Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید پورایمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، تصریح کرد: جشنواره نماز و تولید محتوای دیجیتال در 6 بخش تارنمای اینترنتی، نرم‌افزارها، هنرهای دیجیتال، بازی و سرگرمی رایانه‌ای، فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال و ایده‌های دیجیتالی نماز برگزار شد.
وی افزود: طی فراخوان صورت گرفته حدود 100 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است که داوری آثار امروز برگزار می‌شود، برای داوری نیز در هر بخش کمیته‌ای متشکل از اساتید برجسته کشور تشکیل و سرپرست داوران مشخص‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین اظهار کرد: در بخش داوری از داوران و متخصصان بومی و غیربومی استفاده‌شده است که در فضای مجازی و حوزه تخصصی خود سرآمد هستند.
وی خاطرنشان کرد: اختتامیه اولین جشنواره نماز و تولید محتوای دیجیتال هم‌زمان با اجلاس استانی نماز یکشنبه 26 آذرماه با حضور مسئولین استانی، نمایندگان مجلس، ائمه جماعات و عموم مردم برگزار می‌شود.
پورایمانی بیان کرد: جوایز در نظر گرفته‌شده برای این دوره از جشنواره 250 میلیون ریال است که در بخش‌های مختلف به برندگان اهدا می‌شود، حمایت از تولید آثار فاخر در حوزه‌های نماز در فضای دیجیتال و ایجاد بستر لازم برای تولید محتوای اسلامی نماز و ایجاد بستر لازم برای تولید آثار دیجیتال در حوزه نماز و فضای مذهبی، ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان در این عرصه از دیگر اهداف این جشنواره هستند.
وی افزود:: با توجه به این‌که اولین دوره برگزاری جشنواره است، استقبال خوبی صورت گرفته و آثار باکیفیت حقیقی و حقوقی به جشنواره ارسال‌شده است که در روز اختتامیه به برترین آثار ارسال‌شده جوایزی اهدا می‌شود.
مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین یادآور شد: در حاشیه جشنواره نیز نمایشگاهی از آثار ارائه‌شده به نمایش می‌آید تا شرکت‌کنندگان آثار تولیدکنندگان را ببینید، در حوزه ایده دیجیتال نیز با توجه به قوانین استارت آپ ها حمایت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نواقص زیادی در حوزه تولید محتوای مذهبی داریم و امیدواریم بستر فضای مجازی تبدیل به فرصت شود و بتوانیم معارف و فرهنگ به تحقق اهداف فرهنگی هنری شیعی را ترویجی دهیم کمک کند.
پورایمانی با اشاره به تعامل دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در حوزه دستگاه‌های اجرایی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد، ستاد اقامه نماز و استانداری جشنواره برگزار می‌شود، همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی نیز پای‌کار هستند و هر دستگاه در بخش خود فعالیت می‌کند.
وی یادآور شد: از تیرماه اتاق فکرهای متعددی با حضور 14 دستگاه اجرایی برگزار شد که نشان‌دهنده تعامل استانی در زمینه نماز است، امیدواریم آن تعامل در زمینه‌های دیگر ازجمله سبک زندگی نوین اسلامی و موضوعات این‌چنینی که سبب ترویج معارف شیعی می‌شود این هماهنگی وجود داشته باشد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر