Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@22:50:49 GMT

۴۴ میلیارد دلار کالا از کشور صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۵۵۹۳

۴۴ میلیارد دلار کالا از کشور صادر شد

میزان صادرات امسال ۴۴ میلیارد دلار بوده این در حالی است که می‌بایست میزان صادرات بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد دلار باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد محمدرضا مودودی ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که در اتاق بازرگانی استان لرستان برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین رقابت بین امید و ناامیدی است، در دنیا بسیاری تلاش می‌کنند برند ایران را خراب و امید ما نسبت به اصلاح و بهبود کاهش یابد که باید مراقب این فضا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل ناامیدی، قوانین و مقررات و سلایق بخش دولتی است که به‌عنوان کسانی که در دولت مسئولیت داریم بیش از هر کس باید مراقب باشیم این امید به ناامیدی تبدیل نشود.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد: بیشترین تکیه‌بر محصولات صنعتی، مواد اولیه و ذخایر است که به‌درستی از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: 97 درصد زعفران را تولید می‌کنیم ولی هیچ نقشی در تعیین قیمت و بازار نداریم؛ شاید بیشترین ظرفیتی که خطه زاگرس نشین دارد بحث گردشگری است ولی کسی به آن اشاره‌ای ندارد.

مودودی بابیان اینکه جشنواره برند را در سازمان توسعه تجارت راه‌اندازی کرده‌ایم و برندها را انتخاب و توسعه برندها را دنبال می‌کنیم تصریح کرد: gdp ما در بین کشورها 28 است و نوزدهمین بازار  بزرگ دنیا را جدا از بحث نفت داریم ولی چرا با حجم بازار خوبی که داریم رتبه ما در بین کشورهای بزرگ دنیا به‌شدت پایین است؟ مهم‌ترین دلیل این است که gdp ضرب‌در دارایی‌های موجود می‌شود و برند کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش نظامی نوزدهمین قدرت نظامی دنیا هستیم ولی چرا با تمام این ظرفیت‌ها بازهم درجه برند ما کاهش دارد؟ این موضوع به این دلیل است که سهم قدرت میراث فرهنگی و جامعه 30 درصد است و بخش اقتصادی که صادرات و گردشگری است اهمیت دارد که بایستی در این راستا سرمایه‌گذاری شکل بگیرد تا توسعه اقتصادی را شاهد باشیم.

این مسئول گفت: برای اینکه بتوانیم جهت‌گیری سیاست خود را حفظ و همگرایی ایجاد کنیم باید شاهراه توسعه برند را جدی بگیریم؛ به‌عنوان سازمان توسعه تجارت ابزارهای محدودی برای حمایت داریم و هرچقدر قیمت نفت کاهش می‌یابد این حمایت کمتر می‌شود.

وی اظهار داشت: سالانه حدود 40 میلیارد دلار صادرات داریم که درزمینهٔ حمایت دست اتاق بازرگانی باز است و سازمان توسعه تجارت باید به سمتی برود که در راستای ارتقا شرکت‌ها و توانمندی آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران افزود: سازمان توسعه تجارت 30 درصد هزینه نمایشگاه‌ها را در خارج از کشور پرداخت کرده و امسال سهم بیشتری داشته و میزان هزینه به 50 درصد افزایش‌یافته است.

وی عنوان کرد: در 20 سال گذشته میزان صادرات دو میلیارد دلار بوده که امسال میزان صادرات به 44 میلیارد دلار رسیده در حالی است که می‌بایست میزان صادرات بین 160 تا 170 میلیارد دلار باشد.

انتهای پیام/

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما [با توجه به آغاز سال جدید]تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/صادرات۴میلیاردی دلار نفت