Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:23:10 GMT

فرانسه ۱۵۰ تا ۲۰۰ صرافی مخفی داعش را شناسایی کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۵۸۵۸

فرانسه ۱۵۰ تا ۲۰۰ صرافی مخفی داعش را شناسایی کرد

سازمان مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم در وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که ۱۵۰ تا ۲۰۰ صراف مخفی که حمایت مالی از داعش را در لبنان و ترکیه بر عهده داشتند مشخص کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، برونو دال مدیر این سازمان در ارائه گزارش خود با محوریت "خطرات پولشویی‌ها و حمایت مالی از تروریسم" در سال ۲۰۱۶ به خبرنگاران گفت: ما در راستای مشخص کردن ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن از حامیان مالی نیروهای داعش که اساسا در لبنان و ترکیه حضور دارند، تلاش کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آن صراف‌های پنهانی داعش که به صورت مخفیانه فعالیت می‌کنند اموالی را دریافت می‌کنند تا به داعش قدرتی را برای ادامه فعالیتش بدهند.

برونو دال ادامه داد، سازمان در تعیین حامیان مالی جدید داعش که بر حمایت مالی خارجی حساب باز کرده تمرکز کرده است.

وی افزود: یک حساب باز کردن استراتژیک واقعی همزمان با پراکنده شدن داعش مطرح است که در زمینه تعیین اماکن حامیان مالی جدید داعش است تا شناسایی اماکن استقرار داعشی‌ها در آینده را هم برای ما راحت‌تر سازد.

همزمان با خروج داعش از عراق و سوریه این گروه از منابع مالی اولیه خود نظیر غنایم جنگی و باج‌خواهی از ساکنان محروم شده و به دنبال منابع مالی خارجی است.

به گفته این مقام فرانسوی، این سازمان همچنین نظارت بیشتری بر شیوه حمایتی قدیمی‌تر از داعش نظیر سازمان‌های انسان‌دوستانه و فرهنگی دارد تا مانع از استفاده از این ارگان‌ها برای تامین مالی آن شود.

وی افزود: تلاش ما اساسا در نظارت بر شاخص‌های معتبر و ضعیف افراط‌گرایی و شیوه‌های مالی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: هشت میلیارد و ۹۴۲ میلیون ریال حمایت مالی و تشویقی در پارسال به استان اختصاص یافته و جذب شده است.

جمشید نوری افزود: هدایت، حمایت و ترویج فرهنگ تعاون و کمک به شرکتهای تعاونی برتر، اجرای دوره های آموزشی، اجرای طرحهای تحقیقاتی، نظارت بر عملکرد تعاون ها، حمایت از حقوق اعضا و انجام حسابرسی از شرکتها از جمله اهداف اختصاص این اعتبار بوده است.

نوری اظهارکرد: در این راستا بیش از سه میلیارد ریال برای ترویج فرهنگ تعاون در آذربایجان‌غربی اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی  گفت: پارسال ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفرساعت دوره آموزشی رایگان حضوری و مجازی با حضور اعضا و ارکان شرکتهای تعاونی در استان اجرایی و بیش از یک میلیارد ریال برای اجرای این دوره ها هزینه شده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با هدف کمک به تعاونی های دارای اعضای سه دهک اول درآمدی هم سال گذشته ۷۰۰ میلیون ریال به تعاونی های فرش دستباف استان اختصاص داده شد.

 

 

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • پولشویی
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین
  • سرکوب گسترده حامیان فلسطین در فرانسه
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس