Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:32:37 GMT

کلپورگان با ثبت جهانی دوباره متولد شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۰۱۲۱

کلپورگان با ثبت جهانی دوباره متولد شد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «از امروز کلپورگان با یک گستره و یک تحول جدید متولد شد و این آغازی برای یک تحول جدید خواهد بود.»

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان، بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی امروز سه‌شنبه ۲۱ آذر در مراسم گرامی‌داشت ثبت روستای کلپورگان به‌عنوان دهکده جهانی سفال که در محل این روستا برگزار شد اظهار کرد: «ما در گذشته فقط شهر جهانی داشتیم و با توجه به اهمیت روستاها طرح روستای جهانی از طرف ایران ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

او افزود: «امیدوارم ثبت جهانی کلپورگان آغاز خوبی برای ثبت روستاهای دیگر باشد. تا امروز آغاز ماجرا بود و از این به بعد باید با نام‌گذاری روستا به‌عنوان روستای جهانی پویایی صورت بگیرد.» 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: «از امروز کلپورگان با یک گستره و یک تحول جدید متولد شد و این آغازی برای یک تحول جدید خواهد بود.» 

او افزود: «با وجود کمبود آب و خشکسالی، اگر یک کارکرد تازه برای روستاها تعریف نشود در معرض تهدید خواهند بود. بنابراین یکی از راه‌های توسعه روستایی توجه به میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی روستاها است که می‌تواند تهدید بی‌آبی را به یک فرصت تبدیل کند.» 

او ادامه داد: «باید روش‌ها و نگرش‌ها را تغییر دهیم چراکه کم‌آبی یک تهدید جدی است و توجه به حوزه صنایع‌دستی در سطح ملی می‌تواند تأثیر مثبتی در این راستا داشته باشد.»

علی‌اصغر جمشیدنژاد معاون سیاسی‌اجتماعی استانداری سیستان‌وبلوچستان نیز در این مراسم گفت: «نگاه مثبت معاونت صنایع‌دستی کشورمان چه در ابعاد آموزشی و چه در ابعاد دیگر صنایع‌دستی به سیستان‌وبلوچستان این استان را مورد توجه قرار داده است و دولت به این استان به‌طور ویژه‌ای توجه دارد.» 

او افزود: «نباید موقعیت را در شرایط فعلی مطلوب تلقی کرد بلکه باید این موفعیت را شروعی دوباره تلقی کرد. هیچ‌گاه به تنهایی به موفقیت نمی‌رسیم مگر اینکه هماهنگی بین مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و دولت وجود داشته باشد.» 

جمشیدنژاد با بیان اینکه بباید در هر طرحی پیوستگی را جستجو کنیم گفت: «ما باید استان سیستان‌وبلوچستان را که ناشناخته است به متن بکشانیم و در کانون توجه مسئولان قرار دهیم.» 

او تصریح کرد: «این ثبت به‌عنوان نخستین روستای جهانی صنابع‌دستی ما را بالاتر از دیگر کشورها و در رتبه نخست جهان قرار داده و متناسب با این کار بزرگ باید اقدامات بزرگی نیز صورت گیرد.»

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر