Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک گفت، انتقال کارمندان سازمان ملل یک روند موقتی است و مقامات محلی جیبوتی به صورت مستقل روند انتقال را محقق کردند.

حق تصریح کرد، روز سه شنبه ۱۳ امدادگر سازمان ملل به وسیله کشتی اجاره‌ای از برنامه غذایی جهانی از بندر الحدیده یمن وارد جیبوتی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، این روند انتقال موقت بود، تنها کارمندان کمک‌های بشردوستانه منتقل شدند و به جز کادر کشتی، کسی همراه این کارمندان در این سفر نبود.

این مقام مسؤول با ایراد سخنان مذکور به شکل غیرمستقیم گزارش‌های رسانه‌ای را درباره اقدام تهران مبنی بر خارج کردن ۴۰ مشاور نظامی به همراه کارمندان سازمان ملل از یمن را تکذیب کرد.

در این راستا، اداره بیمارستان دولتی "الثوره" در تعز واقع در یمن روز سه شنبه اعلام کرد، به دنبال حمله افراد مسلح به بخش اورژانس و تیراندازی در آن، به منظور حفظ جان کادر و بیماران، ارائه خدمات در همه بخش‌ها را متوقف کرده است.

در اثر این حمله یک تن کشته و سه تن زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است، گروه‌های مسلح داخل چهار خودرو به ورودی بیمارستان یورش برده و ضمن درگیری با افراد و تیراندازی وارد بخش اورژانس شدند.

طبق این بیانیه، تعدادی از افراد مسلح که به بیمارستان حمله کردند، برخی از زخمی‌ها را به خارج ار بیمارستان بردند.

براساس این بیانیه، ریاست این بیمارستان، فعالیت آن را در پی این حمله متوقف کرده تا مقامات امنیتی ذی‌ربط اقدامات قانونی را در این باره انجام دهند.

درباره این حادثه اطلاعات بیشتری در دست نیست جز اینکه یک منبع امنیتی گفت، درگیری‌هایی که در ورودی بیمارستان الثوره میان افراد مسلح وابسته به گروه‌های ناشناس روی داد، به درگیری‌های قبلی مرتبط است که در دانشگاه "غرب" در شهر تعز اتفاق افتاد.

منبع مذکور در ادامه گفت، در این درگیری‌ها دو تن زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. اما پیش از اینکه درگیری‌ها جلوی بیمارستان تشدید شود، دیگر افراد مسلح، زخمی‌ها و همراهان آنها را به بخش اورژانس منتقل کردند.

این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف عربی صبح امروز (چهارشنبه) چندین حمله هوایی به پایگاه‌های تحت کنترل انصارالله در صنعا و استان الحدیده در غرب یمن آغاز کردند.

شاهدان عینی در این باره گفتند، جنگنده‌های ائتلاف عربی ضمن هفت حمله هوایی، پایگاه پلیس را در صنعا هدف قرار دادند.

منابع اظهار داشتند، جنگنده‌های ائتلاف در آسمان صنعا پرواز می‌کردند بدون اینکه انصارالله به آنها تیراندازی کنند.

منابع محلی در استان الحدیده تاکید کردند، جنگنده‌های ائتلاف دو حمله هوایی به اردوگاه نظامی "ابوموسی" و منطقه "القطابه" داشتند.

این منابع افزودند، جنگنده‌ها بیانیه‌هایی در برخی از مناطق الحدیده انداختند و در آن خواهان انتفاضه علیه انصارالله شدند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: مینی‌بوس کارکنان این سازمان امروز هنگام بازگشت از سفر زیارتی از باغملک به دره سقوط کرد و ۲ نفر جان باختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مهدی عظیمی‌فر، گفت: کاروان زیارتی شامل 11 نفر از کارکنان سازمان آب وبرق خوزستان روز جمعه به امامزاده عبدالله باغملک اعزام شده بود که پس از زیارت و بازدید از روستای گردشگری دچار حادثه شد.

وی افزود: مینی‌بوس هنگام بازگشت به اهواز در دره سقوط کرد که یک نفر در دم جان باخت و یک مسافر دیگر نیز هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت.

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه سن افراد فوت شده بین 50 تا 53 سال است، گفت: حال یکی از حادثه دیدگان نیز ناپایدار است.

عظیمی‌فر حال بقیه حادثه دیدگان را مساعد اعلام و خاطرنشان کرد: این افراد در بیمارستان تحت درمان هستند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • وضعیت سرخ صلیب سرخ در غزه
  • مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد