Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: اگر خدمات روانشناسی به سوگواران ارائه شود بسیار مشکلات روانی آن‌ها کاهش خواهد یافت. در این میان باورهای کلیشه‌ای که درباره روانشناسی وجود دارد هم اصلاح می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید خال در حاشیه بازدید الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش عملکرد مجموعه و دوره جدید مدیریت بهشت زهرا (س) بیان کرد: با توجه به آموزه‌های دین اسلام نیاز است شهروندانی مرگ آگاه و مرگ اندیش داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا این موضوع به ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان کمک می‌کند. با همین هدف کتابخانه این آرامستان را راه‌اندازی کرده و تصمیم داریم آن را به یک مرجع کامل در مورد آرامستان‌ها و مقوله مرگ پژوهی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: طرح شبکه تطهیرکننده‌های داوطلب را با هدف ترویج کار داوطلبانه راه‌اندازی کردیم و افراد را آموزش می‌دهیم که در موارد خاص و مواقع بحرانی بتوانند خود تطهیر را انجام دهند.

الهام فخاری با تقدیر از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و خدمات رسانی به شهروندان توسط سازمان بهشت زهرا (س) گفت: کار شما ساده نیست و اگر این سیستم منظم که طراحی کردید، نباشد یا دچار وقفه‌ای شود نقش آن در زندگی روزمره شهروندان مشخص می‌شود.

عضو فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران افزود: متاسفانه در حال حاضر یک آرامستان مرکزی داریم که باید به شهر تهران با جمعیت ۱۰ میلیونی با انواع مشکلات و تنوع مراجعه‌کنندگان خدمات‌رسانی کند.»

وی با بیان این که با مرگ آشنایی نداریم و برای آن آموزش ندیده‌ایم، افزود: از جمله شغل‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، مشاغلی است که با سوگ سر و کار دارند. رفع و رجوع تطهیر از یک سو و تنش خانواده‌های داغدار (با غم و اندوهی که دارند) از سوی دیگر فشار روانی خاصی را به تطهیرکنندگان و کارکنان آرامستان وارد می‌کند. باید انصاف داشته باشیم و به طور ویژه به همکاران شما در بخش تطهیر نگاه کنیم. در فضایی که سخت و مملو از غم و سوگ است فعالیت می‌کنند و دشواری فیزیکی وجود دارد به همین سبب باید شرایطی فراهم شود که بتوانند از یک روانشناس یا مشاور کمک بگیرند و تصمیم ارزنده‌ای است که برنامه‌ریزی شده بخش روانشناسی این آرامستان را راه‌اندازی کنید، در این راستا می‌توانید با دانشگاه‌ها و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره همکاری تدارک دیده شود و مشاوره همکاری تدارک دیده شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با توجه به این که مردم ما با مقوله مرگ آشنایی کاملی ندارند و فاصله میان مرگ و زندگی به طور مصنوعی افزایش یافته، در مواجه با مرگ یکی از عزیزانشان در شوک فرو می‌روند و گاهی پذیرش آن برایشان نشدنی است؛ بنابراین ا. و مردم با شناختی که از کار روانشناسان به دست می‌آورند، ترغیب می‌شوند در مشکلات روان‌شناختی و اجتماعی خود از این خدمات تخصصی استفاده کنند.

فخاری با تقاضای رسیدگی به آرامگاه‌های شخصیت‌های برجسته، افزود: به نظر من آرامستان‌ها می‌توانند به پایگاه فعال فرهنگی تبدیل شود و این اقدام در مورد آرامستان‌های قدیمی هم صدق می‌کند. برای نمونه سزاوار نیست که شخصیت‌های تاریخی انقلاب مشروطه در تهران آرامگاهی نابسامان داشته باشد و هموطنان آذری زبان ما در مورد وضعیت آرامگاه شهدای تبریزی مشروطه اظهار نگرانی کنند. نباید شرایط طوری باشد که توجه و احترام آرامگاه شخصیت‌های برجسته ما در تهران از احترام چهره‌های ایرانی در کشورهای دیگر کم‌تر باشد.

فخاری با اشاره به آرامستان تخت فولاد در اصفهان تاکید کرد: این آرامستان به صورت مرکز تاریخ پژوهی ارزنده تبدیل شده و فقط فضای یک آرامستان را ندارد بلکه به صورت یک جایگاه فرهنگی با واقع‌بینی نسبت به ادوار تاریخی درآمده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س)، در ادامه این بازدید الهام فخاری به همراه سعید خال سرپرست سازمان بهشت زهرا (س) با بانوان تطهیرکنندگان دیدار کرد و در جریان فعالیت و خواسته‌های آن‌ها قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روح و روانم خیلی درگیر است و افسردگی امانم را بریده است، اما نمی‌توانم هزینه جلسات مشاوره با روانشناس را بپردازم. این گفته مسعود، جوان ۳۵ ساله است.
خدمات روانشناسی خدمات با تعرفه‌های بالایی است؛ به طوری که بیش از ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به روانشناسان را ندارند. بهرام عین الهی،وزیر بهداشت سال گذشته از تحت پوشش قرار دادن این خدمات خبر داد.

اکنون ۲۰ درصد افراد جامعه به نوعی دچار اختلالات روان هستند و نیاز به حدود ۱۰۰ هزار روانشناس و مشاور داریم .براساس طبقه بندی‌های بین‌المللی، حدود ۴۰۰ نوع بیماری روانی داریم که سازمان روانشناسی و مشاوره نقش پررنگی در پیشگیری از ابتلا افراد جامعه به این‌ اختلالات دارد.

بیشتر بخوانید: نرخ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد + جزییات

رئیس سازمان بیمه سلامت محمد مهدی ناصحی می‌گوید «سازمان بیمه سلامت خدماتی مانند روان درمانی فردی، خانواده درمانی، گروه درمانی و خدمت مشاوره را تحت پوشش قرار داده است».
به گفته ناصحی «سهم پرداختی سازمان در بخش سرپایی جهت خدمات فوق، معادل ۷۰ درصد تعرفه دولتی است».

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره علی فتحی آشتیانی به فارس می‌گوید« آنچه وزیر بهداشت درباره بیمه خمدات روانشناسی گفته این است که خدمات بیمه‌ای فقط مشمول روانشناسانی می‌شود که تخصص روانشناسی بالینی و سلامت دارند.اما اگر کسی نیاز به خدمات روانشناسی عمومی، تربیتی، شخصیت،مشاوره خانواده، شغلی و در کل که ۱۴ رشته می‌شود این رشته‌ها مشمول بیمه نمی‌شود.»

در حالی که به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تعداد متخصصان رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت بسیار کم است و همه خدمات روانشناسی نیازمند پوشش بیمه‌ای هستند؛اما برداشت وزارت بهداشت این بوده که روانشناسی فقط مشمول این دو گرایش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1228740 برچسب‌ها روان شناسی

دیگر خبرها

  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم