها در تورنمنت‌هاي ديگر شرايط حضور آنها را در گرندپري فراهم ودر نهايت خروجي قابل قبولي در المپيک توکيو داشته باشد.
بيشتر بخوانيد: بي‌باک: اميدوارم در هر وزن 2 سهميه گرند اسلم کسب کنيم
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران برای دومین بار به فینال رسید/ لبنان حریف ساحلی‌بازان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز شد و امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در روی‌اِت کشور تایلند با معرفی برگزیدگان پایان می‌یابد. تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی) با پیروزی دو بر یک برابر استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) فینالیست این دوره از مسابقات شد.

ملی‌پوشان ساحلی با امتیازات ۲۱ بر ۱۰، ۱۶ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۱۰ حریف را شکست دادند تا برای دومین بار در طول تاریخ به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال مردان آسیا راه یابند. حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نوی در مرحله مقدماتی در گروه C قرار داشتند و ویتنام یک(انگوینهووآنگ لانگ – دان چان سامای)، استرالیا دو (بنت فینلی – فجس آدام) و تایلند سه (اوتای جائنگ – وانسون گوئن) را شکست دادند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند و با شکست هنگ کنگ دو (وونگ هویی یو – لی هویفونگ) و نیوزلند دو (پاچئو داوی – وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نوی با کسب این نتایج در رقابت‌های آسیایی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که این رقابت‌ها در شانگلو چین برگزار می‌شود. نادر انصاری ناظر داوری مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا است و عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

کد خبر 6096850 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • شکست شمشیرباز اول رنکینگ جهانی در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی نوجوانان در آسیا
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا - تایلند؛ ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید/ لبنان حریف ساحلی‌بازان شد
  • شطرنج‬ مربیان در سیدبندی المپیک/ تنور تکواندو داغ‌تر از همیشه
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • حذف فتوحی و باهر از جدول مقدماتی شمشیربازی گرندپری سئول