Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیش - ایرنا - رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح گفت: امروز در صنایع دریایی موفق شدیم ناو های موشک انداز و ناوشکن های کلاس موج و هوا ناوها و انواع شناورهای پرنده و قایق های تندرو را که با سرعت بالای 70 گره دریایی بودند، طراحی کنیم و بسازیم.

به گزارش ایرنا، دریادار امیر رستگاری سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در جزیره کیش افزود:
همچنین امروز سازمان صنایع دریایی با بیش از 37 سال قدمت دارای دفاتر طراحی متعددی است و از سر ریز دانش نظامی تا امروز این سازمان موفق شده بیش از 186 فروند انواع شناورهای غیر نظامی را طراحی و تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دریادار رستگاری عنوان کرد: اخرین شناور ساخته شده متخصصان کشورمان ، شناور اقیانوس شناسی بوده که بهمن سال گذشته تحویل پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی کشور شد.
وی تصریح کرد: ما هم اکنون با ارگانهای دریایی مثل سازمان بنادر و شیلات جمهوری اسلامی دارای قرار داد هایی هستیم که برای آنها شناورهایی را طراحی و بسازیم .
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح گفت: هفته گذشته موفق شدیم ناو موشک انداز سپر را تحویل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بدهیم.
وی افزود: این ناو به لحاظ تجهیزات و سامانه هایی که در آن به کار رفته نسبت به سه فروند قبلی از قابلیت به مراتب بالاتری برخوردار است و این ناو قابلیت عملیات در همه شرایط جوی را دارد .
وی در توضیح بیشتر این ناو موشک انداز اضافه کرد: این ناو دارای سامانه موشکی برد بلند و رادار هدایت آتش تمام ایرانی است که میتواند دهها شناور دشمن را کشفف شناسایی و رهگیری کند.
وی از دیگر قابلیت های این ناو موشک انداز را سامانه مخابراتی امن یکپارچه و سامانه اپتیکی هوشمند برشمرد و اظهار کرد: این ناو می تواند بدون انتشار امواج علیه هدفهای سطحی و بالگردی دشمن عملیات رهگیری و درگیری را انجام دهد.
وی تصریح کرد: فاصله صنعت و دانشگاه امروز بسیار نزدیک تر شده و بسیاری از طرحها مثل طرح های خاص نظامی و غیر نظامی از رشته دانشگاهی استفاده کرده و در قالب پایان نامه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیاز خود را تعریف می کنیم و دانشجویان روی آنها کار می کنند.
وی گفت: امروز ارتباط بین صنعت و دانشگاه به خصوص در صنایع نظامی بسیار خوب و نزدیک است.
گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور بیش از 100 شرکت داخلی به مدت 3 روز در جزیره کیش در حال برگزاری است .
در این نمایشگاه 60 شرکت خارجی همچون هلند، آلمان، نروژ، ایتالیا، ترکیه، چین، اسپانیا، فنلاند، آلمان، فرانسه، امارات، هند، مالزی، یونان، دانمارک، کره جنوبی فناوریهای نوین دریایی و دریانوردی کشور خود و مرتبط با موضوع نمایشگاه را در معرض دید عموم قرار داده اند.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993* تنظیم و انتشار: اکبر بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج کوتاه در دریای خزر

هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز جمعه ۷ اردیبهشت با موج کوتاه همراه است.

سرعت وزش باد امروز در نزدیک سواحل استان تا ۶ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

ارتفاع موج هم در این مدت تا ۰۵ متر برآورد می‌شود.

بزرگترین دریاچه جهان در این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ببینید | این موشک ایرانی قاتل ناوهای هواپیمابر است
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • اوقات شرعی اهواز، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد