Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@03:11:50 GMT

نصب ۲۲۰۰ کانکس توسط سپاه

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۷۸۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، علیرضا تابش در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمانشاه، اظهار داشت: در بحث تامین مصالح اولویت با مصالح فروشی های محلی است و کارگاههای تولیدی اگر مجوز برای تجهیز و تولید بیشتر هستند سریعتر اقدام کنند و ما در این زمینه کمک خواهیم کرد.

 

رئیس بنیاد مسکن کشور افزود: نیروی کار و مهندسین هم از محل حادثه استفاده شود و هرکس می تواند در هر زمینه ای پیمانکاری و همکاری کند به ستاد مراجعه کند و با مردم قرار داد ببندد و سعی می شود در این زمینه نیروی غیر بومی استفاده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تابش با اشاره به اینکه بازسازی این مناطق باید رونق اقتصادی نیز در منطقه ایجاد کند اظهار داشت: توسط خود مردم واحدها احداث خواهد شد و ما در تهیه نقشه، آوار برداری، نظارت و... کمک خواهیم کرد.

 

رئیس بنیاد مسکن کشور خاطر نشان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۸۱۰ واحد آوار برداری شده که برای این منظور حدود ۵۷۰ ماشین آلات در منطقه مستقر کردیم.

 

وی ادامه داد: در بحث اسکان موقت با سپاه و ارتش قرار داد داریم و قرارگاه خاتم تا کنون توانسته با تلاشهای چشمگیر در ساخت و نصب ۲۲۰۰ کانکس اقدام کند و قرار است روزانه ۴۰۰ کانکس نصب کند و تا پایان دی ماه کار نصب کانکس پایان خواهد یافت.

 

تابش از نصب ۲۵۰۰ کانکس توسط بنیاد مسکن خبر داد و یادآور شد: روزانه در روستاها تقریبا ۳۰۰ کانکس نصب می شود.

 

تابش با اشاره به اینکه برای بازسازی به هر واحد احداثی ۸ تن سیمان رایگان اهداء خواهد شد، گفت: ۳۰ میلیون تومان تسهیلات احداثی در روستا و ۴۰ میلیون تومان در شهرها، ۵ میلیون بلاعوض به روستاها و ۶ میلیون تومان به شهرها، ۲ میلیون تومان بلاعوض برای تجهیزات منزل و۱۰میلیون وام با کارمزد ۴ درصد و مدت بازپرداخت ۱۵ سال و ضمانت ثبت زنجیره ای پرداخت خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: اسکان موقت ظرف یکماه تکمیل خواهد شد و پیش بینی می شود در روستاها ظرف یکسال و در شهرها حدودا ۲ سال کار بازسازی پایان خواهد یافت.

 

رئیس بنیاد مسکن اظهار داشت: اگرچه کار ساخت مسکن مهر با ما نبوده اما در ساخت و بازسازی آن کمک خواهیم کرد.

 

وی از رانش زمین در اثر زلزله شدید در برخی نقاط خبر داد و گفت: در برخی روستاها رانش صورت گرفته و بر اساس مطالعه زمین شناسان و متخصصان امکان دارد برخی روستاها در این راستا جابجا شوند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند