Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت های بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به استقبال نکردن خانواده های مناطق شهری، طرح غربالگری بینایی چشم کودکان سه تا 6 سال تا 15 دی امسال تمدید شد.

آمنه صفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون و از زمان اجرای طرح غربالگری بینایی چشم کودکان (آبان) در این استان فقط 60 درصد معادل 35 هزار نفر از گروههای هدف تحت پوشش قرار گرفتند که نسبت به برنامه هدف گذاری شده پایین تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: با وجود اطلاع رسانی انجام گرفته خانواده های شهری در اجرای مطلوب این طرح مشارکت فعالانه ای نداشتند و برای بهره مندی بیشتر نسبت به تمدید این کار مبادرت شد.
این کارشناس خاطرنشان کرد: کار سنجش بینایی کودکان در بیشتر مراکز مهد استان به پایان رسیده و برای ارائه خدمات بهنیه به مراجعه کنندگان پایگاههای غیر دائم و دائم شامل مراکز بهداشتی و مهدهایی که بصورت پایگاه فعالیت می کنند، فعال خواهد بود.
وی بیان کرد: غربالگری بینایی کودکان سه تا 6 ساله در مناطق روستای این استان با توجه برودت هوا تاخیر داشت و اکنون این روند نیز توسط تیم های سیار ادامه دارد.
کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت های بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بر اساس امار اداره کل ثبت احوال 59 هزار کودک سه تا 6 سال در این استان وجود دارد که طبق هدف گذاری 78 درصد این گروهها معادل 46 هزار تحت پوشش قرار می گیرند.
وی خاطر نشان کرد: کارشناسان امر معتقدند سه تا 6 سال سن طلایی تشخیص تنبلی چشم در کودکان بشمار می رود و اگر در این سنین مشکل بینایی تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان بوده و در برخی موارد نیز ممکن است علائم ظاهری نداشته باشد که با انجام مداخلات به هنگام امکان برگشت 100 درصدی بینایی وجود دارد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 42 هزار و 479 نفر در سطح استان غربال شده اند که از این تعداد 38 هزار و 431 نفر سالم شناسایی شده و تعداد 4 هزار و 48 نفر به مراکز بینایی سنجی ارجاع داده شده اند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کامل در حال اجرا است.
او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ نوع دریافتی از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.
رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.
طباطبایی گفت: والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان 
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • زمان اعلام رسمی تمدید قرارداد تونی کروس مشخص شد
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی