Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، امروزه یکی از مهم‌ترین بخش‌های جوامع بشری را ورزش تشکیل می‌دهد و این موضوع آنقدر اهمیت پیدا کرده که همه دولت‌ها سرمایه‌گذاری کلانی را در این خصوص انجام می‌دهند. در وهله اول توجه به ورزش همگانی است که سلامتی را برای هر کشوری در پی دارد و در مرحله بعد ورزش قهرمانی است که نشاط، انگیزه و طراوت را به جامعه می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به این دو مقوله اثرات مثبتی را قطعا به بار خواهد آورد و یکی از فاکتورهای موفقیت هر جامعه‌ای به حساب می‌آید.

هر اندازه که جامعه‌ به موضوع ورزش وارد شود و دولت سرمایه‌گذاری کند، بالطبع نتایج بهتری نیز در پی خواهد داشت. در کشور ایران ورزش از سالیان گذشته مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار گرفت و توجه کافی به آن نشد و مشکل اساسی درخصوص تخصیص بودجه به حوزه ورزش بود که باعث شد رشته‌های مختلف با کمبودهای زیادی همراه باشند. یکی از اتفاقات مهم در دولت تدبیروامید توجه به جامعه ورزش بود و در طول چهار سال گذشته به واقع ورزش کشور هم در حوزه همگانی و هم در حوزه قهرمانی با تغییرات شگرفی همراه بود. وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیروامید توانست وظایف محوله را انجام دهد و با وجود مشکلات اقتصادی که دولت در این مدت داشت از نظر تعداد مدال‌گیری و رکوردشکنی اتفاقات چشم‌گیری در کشورمان رخ داد.

در کنار وزارت ورزش و جوانان که متولی اصلی ورزش در کشور است کمیته ملی المپیک بیشترین بار مسئولیت و فعالیت را در حوزه قهرمانی دارد. با توجه به اینکه به انتخابات کمیته ملی المپیک در کشورمان نزدیک می‌شویم و در دی‌ماه این انتخابات مهم برگزار خواهد شد، روسای فدراسیون‌های ورزشی و دیگراعضای مجمع کمیته ملی المپیک وظیفه سختی در انتخاب ریاست جدید این کمیته دارند و افرادی نیز که کاندیدا می‌شوند باید برنامه‌ خوب و جامعی برای گسترش و پیشرفت ورزش قهرمانی داشته باشند. در اکثر کشورها بار اصلی ورزش قهرمانی بر دوش کمیته ملی المپیک است و برنامه‌ریزی برای مسابقات مهم مانند المپیک، رقابت‌های جهانی و قاره‌ای را انجام می‌دهد و باید سعی کنیم که در کشور ما ایران نیز این موضوع نهادینه شود. وظیفه اصلی و تمرکز وزارت ورزش باید بر روی زیرساخت‌ها و کارهای زیربنایی باشد و از لحاظ بودجه‌ و امکانات بستر را برای پیشرفت ورزش مهیا کند. کمیته ملی المپیک باید نهادی مستقل از وزارت ورزش و جوانان بتواند درخصوص ورزش قهرمانی و مدال‌گیری اقدام کند.

نکته مهم در انتخاب رییس کمیته ملی المپیک این است شخصی که در این پست قرار می‌گیرد باید از هر لحاظ مدیر و مدبر باشد و بتواند در شرایط حساس بهترین‌ تصمیم‌گیری‌ها را انجام دهد. وقتی مسئولیت‌ها به کمیته ملی المپیک واگذار می‌شود این کمیته در قبال فعالیت‌های انجام شده باید پاسخگو باشد و نباید همه توقعات از وزارت ورزش باشد. ورزش حوزه بسیار گسترده‌ای است و قطعا هرچه گستره مسئولیت‌ها برای این وزارتخانه بیشتر باشد مشکلات و کمبودهایی به وجود خواهد آمد. شخص انتخابی اگر از هر لحاظ واجد شرایط باشد می‌تواند به خوبی کمیته ملی المپیک را مدیریت کند. مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در فرصت باقی مانده تا این انتخابات با فکر و تمرکز باید کسی را انتخاب کند که ورزش کشور را به سوی پله‌های ترقی سوق دهد.

خبرنگار: محمدرضا پشوتن

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس

اوکراین خواستار حذف قایقرانان روسی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اوکراین خواستار ممنوعیت حضور قایقرانان روسیه و بلاروس در مسابقات مقدماتی المپیک 2024 پاریس شدند.

نامه مربوطه به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و فدراسیون جهانی قایقرانی ارسال شد.

رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک 2024 + عکس

پیش از این مشخص شده بود که 13 قایقران از روسیه در مسابقات مقدماتی بازی‌های المپیک 2024 شرکت خواهند کرد. مسابقات انتخابی از 8 تا 9 می در مجارستان برگزار می‌شود و 8 ورزشکار روسی وارد مسافت‌های المپیک شدند. این آخرین فرصت برای جواز حضور در المپیک پاریس است.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی
  • رضا اطری مسئول ورزش و جوانان رودبست شد
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • ژاوی: بارسا نباید این فصل را فراموش کند
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست