Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌میل، کودکی که قلبش خارج از بدنش شکل گرفته بود و پزشکان شانس او برای زنده ماندن را نزدیک به صفر تخمین میزند، به سن سه هفتگی رسیده است. تقریباً یک تیم 50 نفره شامل پزشکان، ماماها و پرستاران در یک جراحی بسیار دشوار و دقیق در انگلیس این کودک را به دنیا آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط استثنایی این کودک از زمانی که به اندازه یک حبه انگور بود تشخیص داده شد ولی والدینش از توصیه پزشکان برای پایان دادن به این بارداری پیروی نکردند و حالا با یک معجزه روبرو شده‌اند و دخترشان زنده مانده است. قلب این دختر خوش‌شانس پس از انجام 3 عمل جراحی درون سینه‌اش قرار گرفت. پزشکان طی یک اسکن در هفته نهم بارداری به این شرایط که با اصطلاح «ectopia cordis» شناخته می‌شود، پی بردند.

مادر 31 ساله این کودک می‌گوید: «زمانی که تشخیص پزشکان را شنیدم به شدت گریه کردم. این شرایط مشکلات زیادی را به همراه دارد. تنها حرفی که در طول این دوره می‌شنیدیم این بود که شانس کودک نزدیک به صفر و پایان بارداری بهترین گزینه است. من گفتم سقط جنین برای من یک گزینه نیست اگر قرار است بمیرد اجازه بدهید به مرگ طبیعی بمیرد». پدرش نیز می‌گوید: «به ما گفتند بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم پایان این بارداری است و آن لحظه از شنیدن این حرف دنیای من تکه تکه شد».

به این زوج گفته شده بود ممکن است فرزندشان به ناهنجاری‌های کروموزومی یا ناکارآمد بودن قلبش مبتلا شود و حتی تا زمان تولد هم زنده نماند. اما زمانیکه کودک به 13 و 16 هفتگی رسید اسکن های جدید نشان داد شرایط این کودک کاملا عادی است و تنها مورد غیر طبیعی محل قلب او است که بیرون از بدنش قرار گرفته است. دست‌هایش شروع به حرکت کردند و امید به دل تیم پزشکی و خانواده این نوزاد بازگشت. والدین این کودک که با تمام وجودشان برای زنده ماندنش تلاش کردند هزینه انجام یک آزمایش خون ویژه را پرداخت کردند تا مطمئن شوند او از ناهنجاری‌های کروموزومی رنج نمی‌برد.

زمانیکه جواب این آزمایش به دست والدین او رسید و احتمال ابتلا به چنین بیماری‌هایی بسیار پایین تشخیص داده شد آنها تصمیم گرفتند تمام تلاششان را برای نجات او به کار گیرند. پزشکان در عملیاتی پیچیده و دقیق آزمایشات خود را شروع کردند و از قلب، ریه‌ها و مغز او «ام‌آر‌آی» و سونوگرافی گرفتند. متخصصان جنین، متخصصان زنان، متخصصان بیهوشی، متخصصان قلب، جراحان شکم جلسه‌ای تشکیل دادند تا برای پیدا کردن بهترین روش به دنیا آوردن این کودک، جراحی او و مراقبت‌های پس از عمل برنامه ریزی کنند.

تصمیم گرفته شد که سزارین بهترین راه برای پیشگیری از عفونت و آسیب دیدن قلب است و اینکه باید یک پوشش مناسب تهیه شود که به محض تولد کودک روی قلب او قرار بگیرد. مادر این کودک ساعت 9 صبح 22 نوامبر ( تقریباً در هفته سی و پنجم بارداری‌اش) به بیمارستان منتقل شد. او 50 پزشکی که برای انجام این عملیات سخت به 4 گروه تقسیم شده بودند را ملاقات کرد.

ساعت 9 و 50 دقیقه کودک به دنیا آمد و مادرش نا امید از اینکه ممکن است هرگز او را نبیند یا صدایش را نشنود دچار وحشت شد. اما زمانیکه کودک پس از خارج شدن از شکم مادر شروع کرد به گریه کردن خیال مادرش راحت شد. پدر و مادرش همزمان با کودک گریه می‌کردند و برای زنده ماندنش دعا می‌کردند.

بدن کودک را در یک کیسه پلاستیکی استریل قرار دارند و یک پارچه پشمی به دور سرش پیچاندند تا او را گرم نگه دارند. نوزاد به گروه دوم پزشکان تحویل داده شد. با اینکه کیسه پلاستیکی اعضای بدن را استریل نگه می‌داشت، بافت ها را مرتوب می‌کرد. یک لوله در دهان نوزاد قرار داده شد تا به او مواد غذایی لازم و دارو برای آرام کردنش به او داده شود. کودک باید موادی را دریافت می‌کرد که بی حرکت بماند. 50 دقیقه بعد از تولد شرایط نوزاد کاملا عادی و او آماده بازگشت به اتاق عمل بود. حالا پزشکان باید قلب او را در سینه‌اش قرار می‌دادند.

پزشکان قلب کودک را به طور موقتی پوشش دادن و سینه او را اندکی باز کردند تا فضای بیشتری برای قلبش ایجاد شود. قلب او 9 روز بعد به آرمی در سینه‌اش فرو رفت. سپس پوشش موقتی قلب او با یک پوشش دائمی جایگزین شد و پزشکان دنده‌های او را طوری عمل کردند که قفسه سینه‌اش از قلبش محافظت کند. در آخر پزشکان برش‌هایی در پوست او ایجاد کردند تا کشیده شود و روی قلبش را بپوشاند.

اعضای داخلی بدن این نوزاد در حال حرکت کردن هستند و پزشکان منتظرند تا تمام ارگان ها فضای کافی را به دست آورند. این کودک تا سپری شدن این دوره به دستگاه تنفس وصل است و شانس او برای زنده ماندن هر روز افزایش می‌یابد. این نوزاد با شانس یک در میلیون به زندگی خود ادامه داد و راه زیادی را در پیش دارد. این نخستین باری است که چنین جراحی در انگلیس انجام می‌شود.

نام این کودک از روی یکی از شخصیت‌های انیمیشن «رالف خرابکار» انتخاب شده است. «Vanellope» در این انیمیشن شخصیتی است که بسیار سرسخت است و در آخر به یک شاهزاده تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

زنده ماندن کودکی که قلبش خارج از سینه‌اش رشد کرده بود علی‌رغم انتظار پزشکان+ تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله

دکتر امیر حسابی  رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس افزود: ظهر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

دکتر حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین اعمال جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دکتر سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی اطفال که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختربچه ۲/۵ ساله، ۲هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدودا ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

وی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شد و حال عمومی کودک مساعد است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت