Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@15:03:39 GMT

آغاز همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال از امروز

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۶۵۷۹

محمدرضا صابری، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، از آغاز همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال خبر داد و تصریح کرد: این همایش در سه محور: شریعت و فرآورده‌های حلال، پژوهش، فناوری و فرآورده‌های حلال و اقتصاد فرآورده‌های حلال بر گزار می‌شود.
صابری ادامه داد: ویژگی و معیار غذای حلال و طیب؛ معیار حلیت گوشت و فرآورده‌های آن؛ قواعد فقهی مرتبط با فرآورده‌های حلال؛ طهارت و نجاست در فرآورده‌های حلال و مسائل مستحدثه در فرآورده‌های حلال محور شریعت این همایش را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر اجرایی اولین همایش بین‌المللی فراورده‌های حلال بیان کرد: ضوابط و مقررات تولید؛ عرضه، صادرات و واردات؛ شیوه‌های برندسازی؛ زنجیره تامین؛ فرهنگ‌سازی مصرف فرآورده‌های حلال و اقتصاد مقاومتی در بخش اقتصاد فرآورده‌های حلال بررسی می‌شوند.
وی با بیان اینکه در این همایش به بررسی پژوهش‌ها و تحقیقات علمی در رابطه با فرآورده‌های حلال نیز پرداخته می‌شود عنوان کرد: روش‌های نوین در تولید فرآورده‌های حلال و تشخیص سریع اجزای حرام و آثار فرآورده‌های حلال بر سلامت جسم و روان مهمترین محور‌های بخش پژوهش و فناوری فراورده‌های حلال را تشکیل می‌دهند.
صابری با بیان اینکه هدف این همایش علمی، بررسی مسائل و خلأهای پژوهشی در حوزه غذا، دارو، فرآورده‌های آرایشی بهداشتی و پوشاک حلال است؛ تصریح کرد: عنوان حلال از کلید واژه‌های دینی بوده که مشخص‌کننده گستره و قلمرو و اعمال و رفتار مؤمنان است.
وی یادآور شد: مسئله حلیت و حرمت امروزه آمیخته با اموری عینی و مادی است، از همین رو در جهان امروز اقبال به استفاده از موضوعاتی با پسوند حلال در حوزه‌های مختلفی، چون غذا، دارو، فرآورده‌های آرایشی بهداشتی، پوشاک، گردشگری، خدمات حمل و نقل، تفریح و سرگرمی، رسانه، خدمات مالی و بانکی و ورزش مطرح است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: حجم قابل توجهی از استفاده‌ کنندگان از فرآورده‌های حلال مسلمانان و البته غیر متدینان به ادیان و مذاهب هستند. اهمیت مسئله استفاده از حلال و آثار آن بر زندگی مادی و معنوی مؤمنان و ابعاد فقهی و دینی آن از یک سو و ضرورت بهره‌گیری از پژوهش‌ها و فناوری‌های نوین در تولید و نظارت فرآورده‌های حلال از سوی دیگر همچنین توسعه صادرات و واردات محصولات متعدد با برچسب حلال در حوزه تجارت بین الملل و اقتصاد و سرمایه قابل توجه در گردش در این حوزه در سطح بین المللی موجب شد تا بر اساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذای استان خراسان رضوی، برگزاری همایشی بین المللی تحت عنوان فرآورده‌های حلال در راستای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام (۲۰۱۷) در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: این همایش از امروز چهارشنبه، ۲۲ آذرماه، به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور مهمانان و پژوهشگران ایرانی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد

اعضای کاروان پیاده انصارالحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

کاروان پیاده انصارالحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در ۲۵ خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۱۵۹۰۶۱۴۱۰، ۰۹۱۵۹۱۰۱۵۱۰ و ۰۵۱۳۳۷۱۲۳۰۵ تماس بگیرند.

همچنین متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر ۲۳ مراجعه کنند.

کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود ۲ هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از ۵ استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد